Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Valium
Junior medlem
Brugeravatar

Ved ikke hvor jeg lige skal smide dette indlæg hen ?
Men nogle der har lidt fakta om det ?
Hva gør det ved en osv ?
Håber ik jeg spørger for dumt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

benzodiazepin, gør dig glemsom, søvnig og dum at høre på :wink:

lovligt bruges det mod angst, og andre navne er fx Stesolid og en masse andre jeg ikke kan huske.

virker på gaba ligesom ghb, gbl og alkohol, og derfor skal ikke blandes med disse.

kan meget nemt blive en alt for 'god' vane.

min anbefaling er at du bruger dem til det de er lavet for, og ikke 'lammer' på dem.

Avanceret info: http://www.lmk.dk søg efter valium
Netdoktor om Valium: http://www.netdoktor.dk/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=635 (tag dig ikke af "udgået" i toppen)

Er du god til engelsk, http://www.erowid.org/pharms/diazepam

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Pas særligt på med at kombinere dem med opioider.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Syn|tese skrev:
Pas særligt på med at kombinere dem med opioider.

Inklusiv sprut og specielt Ketamin

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Portuz skrev:

Jeg tillader mig lige at gå en smule offtopic her, da OP allerede har fået brugbare svar. Jeg er sådan set enig med dig, men hvorfor skriver du specielt ketamin, skulle det være værre end alkohol? Kombinationen ketamin-diazepam betragtes da svjv som ganske sikker inden for medicinal verdenen til dissociativ anæstesi i højere doser end man typisk vil bruge rekreationelt. Eneste minus er at kombo'en minimerer de lidt mere interessante aspekter af ketamins effekt, set fra en psykonauts perspektiv. Kedeligt ja, men ikke specielt risikabelt i forhold til sprut.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Efter en særdeles respektløs omgang med >250mg diazepam, ~30mg Special-K og 10-30mg meth, blev jeg i ukontaktbar tilstand indbragt på skadestuen og måtte observeres i ca. 2 døgn efterfølgende :?

Derfor vil jeg fraråde at blande downere - uanset hvilke!
Jeg tror ikke meth´en var skyld i min indlæggelse...*hint*

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Jeg har set folk blive mere end almindeligt lamme på benzodiazepiner og ketamin. Det ER noget man skal være forsigtig med.

Valium gør dig generelt jævnt hen glad - ubekymret. Og det kan være meget farligt, vis man finder på det i en bekymringsfuld periode, da det så hurtigt kalder på mere, og samtidig er meget fysisk vanedannende.

udover det, bliver man en anelse sløvet, og emotionelt ved siden af sig selv (det gør de fleste stoffer ved en, men her virker den påvirkede tilstand så tæt på den normale, at man ikke selv ser forskellen, men at andre vil undres over din reaktion på følelsesmessige indput)

som sagt - læs de links Gravko giver.
Og bland det ikke med alkohol, ghb, eller opiater

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
Portuz skrev:

Jeg tillader mig lige at gå en smule offtopic her, da OP allerede har fået brugbare svar. Jeg er sådan set enig med dig, men hvorfor skriver du specielt ketamin, skulle det være værre end alkohol? Kombinationen ketamin-diazepam betragtes da svjv som ganske sikker inden for medicinal verdenen til dissociativ anæstesi i højere doser end man typisk vil bruge rekreationelt. Eneste minus er at kombo'en minimerer de lidt mere interessante aspekter af ketamins effekt, set fra en psykonauts perspektiv. Kedeligt ja, men ikke specielt risikabelt i forhold til sprut.

Jeg har ikke et skema mht hvad der er værst, men jeg har gennemlæst en rapport omkring ketamin og valium. Er man påvirket af valium og indtager ketamin er effekten meget forøget som Øgler også har oplevet.
Jeg véd at ved overdosering af ketamin i medicinal øjemed så skal kramper behandles med intravenøs diazepam.

Titel:
Insane psychedelia user!

Ketamin er en NMDA antagonist, så det skulle da undre mig at man overhovedet får kramper på Ketamin??? Måske ved afhængighed?

Titel:
Medlem

Diazepam(Stesolid, Valium, Hexalid, Valeraxona) Er Et ganske fornuftigt benzodizapin med lang halveringstid og dermed lang effekt.

I for til f.eks. Alprazolam som er hurtigvirkende og dermed er der langt større risiko for misbrug og tolerens.

Ved generaliseret angst er korttidsbehandling med diazepam rigtig godt indtil andet depressiva virker efter ca. 14 dage. Dog kan der anvendes en lav dosis Truxal 15-25mg, som også har en beroligende effekt og ikke er lige så vanedannende og afhængighedsskabende.

Jeg er selv i behandling med diazepam, men mod kramper. De virker fint med Morfin og metadon, som jeg får mod kroniske smerter. Det forstærker effekten i en mindre grad, men for patienter i fast behandling med morfika vil behandling med de anbefalede doser diazepam ikke være et problem: altså 5mg*3.

Titel:
Medlem

Er der noget galt i at indtage Valium i kombination med sprut, så længe man holder det i lave doser?

fx 5 valium og 3 øl?

Edit: Trykfejl.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

5 valium (25 el. 50 mg) er ikke en lille dose. Derudover er svaret på dit spørgsmål ja...

Titel:
Medlem

3x 10 mg valium er meget. Hvis du vil drikke og være et fjols så tag en. Men det er ikke det værd det lover jeg dig. Vil du prøve dem så tag 2 og ryg pinde med en god ven og chill.

Mvh.
Anarkrig

Titel: valium
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
DETTE SVAR ER SKREVET AF EN PERSON MED VANVITTIG TOLLERENCE!!
150mg Diazepam er en dybt uansvarlig dose!!!
-HopIFjordeN

Hey da jeg stod op i morges gik jeg i bad spiste et rundstykke og hældte 6x25mg valium ned med nået juice... men er også m,eget van til at æde sovere..... og kan intet mærke hverken nu eller lidt efter jeg hældte dem ned... så ville er valium sku heller ikke, især ikke hvis det er de danske 5mg´s bare mit svar

///låst///

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]