Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 22:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Okay tak fanny.. men bliver sådanne ting ikke snuppet i tolden? Kunne godt være man skal til at få opgraderet sit vitamin lager lidt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har selv fået tilsendt melatonin og 5-htp - postdanmark havde haft det åbnet, der var kæmpe rød tape-ting omkring, men fik det alligevel - og mange gange er det kommet igennemn, var kun fordi ham der pakkede det ikke havde sørget for det ikke raslede.

hvis loven vedrørende ovenstående er lavet om siden februar 2006, så se bort fra den her post :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Dr. Phibes
Giver dig helt ret.
Alt for mange små konfirmand piger pådutter sig titlen depression, bare fordi de er kede af det. Men det her er ikke blot modgang, men noget mere. Så er helt sikker på at det er en depression af flere grunde.

Men jeg forsøger at kæmpe mig op :-)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fanny skrev:
Guardian skrev:
Nu har jeg ikke den store viden indenfor de anti depressive læge midler, men nogen der ved om de kan gå ind og øge serotonin niveauet i hjernen, efter brug af for meget X??

Syntes jeg at have hørt. Mener det var SSRI er dog ikke sikker

SSRI hæmmer genoptagelsen af serotonin, således at transmitterstoffet virker lidt længere tid i synapsekløften.
Hvis du vil opbygge et større seretonin niveau kan du tage 5-HTP som kosttilskud. Det kan ikke fås i danmark, men med lidt held kan du finde det på udenlandske hjemmesider.

Hilsen Fanny

5-htp ovenpå en SSRI kur kan ikke anbefales. Det kan føre til serotonin syndrom og i værste fald døden.

Jeg ville også nødig være flueknepper i levose style, men nu du siger "lidt længere tid", hvad er det så?

Jeg er selv på SSRI og de har da imo en absolut mærkbar effekt de første 12 timer. En tablet skal sluges i døgnet og blokeringen kan faktisk tage ugevis før den forsvinder helt.

Derfor er det netop anbefalet at stoppe i omtrent 14 dage hvis man evt. skulle tage mdma og ville opleve den fulde effekt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
jeg tror det fanny mente var at Guardian skulle tage 5-htp alene og ikke sammen med lykke piller.

Titel: Tolmin
Junior medlem

Hej!

Jeg vil bare sige, at jeg i starten af december fik konstateret en lettere depression. Efter nogle uger, valgte jeg at tage piller for det, hellere det, end at jeg ikke skulle være funktionsdygtig lang tid fremover.
Jeg har spist Akarin 20 mg i knap 1½ mdr. nu og er rigtig glad for det, da jeg igen kan fungere. Der var nogle få bivirkninger i starten.
Imidlertid sov jeg fortsat ikke for godt og efter anbefaling fra familiemedlem kontaktede jeg lægen for en uge siden, og har nu fået Tolmin 10 mg. Da jeg tog den første pille, slog den mig totalt ud, jeg sov det meste af det døgn. Men nu er jeg begyndt at halvere Tolmin pillerne (= 5 mg), og det passer til mit behov, så jeg sover 7 timer.
Min fagforening har betalt for PSYKOLOGhjælp (da jeg fik arbejdsrelateret stress der gav let depression), og det har jeg været rigtig glad for, men det har altså endnu ikke hjulpet på min nattesøvn. Det vil sikkert hjælpe på sigt, men efter seks pyskologsamtler over knap to mdr., var det altså ikke løsningen på kort sigt (for bedre nattesøvn til mig).
Jeg er rigtig glad for min psykolog, men kan altså også anbefale piller i det omfang, de kan hjælpe/tilpasses dig.
Når lægen ikke har anbefalet psykolog, er det nok fordi de ikke kan bevillige psykolog, med mindre du har været ude for en pludselig opstået krise. Hvis du er studerende, kan du dog få hjælp gennem studenterrådgivningen, som også har psykologer.
Jeg tænker dog på, om dine problemer med søvnen ikke er grund til at være meget opmærksom på dit generelle velbefindende, om det er forstadiet til en større nedtur, det er ikke ualmindeligt...

MVH G.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]