Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Københavns omegn
Jeg skulle købe en røvfuld cubensis til mig og drengene for nyligt, og fik et par poser Mexicana A Truffles med i købet.

Jeg tror de kaldes Philosofers Stones. Nogen der kan verificere?

De små stykker er nærmest træagtig hårde men bløder rimelig hurtigt op i munden. Der er næsten ingen smag. En smule nøddeagtig og faktisk velsmagende først, men lidt sure efter et par minuters tyggen uden dog at smage grimt.

Trippet var helt unikt, og meget uventet. Jeg gik rundt hjemme en times tid og ventede, men fik kun lidt stroboflashes i pereferien og kilder i knæene. Ingen sus eller synsindtryk. Besluttede mig for at ordne et par ærinder i byen.
10 minutter nede af vejen fik jeg en utrolig trang til at "gokke", altså ligesom høns ikke? "Bååårk, bok...bok...bok"
Jeg kunne ikke stoppe, og sagde som en høne i over en time, imens jeg gladeligt betalte regninger og købte ind.
Kiggede folk på mig fik de tolv ekstra "bååårk", og det får åbentbart folk til at kigge væk igen.
Bokkeriet ophørte og jeg fandt en bænk hvor jeg nød en halv time euforisk glæde over solen, træerne og de kraner der arbejdede.

Det var et af de underligte trip jeg har prøvet. Følte det var ligesom at være hypnotiseret, da jeg var bevidst om jeg legede høne inde bagved, men jeg kunne simpelthen bare ikke lade være.

Er der andre der har prøvet disse små sjoverter ?

De har vist en fætter der hedder Tampanensis.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Det lyder som Psilocybe Tampanensis, bedre kendt som Philosophers Stone igen også kendt som "trøfler"...

Jeg har prøvet dem enkelte gange fra en nu hedengangen shop inde i midtbyen og syntes rigtig godt om dem. Absolut de smækrest smagende psilocybinsvampe jeg endnu har fået.

"Mexicana A Truffles" er vist en MacGuffin... ;) Du har haft fat i Tampanensis.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Du må ha' været så ufatteligt stonet at møde!

Men så du ikke noget, ingen halluer?

Titel:
Junior medlem

Ingen stærke halluer, udover en stærkt forvrænget afstands- og hastighedsbedømmelse, og føromtalte stroboflashes i perefirien af synet.

Jeg abortede da jeg kom hjem med juice og pandekager med syltetøj, da jeg ikke var forberedt på et længere filosofisk trip.

Det var et meget introvert og dybsindigt trip efter at hæmningerne var sluppet.

Citat:
Du må ha' været så ufatteligt stonet at møde!

Ved desværre at jeg mødte flere jeg "nikker" med normalt nede i byen. Pæn flovmand.
Mødte en flok etniske jeg nok ikke skulle have mødt fem timer sener nede om hjørnet...."Båååårk....bok..bok..bok"... :shock:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Byggebob skrev:
Jeg abortede da jeg kom hjem med juice og pandekager med syltetøj, da jeg ikke var forberedt på et længere filosofisk trip.

Mener du at juice og pandekager med syltetøj kan bremse et trip for dig?

Titel:
Junior medlem

Helt stoppe det nej...men hvis jeg tager et trip på helt tom mave og med blodsukkeret helt i bund, kan jeg dosere ret lavt og så indtage en masse sukker og citronsyre når og hvis jeg har nået det højdepunkt jeg vil.

Det virker for det meste udmærket.

Titel:
Medlem

Andreas/Saiko-Pod skrev:

Hvad er en MacGuffin :?:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hehe tak for en god griner, kunne lige se det for mig :) Lyder som et hyggeligt trip.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

topjohn skrev:
Andreas/Saiko-Pod skrev:

Hvad er en MacGuffin :?:

Egentlig en dårlig anvendelse af begrebet her. Kort fortalt er en MacGuffin et udtryk brugt i filmverden for en plotbevægelse, der ikke har nogen egentlig relevans for historien. Alfred Hitchcock var manden bag.

Det tætteste jeg kan komme på en legitimering af begrebet her må være at "Mexicana A Truffles" er et vildledende navn, men jeg er ved at gå voldsomt off-topic og i øvrigt er det her bla bla bla.... ... ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Griner stadig over din gokken - gad godt have mødt dig den dag...
Jeg har prøvet philosopher´s stone et par gange.
Svampe er i forvejen mine absolut foretrukne små rejseledsagere - og philosopher´s stone slår alle de andre, jeg har prøvet gennem årene!
Meget krystalklart (lidt henad en blanding mellem svampe og LSD) og jeg forstår godt, hvor navnet kommer fra - for det var meget filosofisk og visuelt.
Blev xtremt høj. Hvis man taler om resonans, synes jeg de har en meget fin resonans.
Overvejer faktisk at forsøge at dyrke dem - for senere at kunne æde dem i massevis.

Oh yes dette er vildt god HR.... :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

banisteriopsis skrev:
Griner stadig over din gokken - gad godt have mødt dig den dag...
Jeg har prøvet philosopher´s stone et par gange.
Svampe er i forvejen mine absolut foretrukne små rejseledsagere - og philosopher´s stone slår alle de andre, jeg har prøvet gennem årene!
Meget krystalklart (lidt henad en blanding mellem svampe og LSD) og jeg forstår godt, hvor navnet kommer fra - for det var meget filosofisk og visuelt.
Blev xtremt høj. Hvis man taler om resonans, synes jeg de har en meget fin resonans.
Overvejer faktisk at forsøge at dyrke dem - for senere at kunne æde dem i massevis.

Oh yes dette er vildt god HR.... :wink:

Jeg har set et growkit for dem, og det er helt ufatteligt nemt at dyrke dem! Growkits er i forvejen ikke svært, men dette er helt utroligt. Du kan bare sende en PM hvis du skal ha' et link, tror dog ikke det er nødvændigt ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak And, men nej det er ikke nødvendigt.
Det er ret let at finde 8)
Desuden gælder de samme regler for pm gennem psychedelia som for tråde - dvs: INGEN FORHANDLERLINKS

Senest rettet af caapi 30 jan 2008 20:41, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

banisteriopsis skrev:
Tak And, men nej det er ikke nødvendigt.
Det er ret let at finde 8)
Dyrkningen lyder næsten for let til at være sandt, i de beskrivelser jeg er stødt på.

Tja, på den anden side er det trodsalt trøfler, de gror jo udelukkende i jorden.
Hvis du beslutter dig for, at gennemføre dyrkningsforsøget så håber jeg, at du vil komme tilbage med resultat-beskrivelser!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
And skrev:
Tja, på den anden side er det trodsalt trøfler, de gror jo udelukkende i jorden.

Der må jeg desværre sige dig imod. Dine "trøfler" er blot et stadie myceliet indtager for at overleve. :!:
At man så kun har fundet svampen et par gange og alt hvad der bliver dyrket stammer fra den ene af disse svampe, gør den jo ikke til noget man skal håbe på at finde i naturen. :lol:

Billeder af do.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Flimmer skrev:
Der må jeg desværre sige dig imod. Dine "trøfler" er blot et stadie myceliet indtager for at overleve. :!:
At man så kun har fundet svampen et par gange og alt hvad der bliver dyrket stammer fra den ene af disse svampe, gør den jo ikke til noget man skal håbe på at finde i naturen. :lol:

Billeder af do.

Nå for katten! :lol:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere in space!
nogen her som har prøvet at dyrke "trøfler" selv?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
psychonauten skrev:
nogen her som har prøvet at dyrke "trøfler" selv?

jeg har netop gang i sådan et glas som jeg har haft i halvanden måned nu! det står bare & passer sig selv i et køkkenskab. det må først åbnes efter 4 måneder, det kan ikke blive nemmere![/quote]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: <RADAR OFFLINE>
Jeg har også prøvet disse trøfler i England dengang de var lovlige derovre i en danskejet butik kaldet Space (Nogen der kender den? :) Ligger i Torquay) :) ..

Jeg blandede dem sammen med ganske almindelig cubensis, men forskellen var at jeg fik ekstremt grineflip og alt jeg drak sprøjtede jeg ud over det hele og kunne ikke holde i munden af bare grineflip.. Man bliver totalt lalled og koger nærmest over af grin på dem, det kan klart anbefales :lol::lol: ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]