Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Nu er det tilfældigvis sådan at min ven har astma, og jeg er lidt i tvivl om det er en god idé, jeg ved godt at det udvider blodkarrene, men jeg er stadig ret meget i tvivl. Er oral indtagelse den eneste måde?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Cannabis røget kan faktisk lindre astma bronkitis da det udvider bronkierne. Jeg er liiige for doven til at finde en kilde pt. men den er god nok.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det er helt sikkert ikke sådan direkte farligt lige her og nu, men på længere sigt kan man godt opleve at man kan blive forpustet. så det er nok ikke en god ide at ryge uhæmmet. Men måske vælge en af de mere skånsomme rygemetoder f.eks vaporizer > info

Her er lidt fra søgemaskinen:

pc skrev:
cannabis afhængighed er meget variende fra person til person. Men ofte så kan man se at personer der først kommer ind i en vane med at ryge dagligt har meget svært ved at droppe den (ved mindre der sker meget store ændringer i deres liv, så som alvorlig sygdom ellers kæreste der skrider etc..). Personligt har jeg store problemer med at stoppe. Jeg gik i gang med at ryge dagligt for 5½ år siden og prøvede første gang at stoppe for 2½ år siden. Jeg ryger stadig mere end jeg burde. Og jeg har endda kunne mærke forværing på min astma...

link til posten
Xpert skrev:
Vaporizers varmer cannabisen op til THC's kogepunkt så det kun er THC'en der fordamper. Absolut uskadeligt for lungerne, og effekten fin

Selv folk med astma kan ryge på sådan en

Søg og du skal finde

link til posten

God ryger < <

Mvh Mikkel

Senest rettet af DoYouSpeakWak?? 26 jan 2008 22:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Så der er altså ingen fare eller risici involveret hvis bare tobakken er ristet ordenligt?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Nej ikke direkte farligt. Men hvis han har svær astma kan det værre irreterende og han kan måske ikke ryge så meget som andre, det har jeg oplevet et par gange med kammerater igennem tiden.

btw. indianer er en meget dårlig ide.

Mvh Mikkel

Senest rettet af DoYouSpeakWak?? 26 jan 2008 23:07, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Fedt nok! Så lægger vi bare inhalatoren i nærheden :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Citat:
Acute doses of cannabis and THC exert a definitive bronchodilator effect on the small airways of the lungs. The mechanism of this effect is not known, but it appears to be different from that of other drugs used at present as bronchodilators for asthma.

However, there have been very few studies on the bronchodilator effects of cannabinoids in asthmatic patients. All of these were studies carried out in the 1970s. Tashkin et al. studied 14 asthmatic volunteers and compared smoked cannabis (2%THC), oral THC (15mg) and the drug isoprenaline (0.5%). They found that smoked cannabis and oral THC produced significant bronchodilatation of at least two hours duration. The effect of smoked cannabis was nearly equivalent to the clinical dose of isoprenaline.

Smoked cannabis was also capable of reversing experimentally induced bronchospasm in three asthmatic subjects. Williams et al. compared a THC aerosol containing 0.2 mg THC with a salbutamol aerosol (0.1 mg) in 10 asthmatic subjects. Both drugs significantly improved respiratory function. The onset of effect was more rapid with salbutamol, but the effects of both drugs were equivalent at one hour. Tashkin et al. compared several doses of THC aerosol (5-20mg) with a standard dose of isoprenaline in 11 normal volunteers and five asthmatic subjects. In the normal subjects and three of the asthmatics, the bronchodilator effect of THC was less than that of isoprenaline after five minutes, but significantly greater after one to three hours.

(Please note: This text has been taken from a scientific article. Some sentences have been changed to improve understandability.) British Medical Association: Therapeutic Uses of Cannabis. Amsterdam: Harwood Academic Publishers, 1997

Det er nogen ret små studier der nævnes, og ved ikke om der senere er blevet forsket i det i større skala. Jeg tror tobakken er en værre faktor, så at vaporize eller ryge urten rent er nok det optimale.

Titel:
Junior medlem

Jeg lider en smule af astma, men har ikke haft nogle problemer med at indtage cannabis på trods af dette.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
fe_faqet skrev:
Så der er altså ingen fare eller risici involveret hvis bare tobakken er ristet ordenligt?

Vil foreslå dig at ryge dit produkt rent istedet. Dog kender jeg flere der lider af astma, som ryger tit. De klarer det fint, men kan jo ikke garantere for det på længere sigt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Natskygge iblandet virker fremragende. Men vi snakker faktisk også om meget små mængder, for at det virker mod astma.

Se evt. linket her, der også omhandler astma:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... highlight=

Titel:
Medlem

Jeg har selv astma og har haft det i mange år...

jeg har røget hash i ca. 2 år ca. 4 gange om ugen, nogle gange mindre og nogle gange mere og jeg ryger kun bong da det helt klart er det jeg får mest ud ad både med hensyn til smag og virkning...

men for at komme til sagen så er min astma overhoved ikke blevet værre siden jeg er startet på det og har aldrig fået det dårligt med min astma af at ryge cannabis.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9800
jeg har haft astma i 12 år, og jeg har ingen problemer med det. jeg ryger også til dagligt(det er jo så ikke så smart ;)), men oplever kun hoste vis vi ryger hurtigt, eller på bong.

kunne være man skulle prøve det mix der.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]