Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 20:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nord Sjælland
Hej Psychedelia,

Der er nogen pastiller (i Amerika kaldes de 'lozenges') der hedder 'Commit' som indeholder nikotin som kan hjælpe en til at holde op med at ryge tobak. Er der noget lignende som sælges i Danmark?

Jeg kender House of Oliver Twist A/S, men jeg ved ikke rigtigt om det er det sammen...?

På forhånd, tak.
Peace.

Titel:
Medlem

Tjek en tråd jeg har oprettet!

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=22810

Fantastisk alternativ. Det er jeg overbevist om! :)

Titel:
Medlem

Problemet er bare, at jeg ikke har lyst til at proppe noget op i næsen. Jeg syntes det er utrolig ubehageligt. Derfor kigger jeg på noget jeg kan suge på... Det er jo meget nemmere. :wink:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: nordlige fyn
Vil da lige sige mac baren er igang med nogle tobaks pastiller, de skulle vist være klar inden for et halvt år :D

Eller Røgfri tobak som mac baren selv kalder det ^^

Titel:
Medlem

Man kan de fleste steder købe små bøtter med "Tobakspastiller", som så i virkeligheden er en form for skrå. Men de virker, og der er (en hel del) nikotin i dem...

Dog ikke noget jeg nogensinde vil røre da jeg ikke er nikotinafhængig. :)

(Undrer mig i øvrigt lidt over hvordan tobak er en "visionær plante" :wink: )

Titel:
Medlem

Mungojohn skrev:
Man kan de fleste steder købe små bøtter med "Tobakspastiller", som så i virkeligheden er en form for skrå. Men de virker, og der er (en hel del) nikotin i dem...

Dog ikke noget jeg nogensinde vil røre da jeg ikke er nikotinafhængig. :)

Når du siger de fleste steder, mener du på en tankstation, kiosk, eller lign.?

Gå ind på erowig.org og kig. Tobak er meget visionær, bare ikke den form for tobak du får i cigaretter. Nicotiana rustica blev brugt af shamaner i Ayahuasca, og nogen af dem troede at Ayahuasca's virkelige "power" kom fra tobakken.

Det er helt klart en visionær plante, det er ingen gang værd at diskuterer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Har set de der tobakspastiller i den tobaksforretning der ligger over for nørreport station ihvertfald.
Ellers er der også "vådt" snus, i små papirspakker, i forskellige smagsvarianter, som dog kun kan fås i Sverige.

Det har jeg personligt rigtig gode erfaringer med. Man kan virkeligt mærke at man bliver nikotinskæv. Men istedet for den ubehagelige svimmelhed man opnår ved at ryge store mængder, er det når det optages langsomt gennem mundhulen en blød let afslappet "rus" man får, og så holder sådan en lille pakke snustobak 1 times tid.

I danmark kan man også købe vådsnus løst og uden smagstilsætning. Men jeg bryder mig ikke om tanken af løs tobak i munden. Ved ikke hvorfor pakkerne er ulovelige at sælge i danmark, men det er de.

Titel:
Medlem

Åndsamøbe skrev:
Har set de der tobakspastiller i den tobaksforretning der ligger over for nørreport station ihvertfald.
Ellers er der også "vådt" snus, i små papirspakker, i forskellige smagsvarianter, som dog kun kan fås i Sverige.

Det har jeg personligt rigtig gode erfaringer med. Man kan virkeligt mærke at man bliver nikotinskæv. Men istedet for den ubehagelige svimmelhed man opnår ved at ryge store mængder, er det når det optages langsomt gennem mundhulen en blød let afslappet "rus" man får, og så holder sådan en lille pakke snustobak 1 times tid.

I danmark kan man også købe vådsnus løst og uden smagstilsætning. Men jeg bryder mig ikke om tanken af løs tobak i munden. Ved ikke hvorfor pakkerne er ulovelige at sælge i danmark, men det er de.

Det meste af det snus der findes i portionspakninger fås også i en løs version. Hvis du køber dig en "prismaster" til en 20er eller deromkring, så er det næsten ligeså nemt at bruge som portionspakket. Min lokale tobakshandler har ihvertfald begge dele

Titel:
Medlem

Snakker vi nu om snus, eller nikotin-bolsjer?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis produktet absolut ikke må indeholde tobak, hvad så med nikotintyggegummi, selvom det er røvdyrt, i forhold til de nævnte alternativer.

vestyjr skrev:
Snakker vi nu om snus, eller nikotin-bolsjer?

Er du blæst?

Trods den nu ændrede lidt selvmodsigende overskrift i forhold til det emne der rent faktisk bliver lagt op til. Handler det, så vidt jeg kan se om alternativer til at ryge tobak.

Emnestarteren vestyjr snakker om tobakspastiller, hvis det er det du mener med nikotinbolcher, og det jeg begyndte at snakke om, er den slags snus man ligger ind under læben.

Mungojohn skrev:

Nu er tobak jo en plante, man kunne selvfølgelig argumenterer for at det skulle ligges i syntetiske, hvis det udelukkende handler om nikotin. Eller at mærkatet "visionære", er lidt misvisende. Dels fordi en plante ikke kan være visionær, og hvis den kan tvivler jeg på at nogle er mere visionære end andre, og dels fordi der her i forummet bliver talt om alle planter der har en mærkbar effekt, ikke nødvendigvis psykedelisk, f.eks gurrana, kava kava og tobak.

Titel:
Medlem

I overskriften står der at du søger alternativer til nikotin, men den her tråd handler vidst bare om røgfritobak og nikotinpræparater?

Måske findes der et velegnet substitut til nikotin?

Titel:
Medlem

Undskyld hvis det ikke er det rigtige sted at jeg har startede emnet. Jeg tænkte mig lidt om før jeg gjorde det, men jeg tænkte bare at tobak er en visionær plante, sååå...

Så tror du tobakshandleren over for Nørreport har nikotinbolsjer?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan ikke se hvor du ellers skulle have postet det, gennerelt måske. Men altså tobak er da mindst lige så visionær som gurana, og hvad der ellers bliver nævnt af planter i trådende i dette forum så.

Ehm, ja de det havde han ihvertfald for nogle måneder siden, da jeg var der, så det går jeg stærkt ud fra.

Titel:
Medlem

Åndsamøbe skrev:
Kan ikke se hvor du ellers skulle have postet det, gennerelt måske. Men altså tobak er da mindst lige så visionær som gurana, og hvad der ellers bliver nævnt af planter i trådende i dette forum så.

Ehm, ja de det havde han ihvertfald for nogle måneder siden, da jeg var der, så det går jeg stærkt ud fra.

Alright - tak for hjælpen. :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har prøvet sådan en nikotin suge pastil (2mg) jeg siger dig det gør sindsygt ondt i halsen, det føles som at suge af en joint 24/7 når du sutter på den.

Hvis der er nogen der quoter det sidste bliver jeg sur :lol:

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem

Puny_pete skrev:
Jeg har prøvet sådan en nikotin suge pastil (2mg) jeg siger dig det gør sindsygt ondt i halsen, det føles som at suge af en joint 24/7 når du sutter på den.

Hvis der er nogen der quoter det sidste bliver jeg sur :lol:

Ja, det gør nikotin tyggegummi også... Det er ret ubehageligt. Nu må vi se. Jeg køber noget i morgen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]