Citat:
Psyborg skrev:
Kunst er kode og brug det til at dele sund bevidsthed ud hvor der ingen er eller hvor du kan se der er brug for det...
Det er i princippet værdiløst hvis det ikke bliver brugt til lige præcis dette formål.
Som jeg skriver i mit ovenstående indlæg er jeg fuldstændig uenig i at "kunst er en kode".
Eller... hvis kunst er en kode, så er det en kode uden en definitiv nøgle - en kode som ikke engang beskedens skaber kan afkode.
Selfølgelig kan det afkodes? hva fan? hvis skaberens besked er passende og passer til publikums referencerammer kan det selfølgelig afkodes og forståes af publikum.
Hvordan kan man være uenig i at sprog er kode?
Sprog og kunst er selfølgelig det samme.
Jeg var ikke klar over man kunne være uenig i det.
Eller at nogen ville forsøge at bevise det modsatte..
Vi er tydeligvis fundamentalt uenige i hvad kunst og sprog er troels

Citat:
Psyborg skrev:
Kunst er kode og brug det til at dele sund bevidsthed ud hvor der ingen er eller hvor du kan se der er brug for det...
Det er i princippet værdiløst hvis det ikke bliver brugt til lige præcis dette formål.
jeg er utrolig uening !
Jeg syntes bestemt at der er værdi i kunst der udstråler/viser det modsatte af sund bevidsthed.. kunst der kommer fra en "usund" person, tanke osv.
kan(i følge min mening) have et meget stærkere udtryk, og bestemt være ligeså værdifuldt som kunst der kan sprede idyl og glade dage.
Du er slet ikke uenig unge mand. Du er skam bare forvirret over dit eget sprogbrug.
Hvordan kan du overhovedet tro at man kan bedømme kunst i 2 forskellige genrer ? usund, sund?
Det er alt for simpelt og du har ikke vist mig jeg er forkert på den selvom du siger jeg er det.
Der er lige så mange forskellige kunst genrere, som der er unikke individer der producerer den kunst selfølgelig.
Så din "(i følge min mening)" kan du godt pakke væk, og det har ingen effekt på mit tidligere indlæg og meninger.
Selfølgelig er der uendeligt forskellige typer kunst og de kan alle have forskellige værdier og vil inspirere til nyere, mere passende, forhåbentlig mere imponerende værker end der tidligere har været..
Målet med kunst er at rede mandens sjæl og alle der prøver at reducere dette til noget mindre vil jeg kæmpe imod med mit blod og mit sværd.
Alle der ikke er med mig er imod mig.