Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 13:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Valg af frø?
Junior medlem

Geografisk sted: jydeland
Jeg har bestemt mig for at prøve at gro et par planter herhjemme, men da jeg ikke rigtig har noget erfaring med det, ville jeg høre om nogen af jer kunne foreslå nogle gode "starter-frø" ? :-)

Derudover vil jeg spørge om nogen af jer har erfaring med DinMor.dk?

på forehånd tak :-)

Medlem

Nanna-Pihl skrev:
Jeg har bestemt mig for at prøve at gro et par planter herhjemme, men da jeg ikke rigtig har noget erfaring med det, ville jeg høre om nogen af jer kunne foreslå nogle gode "starter-frø" ? :-)

Derudover vil jeg spørge om nogen af jer har erfaring med DinMor.dk?

på forehånd tak :-)

Har du lys ? eller har du tænkt dig at dyrke i vindue ? jeg ville mene at Lowryder er udemærket til nybegynder ? har du læst CF guiden ?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: jydeland
CF guide? - nej, har du link?

til at starte på, tror jeg bare i vindue :)

de frø du omtaler, har er de lettere at få til at gro osv... siden du anbefaler dem? :-)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

http://www.dcfonline.dk/cf - Start med at læse dén, så er du godt rustet!

De frø Akira_Dk3 taler om udmærker sig i at de er auto-flowering (auto blomstrende) altså går hurtigt i blomst, og derfor er lavere end normalt, nogenlunde samme resultat kan nåes ved stort set andre sorter ved at tvinge dem i blomst ved at holde dem i mørke i 48 timer i træk. Desuden kan højden også holdes styr på ved topping. Jeg er generelt ikke så glad for Low Ryder, de er nemmere at holde styr på højde mæssigt, men tilgengæld indeholder de ruderalis gener, hvilket imo. ikke er positivt for det ressultat man ender op med.
Uanset hvilke frø du vælger optimere du dit produkt i vindueskarmen ved at vindueskarmen er sydvendt, samt at starte til april, andet vil give (halv)dårlige ressultater ved vinduet grundet mangel på lys. Hvis du har mulighed for at gro udendørs er det klart at fortrække.

Mit bud vil være Skunk#01, en plante det ikke lykkedes mig at slå ihjel første gang og desuden er ganske nem at passe.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]