Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Er der meget stor forskel på amf og koffein hvis vi nu tager 1 gram af hver. det har jo nogenlunde samme virkning ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Sygt spørgsmål. Vil fraråde at tage 1 gram amf, eller 1 gram koffein!

Men der er da stor forskel på en amfetamin rus og koffein rus.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ophidian skrev:
Er der meget stor forskel på amf og koffein hvis vi nu tager 1 gram af hver. det har jo nogenlunde samme virkning ?

Det eneste de to stoffer har til fælles, er at de begge virker stimulerende / opkvikkende. Virkningsmekanismen er helt forskellig. ;) Jeg tror ikke du ville stille det spørgsmål hvis du havde prøvet begge dele.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tak for svar, sku bare vide om man kunne mærke tydelig forskel

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Du kan mærke en meget markant forskel. Amfetamin er enormt stimulerende og du kommer op at køre med mild eufori, hvorimod koffeinen vil give dig en langt 'nervøs' energi istedet og ingen eufori. Koffein er ikke særligt rart i større doser, men uanset hvad så lad være med at tage et helt gram af nogle af delene.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Undskyld jeg hiver et lidt gammelt topic frem.

Men er der nogen af jer der har prøvet at blande amf og koffein.
Nu tænker jeg: kaffe med amf i - eller amf og koffein piller på samme tid ?
Og varer kan komboen få virkningen til at vare i ekstra lang tid ?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
ja det giver hjerte banken, og kan godt være ret ubehageligt...... havde engang en vane med altid at skulle drikke en solid stærk kop kaffe når jeg var på amfetamin. Men kan ingenlunde anbefale det

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
okay lyder ikke rart, men tak for hjælpen :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
jeg nyder tit at indtage speed i en kop kaffe, det syntes jeg booster ganske lækkert... Oplever ingen ubehag hvis jeg bare holder mih til en kop eller 2..

Desuden nyder jeg tit en kop kaffe på fx svampe, det er satme lækkert når trippet er ved at ebbe ud imo...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
HopIFjordeN skrev:
jeg nyder tit at indtage speed i en kop kaffe, det syntes jeg booster ganske lækkert... Oplever ingen ubehag hvis jeg bare holder mih til en kop eller 2..

Hvordan kan du holde smagen ud? Eller bliver det neutraliseret i den bitre kaffe?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er måske noget man skal lære at drikke, ligesom med øl og kaffe da man bestemt ikke synes det smagte godt i starten man drak det men igen - what do i know :wink:

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Caffeine#M ... _of_action

Citat:
Caffeine is also a known competitive inhibitor of the enzyme cAMP-phosphodiesterase (cAMP-PDE), which converts cyclic AMP (cAMP) in cells to its noncyclic form, allowing cAMP to build up in cells. Cyclic AMP participates in activation of Protein Kinase A (PKA) to begin the phosphorylation of specific enzymes used in glucose synthesis. By blocking its removal caffeine intensifies and prolongs the effects of epinephrine and epinephrine-like drugs such as amphetamine, methamphetamine, or methylphenidate. Increased concentrations of cAMP in parietal cells causes an increased activation of protein kinase A (PKA) which in turn increases activation of H+/K+ ATPase, resulting finally in increased gastric acid secretion by the cell.

Titel:
Medlem

DeHades skrev:
Du kan mærke en meget markant forskel. Amfetamin er enormt stimulerende og du kommer op at køre med mild eufori, hvorimod koffeinen vil give dig en langt 'nervøs' energi istedet og ingen eufori. Koffein er ikke særligt rart i større doser, men uanset hvad så lad være med at tage et helt gram af nogle af delene.
Nu er det selvfølgelig altsammen "smag og behag", men personligt er jeg en sucker for koffein. Jeg får en betydelig eufori ud af koffein.
Jeg drikker selvfølgelig en del kaffe, men jeg har også brugt koffeintabletter en del, og specielt kolanød-ekstrakt virker rigtig fint. Jeg har dog det problem at jeg har udviklet alt for stor tolerance efterhånden, så jeg skærer lidt ned på koffeinen for tiden.

Hvorom alt er, så tog jeg på et tidspunkt omkring et gram koffein (og på det tidspunkt var min tolerance mindre), og det eneste jeg i første omgang fik ud af det var en god portion kvalme. Efter et par timer var koffeinniveauet i min krop så nået ned på et mere "normalt" niveau, og jeg følte meget kraftig eufori og fik voldsom griner på over alting. Meget mere voldsomt end jeg nogensinde har oplevet med tjald.

Så for mig giver koffein en enormt rar, euforisk, ikke-nervøs energi. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
bjarken skrev:
DeHades skrev:
Nu er det selvfølgelig altsammen "smag og behag", men personligt er jeg en sucker for koffein. Jeg får en betydelig eufori ud af koffein.
Jeg drikker selvfølgelig en del kaffe, men jeg har også brugt koffeintabletter en del, og specielt kolanød-ekstrakt virker rigtig fint. Jeg har dog det problem at jeg har udviklet alt for stor tolerance efterhånden, så jeg skærer lidt ned på koffeinen for tiden.

Hvorom alt er, så tog jeg på et tidspunkt omkring et gram koffein (og på det tidspunkt var min tolerance mindre), og det eneste jeg i første omgang fik ud af det var en god portion kvalme. Efter et par timer var koffeinniveauet i min krop så nået ned på et mere "normalt" niveau, og jeg følte meget kraftig eufori og fik voldsom griner på over alting. Meget mere voldsomt end jeg nogensinde har oplevet med tjald.

Så for mig giver koffein en enormt rar, euforisk, ikke-nervøs energi. :)

Så er du betydeligt heldigere stillet end jeg er. Hvis jeg får for meget koffein, enten i den rene form eller som kolanødekstrakt, så får jeg "sommerfugle" i maven, ryster let på hænderne og mine led føles svage. Dette er som regel fulgt af en hovedpine der ikke er noget at gøre ved. En generelt ubehagelig tilstand.
Dette forekommer dog ikke hvis jeg indtager koffein i form af guarana, som, svjv, virker langsommere.
Eufori har jeg aldrig rigtigt oplevet på kun koffein.

Titel:
Junior medlem

personligt kan jeg godt lide at drikke kaffe efter Amf, syntes det giver en god effekt oven på amfen.
Kan nu ikke følge forskel på om jeg drikker 2 kopper eller 6kopper.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved over 1 gram koffein (har prøvet det, det er et stykke tid siden, gør det aldrig igen og kan ikke anbefale nogen nogensinde at gøre det efter!) får jeg hjertebanken og nervøse træk. Ryster på hænderne og er unaturligt oppe og køre, uden hjernen er med. Ikke behagligt, men fik dog ikke kvalme. Kun hvis jeg spiser det rent.

Så koffein i store doser er absolut no-go.

Titel:
Junior medlem

Tror det meget forskelligt hvordan folk reagere på det, så man skal vel finde ud a det før man kan sige noget, men tvivler på der kan ske noget farligt ved det.
Mvh Tolle

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tolle skrev:
Tror det meget forskelligt hvordan folk reagere på det, så man skal vel finde ud a det før man kan sige noget, men tvivler på der kan ske noget farligt ved det.
Mvh Tolle

Taler du om #0 ? 1 gram amfetamin vs. 1 gram koffein?

Der kan bestemt ske neurotoksisk skade ved de mængder, især hvis det koffein/amfetamin er bare nogenlunde rent..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]