Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 08:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
grappa_zappa skrev:
Tror han har kigget på det her:
Citat fra erowid skrev:
4-Acetoxy-DiPT can be found in both HCl salt form and as a freebase. Both of these forms are orally active with the freebase being about 10% lighter and therefore 10% more potent than the HCL form (ie 20mg HCl = ~18 mg freebase).

Om det er rigtigt kan jeg ikke sige noget om... :)

jep lige precis det jeg havde læst... :-) men fatte det nu stadig ikk...

Titel:
Medlem

http://erowid.org/chemicals/4_acetoxy_dipt/4_acetoxy_dipt_dose.shtml

Yeti kan du ikke forklare det som erowid skriver? Du virker som den mest kyndige..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
4-aco-dipt findes som rent amine (freebase) og på saltform, bundet til HCl. Molekylærvægten for HCl saltet er 10% højere end freebasen, derfor skal der 10% mere til for at få den samme dose.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
4-aco-dipt findes som rent amine (freebase) og på saltform, bundet til HCl. Molekylærvægten for HCl saltet er 10% højere end freebasen, derfor skal der 10% mere til for at få den samme dose.

takker... men hva er så betegnelsen fpr det når det er i freebase form ? er det ikk et andet udtryk end det?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Er det muligt at du tænker på fumerate saltet, som i 4-AcO-DiPT-fumerate?

Jeg er ikke kemikyndig, så jeg ved ikke om 4-AcO-DiPT findes i en fumerate version, men 4-AcO-DMT og 4-HO-MiPT gør ihvertfald. Fumerate saltet er iøvrigt tungere end HCl saltet, hvilket så betyder at der skal instages en større mængde for at opnå samme effekt som HCl saltet. Derudover skulle fumerate saltet også være mere ustabilt, specielt i opløsning. Har I prøvet at opløse det i væske - har der evt. opstået en misfarvning af væsken?

Der har tidligere været eksempler på at en forhandler har solgt fumerate salte af nogle kemikalier, som var markedsført som HCl salte, men der blev dog relativt hurtigt gjort opmærksom på det fra forhandlers side efter de selv blev opmærksomme på det.

Ketasmølf (eller andre der har prøvet det),
Vil du ikke fortælle lidt om hvordan du oplever 4-AcO-DiPT i forhold til andre tryptaminer - specielt mht. visuals, auditive hallucinationer? og generelt headspace. Hvor stor forskel er der på oral vs. nasal dosis? Jeg har nemlig ved nogle tryptaminer oplevet at forskellen mellem oral og nasal dosis ikke er nær så dominerende som ved phenetylaminer.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

har aldrig hørt om fumerate. så nok ikk det jeg tænket på :-)

har ikk prøvet andre tryptaminer end 2C-B og 2C-E og så Aces.
men fik aldrig nogen effet af hverken 2C-B eller 2C-E. har prøvet 2C-E 2 gange begge gange oralt. første gang 15 mg. oralt og anden gang 25 mg. oralt uden nogen virkning overhoved. og 2C-B 1 gang hvor jeg tog 10 mg. oralt som jeg brækkede op efter 30 min ca. sniffede efterfølgede 20-25 mg over nogle små streger og fik ingen virkning. og andre personer har trippet på lang mindre doser fra samme pose.

så kan ikk rigtig sammelige med tryptaminer desværre..
har prøvet svampe, lsd og ketamin som det eneste psychedeliske ud over før nevnte.
har aldrig fået visuals sådan rigtig. kun oplevet mindre tracers. og det har kun været på store doser ketamin og methylon.
har aldrig fået visuals af svampe eller lsd og har da været oppe i nogle pæne doser efterhånden :-)

men musikken bliver rigtig nice på aces syntes jeg, og det føles bare rart og mild syre effekt i kroppen.

med hensyn til dose så sys jeg det virker lidt kraftigere nasalt, men ikk meget sys jeg. 25 mg nasalt svarer ca til 40 mg oralt sys jeg, ikk dermed sagt at andre skal tage de doser.
har selv prøvet op til 50 mg nasalt (igen ikke dermed sagt at andre skal prøve den dose) og det giver en rigtig nice tripper på, og musikken lyder bare for lækkert.

Det hele er kun egne erfaringer

håber det hjalp lidt :-)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
keta-smølfen skrev:
har aldrig fået visuals af svampe eller lsd og har da været oppe i nogle pæne doser efterhånden :-)

MEGAROFL.....jeg tror jeg taler på hele psychedelias vejne når jeg siger at jeg har ondt af dig. Din visuelle cortex er lige til at lukke op og skide i, men så døjer du nok ikke så meget med HPPD :)

Citat:
men musikken bliver rigtig nice på aces syntes jeg, og det føles bare rart og mild syre effekt i kroppen.

Jamen.....det kunne jo være nice hvis psykedeliske stoffer også havde en spændende indflydelse på psyken hehe :)

Jeg mener at have læst herinde at DR-D skrev i triprapport at 4-HO-DiPT var chanpagnen indenfor tryptaminer, og jeg har virkeligt taget den beskrivelse til mig og ville prøve stoffet siden da. Min kat kom en dag hjem med en pose af det, men det virkede ikke rigtigt og det viste sig siden at det vist nok var 4-MeO-MiPT istedet - et ret kedeligt stof som ikke er anbefalesesværdigt.

Det ville være nice at høre fra nogle historier af psykonauterne herinde hvad 4-AcO-DiPT er i stand til. Specielt når man læser at Shulgin har flirtet med ++++ på HO versionen af dette kemikalie.

Er der andre, som har har oplevet at tryptaminer er mindre potentierede nasalt end phenethylaminer er?

Senest rettet af Tamara9k 22 dec 2007 03:42, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

TATP skrev:
Hallå, lige et lille øjeblik - hvad siger den rapport egentlig? at det er en pige (som normalt ikke tager psychedeliKA) der har fået mavepine (formodentlig af stoffet).
diverse stoffer er faktisk ofte kvalmende, og at anbefale et andet stof, fremfor dipt, er af den grund ikke rationelt - og især da ikke en organisme, som indeholder mange, mange stoffer..

men selvfølgelig - 3 rapporter er et dårligt grundlag at bedømme et stofs sikkerhed udfra.

Der er forskel på at have lidt kvalme, og på at have det så dårligt at man tager på skadestuen.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Jeg regner med at det skal testes inden for den næste måned :D

Jeg har flere gange oplevet diarre og kraftig kvalme/opkast på hawaiiankse (spiser dem alligevel, selvom jeg bliver lidt nemmere "syg" af dem)..

OT: Men jeg kender keta-smølfen (er ikke en del af "winta-gruppen") og jeg var der da han gav den gas på lsd og aces - (og pludselig var der ikke mere acetoxy-DIPT) :/ - og mht visuals, så er jeg også en af de uheldige, der har svært ved at få visuals.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Kvalme, mavepine og kræmper, er devsærre en reletiv normal del af det at spise stoffer som påvirker hjernen - og hvorfor mon? - den forsvarsmekanisme er ret smart placeret i vores hjerner, fra naturens side.
Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men en bestemt del af hjernen, sidder bag nogle meget tynde blod-hjernebarrierer, som altså påvirkes som det første, når man indtager et stof - her sidder bl.a. nogle serotonin og dopamin underreceptorer, som når de påvirkes, skaber kvalme og opkast... pisse snart. Man kan træne sig til at ignorere disse fornemmelser - nemmest hvis man VED hvad der sker.
kvalme og kræmper er sjælden noget at være bange for - det skriver han jo også til sidst i rapporten (lægen kunne ikke gøre noget, og anfaldet var uden andet end midlertidig ubehag)

OG
2c-b og andre fenetylaminer er ikke tryptaminer, men.... fenetylaminer.

Langt de fleste stoffer virker bedre i næsen end i maven - simpelhen fordi stofferne bliver hurtigere optaget, og fordi en del af dem kommer direkte til hjernen, i stedet for at blive ført forbi den slemme lever..

som ThirdEyeFlood skriver, er det kun 4-aco-DIPT der virker. At det hedder HCl, er fordi det er på saltform - saltsyre-form. H2SO4, ville angive at det var svovlsyresaltet. disse saltes vægt skal lægges til den vægt af 4-aco-DIPT-FREEBASE man ville tage... meget simpel matematik, og der er et periodisk tabel i Alkymistens, så man ka se hvad de forskellige ting vejer.

når 4-aco-dipt kommer ind i kroppen, spaltes acetoxy-gruppen fra, og tilbage har man OH- så 4OH-DIPT er i grunden det samme stof som 4-acetoxy-DIPT... grunden til at man sætter acetoxygruppen på, er at den har nemmere ved at passere ind i blodet, så man skal have færre molekyler indenbords. altså 4-OH er mindre effektivt end 4-ACO- men da det også vejer en del mindre, ville jeg nok starte med en smule mindre dosis.

og så er Aces et forvirrende navn. vil i ikke bare skrive hvad det hedder - i laver alligevel 1000 tasteanslag, hvorfor sparre 7?
det kan ikke anbefales kræftigt nok at læse en smule

jeg har prøvet 4-acetoxy-DIPT, og det er en meget behagelig rus - meget i stil med de visuels man får af svampe. dybe intense farver, og nogle dejlige bølgegange. det er ret kortlivet - mit var ved baseline efter 6 timer. men jeg tog heller ikke mere end 30mg oralt.

Titel: Re: humm..
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dk
Erowid Experience Vaults: 4-AcO-DIPT - An Extreme and Unexpected Reaction

Er jeg helt galt på den, eller fik hans kone først mavepiner efter hun fået kæp?

"Took an extra long time to orgasm, however" det må da være mindst 10-15 min. :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Peakeye skrev:
Hejsa..
Der er vel nok nogen hoveder der har prøvet, 4-AcO-DIPT?

Hvad synes i om stoffet? er det et oki stof som førstegangs prøver af psychedeliske stoffer - hvis man selvølgelig har set og settings iorden? :)

og har det nogenlunde sammen virkningsmåde som 4-HO-DIPT?

Mvh Peakeye

Jeg har endnu ikke prøvet 4-AcO-DIPT, men regner med at prøve det engang i januar.

Det er bestemt ikke egnet som et stof til en førstegangs oplevelse i den psychedeliske verden, af den simple grund at det er et RC. En lav dosis svampe er helt klart at anbefalde til dette formål, det ved man da hvad er ;)

Uden at vide en dyt om kemi, vil jeg gætte på at 4-AcO-DIPT ligner 5-MeO-DIPT kemisk og effekt messigt set. Foxy eller 5-MeO-DIPT er mit hade stof nummer 1. Alle de gange jeg har prøvet det lort, er jeg endt forand en spand og brækket mig for grumt i over 12 timer, samme resultat både oralt eller nasalt.

Generalt vil jeg sige at de psychedeliske stoffer, hvor der er resiko for et grumt bodyload/kvalme, ikke egner sig til nye folk i den psychedeliske verden. At ride en storm af bestående af 12 timers kvalme kræver en hvis erfaring, og selvom man har denne erfaring vil det føles hårdt for selv den mest hardcore PSY.shaman

Sagt kort, Det er ikke egnet som nybegynder stof, før vi ser noget mere info omkring stuffet.

CamelJJ (Kender Winta IRL)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg skal også prøve 4-AcO-DIPT snart, dog ikke som min første psykedelika.

Prøver at tage 20-30mg oralt, er ikke så glad for nasale metoder. Håber det bliver en af de ting jeg kan tage med på Roskilde '08

:D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

CamelJJ skrev:
Uden at vide en dyt om kemi, vil jeg gætte på at 4-AcO-DIPT ligner 5-MeO-DIPT kemisk og effekt messigt set. Foxy eller 5-MeO-DIPT er mit hade stof nummer 1. Alle de gange jeg har prøvet det lort, er jeg endt forand en spand og brækket mig for grumt i over 12 timer, samme resultat både oralt eller nasalt.

Du kan overhovedet ikke sammenligne de to stoffer, bare fordi de begge hedder DIPT i slutningen.

5-MeO-DIPT er meget mildt psykedelisk men kraftigt stimulerende for de fleste.

Dope Lord
Brugeravatar

Resist skrev:
CamelJJ skrev:

Du kan overhovedet ikke sammenligne de to stoffer, bare fordi de begge hedder DIPT i slutningen.

5-MeO-DIPT er meget mildt psykedelisk men kraftigt stimulerende for de fleste.

sådan ville jeg nu også beskrive 4-Acetoxy-Dipt. mildt psykedelisk men kraftigt stimulerende :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Repulsivt skrev:
Håber det bliver en af de ting jeg kan tage med på Roskilde '08

Så husk at opbevare dit 4-AcO-DIPT ordenligt, da det ikke er specielt stabilt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

FlæmMing skrev:
Repulsivt skrev:
Håber det bliver en af de ting jeg kan tage med på Roskilde '08

Så husk at opbevare dit 4-AcO-DIPT ordenligt, da det ikke er specielt stabilt.

Self. Er der nogen bestemte måder netop dette stof skal opbevares på, eller er det bare at putte det i en luft-tæt pose og opbevare det et mørkt og tørt sted? (Regnvejr på roskilde = nogo! skal self ligge i telt)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nuvel, nu er topic bump'ed .. Nogen der har yderligere erfaringer med denne substans?

er selv ret spændt på at prøve den - Har hørt at den virker noget i stil med 2c-b (Doser minder da også derom?)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg synes personligt, at den stikker dybt i psyken i forhold til, hvor visuel den er. Men jeg kan godt lide trippet. Og der er mulighed for det meste, så længe dosen er rigtig. Man kan godt opnå vilde visuals og sindssyge tanker. Jeg vil sige, at dets styrke tog lidt røven på mig og en kammerat sidste nytårsaften, hvor vi blev så blæste allerede klokken 21, at vi måtte drikke stærk kaffe med amfetamin i for at prøve at blive lidt anstændige. Men alt handler jo om dose samt setting.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay.. hvilke doser har du prøvet, og hvilket resultat fik du ud af det?

Når du mener stikker dybt i psyken, mener du så at der var meget mindfuck ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]