Hallo everybody.
Jeg har for et par dage siden besluttet, at holde op med at ryge hash. Jeg har røget hver dag i godt og vel 2 år med enkelte undtagelser. Jeg har indtil december 2007 kun røget en enkelt joint om dagen. bortset fra de gange jeg har været på roskilde-festival, hvor det er gået forholdvist vildt for sig. Men i december tog det overhånd og jeg røg op til 3 joints + 1 bonghoved med god ryger stort set hver dag. Jeg kunne ikke tage mig sammen til andet end at ryge. Og det er for nedern, fordi jeg ikke bliver skæv i mere 10 minutter ad gangen hvorefter jeg går totalt i stener-mode og ikke kan finde på noget, at sige hvis jeg er sammen med nogen. Jeg får aldrig røde øjne mere og får meget meget sjældent griner på. Vi kan alle blive enige om, at det er for dumt at ryge hver dag, for det er misbrug af det fine stof, men det lægger man ikke mærke til så længe det er sjovt. Et af mine spørgsmål går på om der er andre, som mig, der oplever eller har oplevet hjertebanken og svedige hænder også dagen efter man har røget? Mit hjerte hamrede løs selvom jeg ikke lavede noget og jeg rystede over det hele i ca 10 minutter en aften efter jeg havde røget 3 sticks alene. Eller var det bare et såkaldt bad trip? Hvis det var et bad trip, forstår jeg det ikke, fordi jeg har oplevet dårlige hændelser med hash før, men de gange har jeg bare brækket mig, hvilket man kan leve med. Jeg har nu haft hjertebanken og svedige hænder on and off i en uge og skal til lægen om et par dage. Jeg er selvfølgelig ikke sikker på at det er røgen der gør det. For min livsstil har i de sidste 2 år været under al kritik. -For lidt mad, for meget søvn, for lidt motion, for meget hash = kæmpekoger. Jeg har dog stadig hele mit netværk af venner i behold. Både dem der ryger dem der ikke ryger hash. Jeg er efterhånden også bange for at ryge ind i en psykose, så jeg tror det er på tide at jeg stopper lortet imens jeg kan. Kommer dog til at savne at være rigtig skæv, så jeg har tænkt mig at begynde at ryge lidt pot en gang imellem om et par måneder når det meste THC er ude af kroppen og når jeg har lagt livsstil om til det bedre. Så til sidst vil jeg høre, om der er nogen, som kan svare mig på hvor stor en risiko man løber ved, at ryge pot en gang imellem mht. psykose, ubehagelig hjertebanken mv?
Håber ikke, at I mister modet på at svare trods den lange tekst.
Over and out
Morten B
|