Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: i et træ
Hey ! :D Jeg har til mine store ærgelser ikke plads/cash osv. til at lave et indendørs grow. Derfor har jeg tænkt mig at lave et udendørs beginner grow her når vejret bliver til det ( evt. slut april??? ).

Planen er :

køb pot frø ( evt. dcf potmix eller nogle fra staden ) og ja det skal være pot ikke skunk :D .

Derefter har jeg læst en masse i cf guiden om fremgangsmetoden. Jeg har tænkt mig at sætte dem i potter i en sydvendt altan på 4. sal. Først i minde potter og derefter evt. 6 liter potter og til sidst 10 litter potter.

Da dette er mit første og ikke overdrevet seriøse ( dog ikke useriøst ) grow. Håber jeg på efter at de har vist køn at have 2 max 3 planter.

Dog ved jeg ikke så meget om pot planter og hvad jeg kan forvente af dem, så en god portion info om fx. DCF potmix ville være god fråder :D eller i det hele taget om hvordan pot planter til en 10-30 kr. for omkring 10 frø. opføre sig.

Jeg ved godt at de kan blive store men hvis jeg nu helst bare ville havde dem sådan 140 cm +/-. Er det så muligt?

Angående høsten af dette første grow. Så går jeg mere efter noget ok ryger ( regner ikke med det bliver klasse, bare det ikke er dårligt ) end en masse.. Altså kvalitet før kvantitet. Udover at læse DCF guiden igen og igen er der så andet jeg kan gøre? Evt. links til noget specielt inde for pot og ikke alt det skunk :P Og som en sidste af mine mange mange efterspørgsler ( i know.. ) Kunne det være rigtig fedt med et grow pot/skunk whatever.. At se et fuldt grow i billeder. Her på forummet er der mange billeder men de stopper altid halvt inde i processen eller noget .. Kunne være fedt med billeder af et grow fra frø til høst.

+ Er det her helt til rotterne eller noget der kunne gå an? Hvor lang tid tager det fra at jeg sår dem til jeg høster dem? og evt. hvor lang tid veg til blomst osv.

Endelig er slutningen på denne tråd nået! :P Sorry hvis jeg spørger pisse meget, men hele det her grow univers interessere mig ufatteligt meget 8) og husk - If you don't ask , you don't know :twisted:

Titel:
Medlem

jeg fik selv et ok udbytte ud af en leb27 i 10L potte på en sydøstvendt altan .
Mener den blev 170cm eller sådan noget.
Synes du skal overveje at have et par mindre guerilla grow ved siden af, da udbyttet bliver lang størrere trods de ellers så vanskelige forhold man kan komme op imod.

Btw. Lad vær med at pille for meget ved dine planter, flytte dem rundt efter lys osv. det stresser planterne hvilket kan give herma tendenser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Dog ved jeg ikke så meget om pot planter og hvad jeg kan forvente af dem, så en god portion info om fx. DCF potmix ville være god fråder :D eller i det hele taget om hvordan pot planter til en 10-30 kr. for omkring 10 frø. opføre sig.

Kommer jo meget an på hvilke frø man får fat i. Mixet er jo et mix af mange mange forskellige sorter og der er ikke kvalitetsgaranti på frøene da de ikke er testet af Banken. Der er uden tvivl rigtig god pot i mellem, men engang i mellem sker det at der ryger nogle donerede frø ned i som af en eller anden grund ikke lever op til alles forventninger.

Evt. køb rene pot-sorter, læs om de forskellige og se om det er noget du vil kaste dig ud i

Jeg ved godt at de kan blive store men hvis jeg nu helst bare ville havde dem sådan 140 cm +/-. Er det så muligt?

Nedbinding og topning kan få selv den største plante ned i acceptabel højde... Ellers kan du forvente alt mellem 1 og 3 meter alt efter pottestørrelse

Angående høsten af dette første grow. Så går jeg mere efter noget ok ryger ( regner ikke med det bliver klasse, bare det ikke er dårligt ) end en masse.. Altså kvalitet før kvantitet. Udover at læse DCF guiden igen og igen er der så andet jeg kan gøre? Evt. links til noget specielt inde for pot og ikke alt det skunk :P Og som en sidste af mine mange mange efterspørgsler ( i know.. ) Kunne det være rigtig fedt med et grow pot/skunk whatever.. At se et fuldt grow i billeder. Her på forummet er der mange billeder men de stopper altid halvt inde i processen eller noget .. Kunne være fedt med billeder af et grow fra frø til høst.

Jeg kan ikke rigtigt se hvorfor du vælger pot overfor skunk? Skunk er bare stærk pot? Glem skunken og del op i svag pot - mellem pot - og stærk pot. Når vi taler ude-sorter.

Hvis du går efter kvalitet og ikke kvantitet ville jeg vælge en super god pot-hybrid (af nogle kaldet skunk) med omkring 40 års avlsarbejde i. Royal Dane er en super dejlig urt, både smags og virkningsmæssigt.

Hvis du vil se hele grows, så er der masser på DCF, ICmag eller de tusindvis af andre cannabis-sider. DCF er nok mest relevant da vi beskæftiger os mest med udegrows i DK.

+ Er det her helt til rotterne eller noget der kunne gå an? Hvor lang tid tager det fra at jeg sår dem til jeg høster dem? og evt. hvor lang tid veg til blomst osv.

Plant først i april og høst i september/oktober/start november alt efter sort og en del mere

Jeg vil råde dig til at læse tråde igennem på DCF, der er utroligt mange guldkorn, du kan passende bruge det kolde forår på at læse. Du skal også være velkommen til at smide en pm hvis du har yderligere ? enten her eller på DCF

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det er muligt at gro i vindueskarmen, mit første grow var dét, men man får nu MEGET bedre røg ud af at have dem udendørs efter mine erfaringer, og i tilgift mere af det. Men det er bestemt lærerigt.

Jeg forstår ikke hvorfor du er så meget imod skunk på nuværende tidspunkt? Skunk er jo pot, skunk er normalt bare betegnelsen på stærkere pot, og da du skriver du ønsker at dyrke nogenlunde røg, så mener jeg helt bestemt at det skal være skunk nu odsne for go røg i forvejen falder lidt i vindueskarmen. Jeg blev i hvert fald ret skuffet over sidste års pot, når jeg kunne samligne med skunk der lige så godt kunne have vokset i jorden.

Jeg ville tvinge dem i blomst i august hvis jeg var dig, man kan godt strække den længere grundet varmen er sikret i vindueskarmen, men soltimerne er alligevel begrænsede sidst i blomstringen (selvf. alt efter hvilken strain/sort du vælger.)

140 cm er muligt, men så skal de toppes efter de har sat et par bladsæt, eller bindes ned.

Titel:
Medlem

Dammn det går jo hurtigt med svar herinde :P

og ja Bismann det er faktisk udedyrkning? Det drejer sig om en altan ikke en vindueskarm som du beskriver :wink:

Plus grunden til at jeg skriver pot fremfor skunk er følgende : Jeg er personligt ikke den allerstørste ryger. En god skunk er smukt engang imellem men det er så bare noget jeg køber.. Det jeg mener med pot er at jeg gerne vil have noget jeg kan ryge lidt mere end 1 joint af uden at blive helt skæv. Kan godt lide følelsen med pot efter at have røget 2 pot joints uden at være basket bare dejlig glad :D Tror simpelthen at i er så erfarne med røgen at det jeg godt kan lide simpelthen er for "svagt" for jer.. Efter denne beskrivelse hvad ville i så rekomendere? Tænkte lidt selv på noget lollands pot? Dog helst en sort der ikke bliver til en skov :P Da det kniber med altan pladsen..

Lige til xpert : så her vil jeg nok mene det er græsen mellem svag og medium pot 8)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

:oops: My bad, ved ikke hvor jeg fik dét med vindueskarmen fra. :oops:

Mht. skunk vs. pot, så kan du jo bare bruge mindre mængde røg, det er derfor jeg fortrækker skunk fremfor pot, og hvis jeg kender Xpert også hans grund. Hvis du vil ryge mere end én joint af det, så bland det op med andet urt; Tobak, urteblandinger til tobaks erstatninger, eller f.eks. damiana, tørrede hamp blade, som du kommer til at have mere end nok af. Du vil få meget mere thc ud af 5 "skunk" planter end af 5 "pot" planter.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Kan udemærket følge dig... Elsker også at bygge en god pot-rus op i løbet af en dag på samme måde en god brandert stille og roligt skal bygges op fra morgenstunden ;)

Men fx. en tidligt høstet royal dane opfører sig på ca. samme måde da effekten ikke er tung og derved nemmere at kontrollere IMO i store mængder. Smagen er helt i top modsat meget pot der godt kan smage lidt grønt da der er mere blad end bud :)

Hvis du godt kan lide en urt med højt humør og ikke den stener effekt som man kender fra meget hash, kan jeg klart anbefale dig en urt som leb27. Mener ikke at der er flere i banken for tiden, ellers er der en kendt butik som man ikke må nævne som sælger dem som Libanon 30

Titel:
Medlem

Undskyld jeg river op i den her gamle tråd, men synes det ville være værre at starte en helt ny om samme emne ;) Vi nærmer os nu med små skridt den ventede sæson og jeg er allerede med tiden blevet meget klogere på canna verdenen.

Mit setup er som følger :

Frø : Har nogle pot frø liggende ( ved ikke hvordan de er, så det kan være alt fra røv dårligt til god ryger ).

Jeg vil starte med at spirre frøene og derefter ligge dem i små potter i en altan kasse. Når de er så har vokset sig lidt store vil jeg putte dem i potter. Kunne fx. være 4 L til 6 L til 9 L ( bader i potter :P ) og ellers vande dem når de har brug for det og måske trimme dem så de bliver buskede.

Det er en sydvendt altan på 4. sal så regner med god sol :P

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på ? evt. gødning? Grunden til at jeg er usikker er at det langt fra er et så seriøst grow som mange af dem man ser herinde...

ps. Hørte noget om at det var lovligt at have 1 hamplante så længe man ikke "dyrkede" den? Vil det sige jeg kan have en stående lovligt? Bare jeg ikke høster den?

Titel:
Medlem

electricWizard skrev:
ps. Hørte noget om at det var lovligt at have 1 hamplante så længe man ikke "dyrkede" den? Vil det sige jeg kan have en stående lovligt? Bare jeg ikke høster den?

Nej desværre.. Man skal have en masse tilladelser for at dyrke noget så kedeligt som industri hamp..

Titel:
Medlem

Erik T. Ion skrev:
electricWizard skrev:

Nej desværre.. Man skal have en masse tilladelser for at dyrke noget så kedeligt som industri hamp..

Sørgelig nyhed : / dog må jeg så undre mig over hvorfor at vi er så heldige at canna frø er lovlige :P

Titel:
Medlem

electricWizard skrev:
Sørgelig nyhed : / dog må jeg så undre mig over hvorfor at vi er så heldige at canna frø er lovlige :P

Det er meget mystisk ja, osse når man tænker på man frit kan købe svampe sporer i alverdens butikker her på nettet og få sendt, men et svampe gro kit må man ikke have .. mystisk

Titel:
Medlem

Klask74 skrev:
electricWizard skrev:

Det er meget mystisk ja, osse når man tænker på man frit kan købe svampe sporer i alverdens butikker her på nettet og få sendt, men et svampe gro kit må man ikke have .. mystisk

Der er gået lidt offtopic i den ( min egen skyld ;) ) Så lad os lige komme back to topic :P Vil lige tilsidst tilføje at vi nok bare skal holde vores mund om det og håbe på at politikerne ikke kommer i tanke om det :twisted:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Har ikke lige nået at læse svarene igennem.

Men her kan du følge alle mulige forskellige slags grow i billedform. Indendørs/guerilla/have/altan/hydro osv. De fleste er fra start til slut, nogen kan dog slutte brat af forskellige årsager.
http://community.dcfonline.dk/index.php ... 3a77be5531

Citat:

Hvis du har hampplante til at stå, har du jo også dyrket den :P ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]