Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej psychedelia-brugere :)

Jeg er helt ny på området, og tænkte af nogle af jer måtte have nogle begavede svar til mig.

Hvad er best af mixe sit tobak med til en joint?

Kan der ske skader ved at ryge en joint eller 2 i ugen?

Kan rygning tage skade på hjernen, taget i betragtning af at det kun er 2 joint ugenligt? Hvornår vil det dog blive skadeligt?
- Har hørt mange snakke om at man bliver fucked i hovedet af det, men så galt kan det vel heller ikke være?

Er det værd at give mange penge for noget godt røg, og hvordan kan jeg vide om det er pengene værd? :(

Lugter en joint mere end en smøg, da mine forældre nok ikke ville være de der helst ville vide om mit "hyggeri"?

Ved det blev lidt mange spørgsmål i én tråd, men vil gerne vide mere om emnet.
- Hvis i evt. har flere brugeranvendelige ting jeg burde vide, vil jeg da blive glad for hvis de blev delt med mig! (: Evt. nogle guides, har fundet en masse på nettet osv, men ikke rigtigt nogle der går i dybden om det de laver..

Håber i vil give mig nogle gode svar :D

Senest rettet af unknownyoungster 08 jan 2008 15:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

velkommen kan give dig et råd start stille læs læs læs og det og sø for fanden du kan finde svar på det hele og meget mere herinde med en søgning

Titel:
Moderator
Brugeravatar

og http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... 69&start=0 er ikke et dårligt sted at starte.

Titel:
Medlem

Velkommen til :D
Priserne varierer jo fra sted til sted, men det er heller ikk tilladt med priser herinde.. Læs Regelsættet.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
og nok også lige læse regel sættet engang :wink:
http://www.psychedelia.dk/regler.php

Titel:
Medlem

Geografisk sted: i et træ
Hvad man finder bedst i joint er meget personligt tjald, pot eller skunk..

Du virker meget grøn ( fuck jeg er sjov :D ) her på området men vil da sige at hvis du har skole evt. gym at passe er det nok lige i overkanten at ryge 2 gange om ugen.. Køre selv den med at ryge ca. hver måned til hveranden måned 1 gang.. Det er tit også bedre da du ikke ender med at skulle sidde og ryge 9-10 bonghoveder før du kan mærke det. Det er dog bare min mening :P Og ja det lugter og dine øjne bliver røde så evt. ryg når mamma og pappa ikke er hjemme.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvad er best af mixe sit tobak med til en joint?

Tobak. Om det er det ene eller det andet betyder ikke alverden. Og slet ikke for en ny

Kan der ske skader ved at ryge en joint eller 2 i ugen?

Om ugen? Hvilke skader mener du? Røg er farligt i alle former, god hash er bedre for kroppen en dårlig
Mentalt er der ingen fare ved det forbrug, se sådan her på det: Kan der ske skader af at drikke sig stiv lørdag aften?

Kan rygning tage skade på hjernen, taget i betragtning af at det kun er 2 joint ugenligt? Hvornår vil det dog blive skadeligt?

Hvis du holder dit forbrug på 1-2 joints om ugen så er der normalt ingen problemer. Læs evt. Malkavians super side: http://cannabismyter.dk

- Har hørt mange snakke om at man bliver fucked i hovedet af det, men så galt kan det vel heller ikke være?

Du er nødt til at skelne mellem "ryg 1 gang om måneden" og "ryg fra du står op til du brækker dig"
Medier og staten skelner ikke mellem forskelligt forbrug. Hvis du drak en kasse elefanter om dagen ville du heller ikke fungere super vel? :)
Det er ikke så farligt som Staten gerne vil have det er, men helt uskyldigt er det ikke. Men størstedelen kan sagtens klare det... Hvis du er mentalt OK og stabil er der ingen risiko ved et lille forbrug

Er det værd at give mange penge for noget godt røg, og hvordan kan jeg vide om det er pengene værd? :(

Kort og godt: JA... Ja det er værd at give mange penge for god røg. Det er spild af penge at købe dårlig hash, plus at det mest skadelige (fysisk) omkring hash-rygning er det lort der er i dårlig hash

Lugter en joint mere end en smøg, da mine forældre nok ikke ville være de der helst ville vide om mit "hyggeri"?

Haha ja... MEGET mere. Lugter dejligt sødt og krydret :) Sort hash og skunk er det værste, sidder i alting

- Hvis i evt. har flere brugeranvendelige ting jeg burde vide, vil jeg da blive glad for hvis de blev delt med mig! (: Evt. nogle guides, har fundet en masse på nettet osv, men ikke rigtigt nogle der går i dybden om det de laver..

Du kan læse lidt om hash og cannabis i al almindelighed her:
Hash-guiden

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
det bedste man kan bruge til at begynde med er hjemmedyrk lavet med alle de folk man betragter som væsentlige i ens livs viden, indtaget i en oral form...
Kort sagt, dont do it if you need to hide it from your parents!

Medlem
Brugeravatar

1: Er lidt usikker på hvad du mener. Men tror svaret er en gryde/sølvpapir og en kogeplade eller en lighter.
2 & 3: Havde besøg af en eks-narkoman idag, der mente at de opløser fedtvævet i hjernen. Men har også selv erfaret, at ved rygning over længere tid bliver man mere søvnig og døsen, og det skader korttidshukommelsen.
4: Mørk og blødt hash med graftig duft, vil ofte være det bedste. Men noget hash er bedre presset end andet, og så fylder et gram mindre og er derfor ikke så blødt.
5: Tror ik det lugter mere, men helt klart anderledes - MEGET bedre :P

Det var så mine hurtige svar

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
1: Er lidt usikker på hvad du mener. Men tror svaret er en gryde/sølvpapir og en kogeplade eller en lighter.

Normalt blander jeg ikke tobak med sølvpapir, jeg tror hash ville være et godt bud ;)
Havde sku læst lidt forkert tror jeg

2 & 3: Havde besøg af en eks-narkoman idag, der mente at de opløser fedtvævet i hjernen. Men har også selv erfaret, at ved rygning over længere tid bliver man mere søvnig og døsen, og det skader korttidshukommelsen.

Vrøvl. Opløser ikke en skid men påvirker anandamid-receptorerne som har en indvirkning på bla. hukommelsen og sult hvilket kan give problemer med korttidshukommelsen og motivationen ved højt indtag. Men jeg har aldrig nogensinde oplevet problemer i den retning ved at ryge 1-2 gange om ugen eller mindre. THC bliver oplagret i fedtvævende i kroppen, hvilket gør at det bliver ret lang tid i kroppen i forhold til mange andre stoffer

4: Mørk og blødt hash med graftig duft, vil ofte være det bedste. Men noget hash er bedre presset end andet, og så fylder et gram mindre og er derfor ikke så blødt.

Jup. KRAFTIG duft, blødt. Lav en tester, hvis det ikke bobler efter 2 sek med lighter-ild på klumpen, så find en anden klump

5: Tror ik det lugter mere, men helt klart anderledes - MEGET bedre :P

Øhhhh... Jeg kan lugte en god charas i flere dage hvis jeg har røget i stuen :)
Tobak forsvinder meget hurtigere IMO

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tobak og sølvpapir er en udemærket ryger :P .... havde måske misforstået noget der.
Som sagt var det ikke mig der sagde det med, at det opløser fedt. Og såvidt jeg husker skrev jeg også noget i retning af, at længere tids rygning kan have en effekt på korttidshukkomelsen. Skulle måske have været mere præcis, men med længere tids rygning mener jeg også mere end 2 gange om ugen
Undskyld den lille stavefejl, havde ellers regnet med at folk var ved at være vandt til det herinde...
Hvis jeg ikke har været på mit værelse en weekend, kan jeg sagtens lugte tobakken når jeg kommer tilbage. Tror bare man er mere vandt til den lugt end det andet.
Og så bliver jeg nød til at spørge, hvad betyder IMO?

Titel:
Medlem

In My Opinion.. :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lige et hurtigt ekstra spørgsmål.
Citat:
påvirker anandamid-receptorerne som har en indvirkning på bla. hukommelsen og sult.
Såå, man kan faktisk bruge det som slankemiddel, teknisk set? :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nastyinc skrev:
Citat:
påvirker anandamid-receptorerne som har en indvirkning på bla. hukommelsen og sult.

Hehe cannabis er nok ikke den oplagte mulighed til lige dét eksperiment :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Søren00 skrev:
Nastyinc skrev:
Citat:

Hehe cannabis er nok ikke den oplagte mulighed til lige dét eksperiment :P

Det er faktisk blevet brugt af en del religiøse bevægelser til at udholde sult ved faste (i følge 'Den store bog om hamp') Men det var vidst ved store doser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]