Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Gonzo og dankdawg: Tak for, trods skepsis, jeres enorme biddrag til debatten. Det er i sandhed en fryd at læse så, på en og samme tid, korte, og indholsrige indlæg!!

*Cubensis klapper

halugenlampe skrev:
kilde?

Du kan læse det i en feng shui bog, der påstås det ihverfald. Kilden er ikke angivet nej, og skam da mig for at have sagt noget uden at have tjekket kilden!! Hvis vi ikke ka' finde kilden må vi jo hellere gå ud fra at de lyver, for hvor ville det være pinligt og grænse til hekseri / videnskabeligt mytteri at hoppe på sådan noget!?

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Cubensis

Ro på... der er blandt mange mennesker en naturlig skepsis overfor esoteriske teknikker og jeg synes ikke det er for meget forlangt at bede om en kildehenvisning når du påstår at noget med farver og kompasretninger er videnskabeligt bevist. Det er jo netop et kriterie, der efterlyses af de fleste skeptikere - exoteriske beviser for esoteriske fænomener.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Cubensis skrev:
Gonzo og dankdawg: Tak for, trods skepsis, jeres enorme biddrag til debatten. Det er i sandhed en fryd at læse så, på en og samme tid, korte, og indholsrige indlæg!!

*Cubensis klapper

halugenlampe skrev:
kilde?

Du kan læse det i en feng shui bog, der påstås det ihverfald. Kilden er ikke angivet nej, og skam da mig for at have sagt noget uden at have tjekket kilden!! Hvis vi ikke ka' finde kilden må vi jo hellere gå ud fra at de lyver, for hvor ville det være pinligt og grænse til hekseri / videnskabeligt mytteri at hoppe på sådan noget!?

Beklager, men jeg er yderst skeptisk overfor al religion og overtro. Bevares, der er mange mennesker der har det godt med at tro på nisser, feng shui, homøopati, healing, kinesisk folkemedicin (der findes et par midler der virker, men i det store hele er det fup) og hvad ved jeg. Det er helt i orden for mig, men man skal ikke forvente at jeg deler den samme begejstring for den slags. Hvis du ikke kan tåle at nogle er skeptiske, så skal du ikke slå det op på et forum.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Cubensis skrev:
Zarathustra skrev:
At man så kalder de psykologiske/videnskabelige begreber for "energier", "chi" og sådan noget lort er jo bare typisk New Age-tåberi.

Hvorfor er det tåberi, det er jo bare den oprindelige termonologi, der bliver brugt for noget som den vestlige videnskab senere hen selv har erfaret og navngivet, hvad de så kalder det har jeg ingen anelse om men det har sgu sin rigtighed

Fordi det er muligt objektivt og intersubjektivt at diskutere måle-resultater på ohm, celcius-grader, newton osv., mens det er sværere at have en saglig diskussion om "energier", "farver", "chakraer" osv. - det ender ret hurtigt i "Jeg føler lissom at...."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]