Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Ville det være en god idé ifølge dig?
Ja 64%  64%  [ 18 ]
Nej 36%  36%  [ 10 ]
Afgivne stemmer : 28
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har tænkt over om vi ikke godt her på siden kunne bruge et opslag handlende om holdbarhed på div stoffer?

Folk spørger tit hvordan og hvorledes det skal opbevares og hvor længe.

Jeg har desværre ikke erfaring nok til at bidrage med særlig meget, men en af de gamle som har haft med substanser at gøre i mange år må have en ret god idé, både hvordan og hvor længe.

Håber en/flere vil tage initiativet.

:)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
De fleste oplysninger kræver ikke meget andet end en søgning på Google, så jeg synes det ville være overkill. Ikke alle ser opslagene alligevel, og så skal der alligevel linkes til dem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I den psykedeliske suppe^^
Opslag? naah... evt. smide det ind i wiki'en... evt. smide noget info ind om holdbarhed for stoffer med fælles træk(carbonylgrupper whatever) som advarer en om mulighed for hydrolysering og andre ting vi ikke vil haver at der sker med vores dråååågs :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Portuz skrev:

Folk spørger tit hvordan og hvorledes det skal opbevares og hvor længe.

Somregl er det jo bare mørkt tørt koldt, og felfølgelig lufttæt.

LSD, som har det bedst af, ligge meget koldt, så det ikke mister sin styrke. i evt fryser

Senest rettet af FlæmMing 30 dec 2007 06:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Som nævnt er mørkt, tørt, lufttæt og køligt vejen frem. Jeg synes ikke der er nogen grund til at gøre den sticky, men et opslag om opbevaring i wiki'en er en fin idé, en eller anden sæt igang!

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
go' ide' med at få tilføjet noget info omkring det til wiki'en sys jeg. men kan heller ikk se nogen grund til et opslag :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Folk er ikke gode nok til at tjekke wiki'en.

Og argumentet "tjek erowid" er jeg blevet træt af - det kan man jo bruge som svar på stortset alle spørgsmål. Målet med siden er at hjælpe folk med personlige råd, og på dansk så dem der ikke er gode til at søge på nettet eller læse engelsk får HR.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
Det kunne de jo blive. De er næppe bedre til at læse opslag.
Citat:
Og argumentet "tjek erowid" er jeg blevet træt af - det kan man jo bruge som svar på stortset alle spørgsmål. Målet med siden er at hjælpe folk med personlige råd, og på dansk så dem der ikke er gode til at søge på nettet eller læse engelsk får HR.
Enig i at vi bør bestræbe os på at folk skal kunne finde deres svar herinde, på forståeligt dansk, og wiki'en er da et glimrende sted at samle disse, så vi kan henvise spørgere til den i stedet for google. Dermed ikke sagt at et google-hint ikke kan være fint nok i ny og næ. */me mumler noget med at lære en mand at fiske...*

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Zarathustra skrev:

Så kan vi jo hurtigt ende med 20 sticky threads i toppen... Folk må godt lære at søge selv, sticky posts er til den vigtigste information i forummet.

Desuden er det blevet diskuteret flere gange før, og det gælder for et (syntetisk) stof at hvis du opbevarer det tørt, mørkt, lufttæt og køligt, så er der næsten ingen grænser for hvor længe det kan ligge.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
folk gider ikke bruge wikien, og jeg forstår dem...

hvor meget information kan i finde der, kontra wikipedia.org?

efter min mening, hvis nogen skulle gøre noget, så skulle de bare udbygge wikipedia.dk, fylde den op med al den information om stoffer de kan, på dansk. - så er vi sikre på at det ikke kun er folk der kommer herind, som har et positivt syn på stoffer, men hele befolkningsgrupper der ville kunne få et ekstraordinært indblik i stoffer? selv små børn fra skolen bruger wikipedia.org, og det er jo fremtidens brugere!... VI SKAL HAVE FAT I DEM!!!

- ej, spøg til side, men hvorfor ikke? wikipedia.dk kan også videreføre til dens egen side, så brian15år ikke behøves hvad in vitro betyder, når han læser det på wikipedia, men kan trykke hurtigt og se hvad det er?..

... og nej, det her stjæler ikke psy's formål, for alle mulige spørgsmål blir jo nød til at blive stillet herinde, men det ku fjerne alle de der spørgsmål med "Hvad gør amfetamin?! er det gåt?!" rijt :D?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Stickies er vejen frem, i mine øjne.

Nogle klager over, at folk konstant åbner uaktuelle tråde, om ting der allerede har været oppe at vende en trilliard gange, hvilket jeg også selv synes er lidt kedeligt.

Så hvorfor ikke lave en sticky tråd?

"Det store opslag"

- holdbarhed (link til div. stoffers holdbarhed - vores egen Wiki)
- virkning (same as above)
- etc. etc.

Det tror jeg ville være en meget effektiv måde at få filtreret de fleste åndssvage tråde fra på.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Stickies er vejen frem, i mine øjne.

Nogle klager over, at folk konstant åbner uaktuelle tråde, om ting der allerede har været oppe at vende en trilliard gange, hvilket jeg også selv synes er lidt kedeligt.

Så hvorfor ikke lave en sticky tråd?

"Det store opslag"

- holdbarhed (link til div. stoffers holdbarhed - vores egen Wiki)
- virkning (same as above)
- etc. etc.

Det tror jeg ville være en meget effektiv måde at få filtreret de fleste åndssvage tråde fra på.
Det kunne være fint nok, men problemet er at de ikke bliver læst, jeg tror f.eks. ikke vores 'Fakta om amfetamin'-sticky har begrænset spørgsmål omkring amfetamin overhovedet. Så det drejer sig hovedsagligt om besvarelserne i de kedelige tråde skal henvise til erowid, google, vores wiki el. en sticky tråd. Jeg synes wiki'en er det mest overskuelige sted at samle det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]