Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Er det fedt at have tattoveringer ?
Afstemning sluttede 02 jan 2008 15:27
Ja, det ser alt for fedt ud ! 5%  5%  [ 4 ]
Har, men vil gerne have flere 14%  14%  [ 11 ]
Nej det er grimt 12%  12%  [ 10 ]
Har ikke, men vil gerne have. 15%  15%  [ 12 ]
Det er fedt nok, bare jeg selv bliver fri 9%  9%  [ 7 ]
Bare det ikke er sort tribal eller kinesiske tegn !!! 14%  14%  [ 11 ]
Det kommer an på hvordan den ser ud 32%  32%  [ 26 ]
Afgivne stemmer : 81
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Hvis/når jeg skal have en tus, så skal jeg hve lavet noget personligt - noget der virkelig betyder noget for mig.

F.eks. hvis en af mine nære venner døde ville jeg med sikkerhed få lavet noget til minde om ham. Derudover kunne jeg godt tænke mig at få lavet noget med dannebrog, da jeg er er stolt over at have mine rødder i Danmark.

Jeg kan bare ikke se hvordan triballs kan være noget man skænker et stykke af sin krop til - det betyder jo ikkke noget for dig at have tilsøllet din arm/ryg/røv med det. Jeg kan virkelig ikke se hvad man skal bruge det til.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Moowgli skrev:
Hvis/når jeg skal have en tus, så skal jeg hve lavet noget personligt - noget der virkelig betyder noget for mig.

F.eks. hvis en af mine nære venner døde ville jeg med sikkerhed få lavet noget til minde om ham. Derudover kunne jeg godt tænke mig at få lavet noget med dannebrog, da jeg er er stolt over at have mine rødder i Danmark.

Jeg kan bare ikke se hvordan triballs kan være noget man skænker et stykke af sin krop til - det betyder jo ikkke noget for dig at have tilsøllet din arm/ryg/røv med det. Jeg kan virkelig ikke se hvad man skal bruge det til.

Det kommer vel meget an på hvordan man gør det.
Jeg har et par tribal-inspirerede tatoveringer som jeg selv har designet og de har en meget personlig betydning for mig. Jeg skulle bruge et design der rummede en symbolik og jeg kom frem til at tribal-stilen var det den bedste til at udtrykke det jeg ville.
Jeg synes det er helt fint hvis man får lavet dem bare fordi man godt kan lide stilen og som G e n e t i c er inde på, så bliver de ret hurtigt til en naturlig del af udseendet og repræsenterer en periode i ens liv.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Halugenlampe skrev:
Maoriernes moko ansigtstatoveringer er virkelig noget særligt. De har hele deres livshistorie skrevet i ansigterne. Dvs. der bygges på gennem hele livet til der ikke kan stå mere. En moko ekspert vil derfor kunne sige hvornår personen er født, hvor mange børn han har, hvilken rang han har i stammen osv. En kriger har en særlig tattovering og er derudover tattoveret på ballerne. De kan se rimelig frygtindgydende ud, når de står med øjnene vildt opspilede og rækker tunge ad en, skal jeg hilse og sige.

Men det er deres tattoos. At kopiere deres stil og re-stilisere den, som det er tilfældet med "tribal" tattoos, er efter min mening plat og disrespektfuldt. Vi er jo for faen ikke stammefolk, det er en ting.

Nu var det heller ikke Maori tattoveringer jeg postede billeder af... Jeg synes også det er lamt at bruge motiver som man ikke har forståelse for eller kan relatere til, men at bruge en stil som ikke lige kommer fra vores egen kulturarv kan jeg sgu ikke se noget i vejen med.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Har ikke - vil gerne have - - ...
men i skal altså post et billede af dem der dækker jeres peniser, drenge

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Nej tak - jeg holder mig til sprittusch på mit kakelbord med hvide fliser.

Faktisk er det berømte Nullification faktisk en arvart af tatoverings- og især piercings kulturen, og det siger da en del om sagen.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jim fear skrev:
Halugenlampe skrev:
Maoriernes moko ansigtstatoveringer er virkelig noget særligt. De har hele deres livshistorie skrevet i ansigterne. Dvs. der bygges på gennem hele livet til der ikke kan stå mere. En moko ekspert vil derfor kunne sige hvornår personen er født, hvor mange børn han har, hvilken rang han har i stammen osv. En kriger har en særlig tattovering og er derudover tattoveret på ballerne. De kan se rimelig frygtindgydende ud, når de står med øjnene vildt opspilede og rækker tunge ad en, skal jeg hilse og sige.

Men det er deres tattoos. At kopiere deres stil og re-stilisere den, som det er tilfældet med "tribal" tattoos, er efter min mening plat og disrespektfuldt. Vi er jo for faen ikke stammefolk, det er en ting.

Nu var det heller ikke Maori tattoveringer jeg postede billeder af... Jeg synes også det er lamt at bruge motiver som man ikke har forståelse for eller kan relatere til, men at bruge en stil som ikke lige kommer fra vores egen kulturarv kan jeg sgu ikke se noget i vejen med.

Ja ok, der gik jeg nok lidt for vidt, men det er bare fordi min smag hælder til den oprindelige kunstart. Jeg synes de fleste tribal er grimme. Men folk må da gøre som de lyster, helt klart. Det var heller ikke myntet på dit billede, det er noget af det pænere tribal jeg har set.

@TATP: Her er iøvrigt et billede af min pik
Billede

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Klart, jeg er heller ikke meget for det der standard "rocker" tribal som var in i 90'erne... Men der er IMO nogen enormt fede stilarter indenfor traditionel ornamentik. Jeg er også ret vild med simple nordiske designs, drageslyng osv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]