Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey guys..

(edit)

Jeg køber mig snart en lille bong på ca 14 cm i højden

Hvilket tilbehør behøver jeg til denne bong?

Sealer, Screens, hoveder? evt. grinders osv?

ved nemlig ikke så meget om hvad man behøver =)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Sealer ~ tætner eller nåed, aner jeg ikke hvad er så tvivler på du skal bruge den hehe. Screens er riste, som man bruger i bang og chillumer men er næppe nødvendigt til et bonghovede medmindre der er kæmpe hul i det. Et hoved skal du bruge ja, vil anbefale et i merskum, de koster ikke alverden, og fungerer ganske godt. Og en grinder er til at 'kværne' skunk/pot til et rygbart format. Et kammer, en slange/rør og et hoved + vand, er sårn set alt hvad du behøver for at ryge bong.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Først og fremmest vil jeg anbefale dig at købe en der er noget større. Min erfaring er at små bonger sjældent er særligt behagelige at ryge på.
Du skal selvfølgelig bruge et hoved, helst merskum, jeg har dog aldrig købt en bong hvor der ikke fulgte et med.
Grinders er ikke nødvendige, medmindre du vil ryge pot/skunk på bongen, men hvis du har adgang til noget pot/skunk der er værd at ryge, er det som regel også værd at lave en joint og nyde den gode smag ;)
Hvis du kan lægge et billede ind af den bong du påtænker at investere i, bliver det nok nemmere at give dig fyldestgørende svar :)

Men citronsyre er godt. En lille smule i vandet forhindrer at der sætter sig en masse gustne aflejringer på indersiden som i høj grad forringer oplevelsen og generelt hjælper til at holde din bong ren.
Dog mest nødvendigt hvis det er et hoved man suger igennem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cool, tak for svar ! :)

Vil i mene at man behøver riste tobak til bong brug? eller er det bare sådan generelt? =)

har hørt at man kan smide tobakken i en gryde for at lade det riste - hvordan foregår det, er det med vand i eller hvad?
(har søgt lidt men fandt ikke rigtig noget om hvordan det skal gøres)

Billede

Her er den jeg overvejede.. kigger efter nogle større nu =)

Titel:
Medlem

Citat:
har hørt at man kan smide tobakken i en gryde for at lade det riste - hvordan foregår det, er det med vand i eller hvad?
(har søgt lidt men fandt ikke rigtig noget om hvordan det skal gøres)

Du skal bruge en tom gryde og tobak.

Du sætter gryden på dit komfur og tænder bare stille og rolig op for den. Tobakken hælder du i når gryden er ved at være lidt varm, derefter skal du bare sørge for at ryste gryden jævnligt så tobakken bliver ristet lige meget over det hele. Tobakken er færdig når den bliver sådan rigtig godt brun, men ikke sort!

Husk at lufte ud..

Du kan også godt "riste" tobak ved at lægge det i en kop med varmt vand. For da nikotinen er vandopløselig vil den sive ud af tobakken og ned i vandet. Det skal bare lige stå i to min. Så si'er du tobakken ud af det klamme vand og starter forfra måske en eller to gange mere.
Derefter skal tobakken så ligge og tørre og det kan du gøre på en avis.

Titel:
Medlem

Og ps. køb en ordentlig bong.

Større bong = større tilfredshed :joint:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm ja okay! Tak for riste-rådene, det skal helt sikkert prøves

Det er bare svært at ha en stor bong, for den er jo ikk heelt nem at gemme iforhold til en lille bong!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
det med at finde ud af hvornår det er ristet nok er nok ikk ligefrem en helt perfekt måde at finde ud af det på ved at det bliver brunt.. nej tag istedet og sug lidt af det røg der kommer op fra tobakken mens det bliver ristet op igennem næsen.. når det så pludselig ikk svier eller kradser i næsen mere betyder det at der ikke er mere nikotin i ;) og syntes selv det er mega ubehageligt at ryge bong hvis bare der er den mindste smule nikotin i

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
skal jeg lige komme med en billed guide i hvordan man laver et ordentligt bong mix til merskums hoved ? :D

hehe.. det gør jeg sku. smider en guide op senere :-)

Guide i at lave et bong mix, klik her.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]