Først vil jeg lige sige tak til ALLE der har delt deres erfaringer og historier!! Det er nice at så mange kan genkende de tanker jeg har, og det har sgu hjulpet på min motivation. Jeg har meldt mig til en HF og glæder mig meget til at starte, jeg er egentlig ikke utålmodig for jeg ved at den tid jeg har inden, til at forberede mig mentalt er guld værd, så er det bare op til mig at skabe nogle gode rammer for en positiv udvikling. Jeg flytter ind til byen indenfor en måned, det ser jeg som en superb mulighed for at få et frisk pust, et nyt år med nye muligheder og fornyet energi.
Det skal siges at jeg faktisk bor hos de gamle nu, hvilket jeg har gjort midlertidigt i snart et år efter at jeg kom hjem fra England. Og det har ikke været helt gnidningsfrit, først da jeg droppede den forrige uddannelse og senest da jeg fortalte at jeg ville studere igen har jeg haft heftige skænderier, hovedsageligt med min stedfar som stadig mener at jeg ikke er istand til at gennemføre det.
Jeg vidste godt hvad der var i vente hvis jeg fortalte det, prøvede da også at foholde mig roligt, men må sgu sande at der ligger mange følelser gemt under overfladen og dem formår han på perfekt vis at lukke op for, så det er hver gang endt i et orgie af mudderkastning... Og min mor? Ja, hun er for det meste ret tavs, man får ikke rigtig nogen respons hvis man ytrer sig om fremtidsplaner eller andet der ikke er ligner en samtale omkring vasketøj, madlavning eller spas i fjernsynet. Man kan dog være heldig at fange en sarkastisk spydspids, men så skal man virkelig også fiske.

Jeg har så besluttet mig for fremtiden at formulere mig kort og kontant om mig selv og mine planer hvis de endelig skulle spørge ind til det. Jeg magter simpelthen ikke at åbne op, for bare at blive belært og dolket, af det jantelovsprægede nazivæsen der ulmer i dem... Det være sig indtil de viser tegn på en oprigtig positiv interesse for mine valg.
Nu skal jeg så lige have ovestået juleferien med dem og al den postyr der hører sig til, derefter takker jeg for maden og tøjvasken, undskylder den ulejlighed min tilstedeværelse må have påført dem og smutter... Det kan åbenbart ikke være anderledes, så sådan bliver det.
Når jeg tænker på hvad jeg skal efter HF, er jeg stadig i vildrede. Det føles dog langt fra ligeså belastende at tænke på, som da jeg startede den her tråd. Ja for der er satme mange ting jeg måske gerne vil. En genre der fanger mig meget pt. er antropologien, jeg har købt en bog om antropologisk analyse som er mægtig spændende. Jeg vil dog på ingen måde bilde mig selv ind på nuværende tidspunkt at jeg SKAL være antropolog, for hvis jeg kender mig selv ret skal der nok nå at poppe noget andet op, som pludselig optager mig og overskygger alt andet.. Men wtf, så ved jeg noget om det og det er jo ikke spild!! Selvom jeg skulle ende med at lave noget helt andet, så det gør mig bare mere alsidig.
Hvis jeg kan fastholde den tankegang, tror jeg at det bliver lettere at abstrahere fra det pres mine forældres forventninger byder mig, jeg kan glædes ved bare at have viden om noget uden at have papir på det. Det er nok den slags motivation jeg kan bruge til gøre mine drømme til virkelighed.... Almen HF - Here i come!!