Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 16:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
hey jeg har en plan om at lave et indoor grow på mit værelse, har dyrket et par gange udendørs men det ville være meget nice også at kunne om vinteren.
mit skab er ca. 60 cm bredt, 1m bredt og 1,8 m høj
planen indtil videre er:
1)at bruge 3 spare pærre på ca. 30 watt, sætte dem på en timer og hænge dem i toppen af skabet så de kan indstilles efter plantens højde
2)beklæde skabet med plastik indvendigt, for at undgå at der går råd i det (det er et træskab)
3)bruge et slags plasik bassin eller lignede til jord planterne kan stå i.
nu er mine spørgsmå så om jeg kan klare mig med spare pærer eller det er stregt nødvendigt med HID lamper? jeg vil helst klare mig ude da jeg ikke er sinsygt rig for tiden
mit skab er inde i væggen og længst væk fra vinduet på mit værese, er det nok at lufte ud en gang imellem for at undgå råd i skabbet og planterne?
hvis i har bedre forslag til hvad jeg skal bruge til at putte jorden i er de også meget velkommen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej AKFisken! :)

Jeg vil sige at du godt kan klare dig med 3 sparepærer på 30W i starten hvis det er nogle du lige ligge inde med, selvom det godt nok ikke er helt optimalt! Men du bliver under alle omstændigheder nød til at anskaffe dig noget mere lys da det ikke vil være nok til at fuldføre et grow med! Hvis ikke du allerede har købt sparepærene vil jeg mene at du meget hellere skulle tage at købe dig et par CFL sparepærer da det vil give et meget bedre resultat! Om HID lamper er strengt nødvendigt vil jeg ikke mene da du sagtens kan få nogle fede resultater med CFL! Men har du råd og vil du gerne gøre lidt ekstra ud af det så kan det klart anbefales at du skaffer en HPS! :wink:

Dit skab lyder til at være omkring lige så stort som mit eget og jeg kører med.. 110W CFL derefter 400W MH i vegge og til sidst 400W HPS i blomst, med 11 liters potter og så plejer jeg bare at lufte ud et par gange i ugen ved at åbne døren ud til gangen. Men du skal lige være opmærksom på at duften fra damerne godt kan være meget gennemtrængende! :)

Ellers kan jeg kun anbefale dig at læse CF guiden http://dcfonline.dk/cf/ da den nok vil ku give dig svar på det meste!

Mvh Sundi

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]