Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Nytårsmad
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
.. Ja nu har vi jo hørt så meget om hvad folk enten skal til nytår, eller hvad deres nytårscombo skal være osv :D

- Så tænkte jeg at det kunne være meget sjovt at se hvad folk skulle have at spise? - om folk sked på maden, og kun skulle være påvirkede eller om folk går meget op i maden :lol:

GO GO GO

Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Ja personligt går jeg selv meget op i det med maden på sådan en dag :)
- men ved dog ikke hvad jeg skal have nytårsaften , da jeg er blevet inviteret bort, så det blir en overraskelse - MEN HELT SIKKERT NOGET VIRKELIG LÆKKERT!!!!!! :shock: :shock: 8) :lol:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
en hummer eller 2 ned i en gryde med en sjat vand og lidt god hvidvin og så dampe dampe.

til dette serveres lidt gode grøntsager, ris og mayonaise med hvidløg og citron.

Et glas kølig hvidvin og godt selvskab ja tak.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Jeg synes det er rigtig hyggeligt med raklette-grill nytårsaften .. :D
det er sådan et godt samlingspunkt..

Men ved endnu ik hva det bliver i år.. udover alkohol, og nok også noget pulverstads af en art

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg regner med mexicansk mad, det ville være toppen

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Plejer at spise rigtig god middag med 4-5 venner, hvor der de sidste par år både har været forret, hovedret og dessert.

Mht. narko regner jeg med at vælte rundt på meth og alkohol! :D
... dvs. starter med at drikke under middagen og tager nok først meth ved 22-24-tiden.

Titel:
Medlem

Vi har fået en kammerat som er kok til at lave mad til os gutter. :) Menuen er dog ikke sammensat endnu, men han foreslog dådyr til hovedret! Yummy :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg regner med at spise med familien. Til forret skal vi have en rejecoctail og hovedretten bliver nok noget med noget oksesteg, med bagte kartoffler og en lækker krydder sovs.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
og lige for at understrege det i har hørt jeg ved ikke hvor mange gange, nu skal i ikke være ligeså dumme som andre, og putte alt i munden til nytår.

http://www.fyens.dk/article/583267

håber ikke vi ser samme slags i år.

Titel:
Medlem

spiffeh skrev:
og lige for at understrege det i har hørt jeg ved ikke hvor mange gange, nu skal i ikke være ligeså dumme som andre, og putte alt i munden til nytår.

Omg nej da .. det må vi ikke håbe.. men undskyld? hvor dum og fuld / væk skal man dog være for at gøre dette? et hvert menneske burde da været udstyret med en hvis iagtagelse af ulovlig fyrværkeri? :O

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Ej men det jo sørgeligt, at man ka være så komplet idiot, at proppe den slags i munden !

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

spiffeh skrev:

Fnis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Peakeye skrev:
- Så tænkte jeg at det kunne være meget sjovt at se hvad folk skulle have at spise? - om folk sked på maden, og kun skulle være påvirkede eller om folk går meget op i maden :lol:

Jeg ved ikke endnu, hvad menuen kommer til at stå på, men jeg regner bestemt med at det bliver rigtig god mad. Vi plejer at gå urimeligt meget op i maden, vinen og champagnen.

Sidst jeg stod for maden stod den på 6 retter (inkl. de der små "mundrensere"/mellemmåltider mellem selve måltiderne). Det inkluderede blandt andet rå helleflynder carpaccio, Weissbier granité (mellemmåltid), creme brulée og Favols figner og banan i cognac-chokolade sauce med (vistnok) Double Chocolate Stout til. Der var vist også noget kalvemørbrad i valnøddesauce.

I år kender jeg kun én ingrediens i min nytårsmiddag: en Ruinart, Brut, 1999 til 430,- kr. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Da min kæreste og jeg er blevet inviteret ud nytårsaften har jeg ingen anelse om hvad menuen består af, kun hvad jeg skal drikke til: en Pepsi af en god årgang, dejligt kølet.
Jeg kan bare ikke drikke alkohol til mad og nyde det.

Titel:
Medlem

Jeg vil også sige, vi plejer også at gå meget op i maden.. sådan er det bare - det er et must at man skal forkæle sig selv helt vildt sådan en aften ;)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Ja! Det skaber også sådan en speciel højtidelig stemning, som ikke findes på andre tidspunkter. Folk har fint tøj på, der er gjort noget ud af maden osv..
Jeg synes at den bedste ting ved nytårsaften plejer at være middagen hvor man sidder med sine gode venner og nyder maden og selskabet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
vi skal være nogle venner og så skal der raclette's, til dem der ikke kender det, så er det sådan en eller anden form for bord grill/pande, hvor man laver små stykker kød, og så steger man det inde ved bordet, det kræver ikke så meget forberedelse, og det tager alligevel lidt tid at lave, og så er det da lidt hyggeligt :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Sidste år, lavede jeg (i fællesskab med venner): champagne-risotto med kammuslinger, dyreryg med svampesauce (børnevenlig, ikke psykedelisk) og bagte grøntsager. Vi sluttede af med tiramisu, efterfulgt af adskillige drinks.

Jeg har for ti minutter aftalt med min søster, at vi spiser hos hende i år, så vi skal have total old-school sønderjysk nytårsmad: Ringriderpølser, hamburgryg, grønlangkål og brasede kartofler. yeah 8)

Titel:
Medlem

Bull Lee skrev:
Sidste år, lavede jeg (i fællesskab med venner): champagne-risotto med kammuslinger, dyreryg med svampesauce (børnevenlig, ikke psykedelisk) og bagte grøntsager. Vi sluttede af med tiramisu, efterfulgt af adskillige drinks.

Jeg har for ti minutter aftalt med min søster, at vi spiser hos hende i år, så vi skal have total old-school sønderjysk nytårsmad: Ringriderpølser, hamburgryg, grønlangkål og brasede kartofler. yeah 8)

ringridderpølse? huh? :shock:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Peakeye skrev:
Bull Lee skrev:

ringridderpølse? huh? :shock:

:utfse: Haha.
Citat:
På Als afholder man ringridning om sommeren, også den dag i dag.
Og her serveres der Ringridderpølse.
Pølsen, der er hvid, består af rent kalve- og svinekød og kun det.
Pølsen, der er kogt på forhånd, er meget saftig og man skal passe på, under stegningen, at den ikke sprænger.
Den er det, man hernede kalder en "ærlig" pølse.
Pølsen kan man dog købe hos de sønderjyske slagtere hele året.

http://www.madabc.dk/madabc-dk/index.as ... 19c&cat=24

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]