Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Vil mene at alkohol er det bedste mod det.. HVIS man skal indtage noget.. fordi det er sgu ikke mange der får nedtur af druk dagen efter..

Men synes ikke man skal tage noget fordi man er ked af det.. det er bare forkert og hjælper ikke.. Men vil sige at en tur i byen med vennerne kan gøre mange ting ;)

Dog er der nogen som får det godt af at ta noget uden at få nedtur dagen efter fordi de har bearbejdet det bedre under påvirkning.. Men man skal have den rette tankegang.. Altså det er bare meget svært men muligt for nogen :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neurotika
Jeg må sige, at jeg synes det er fristende at ryge en lille J når jeg har ondt af mig selv eller ikke lige kan overskue tingene. Kan egentlig godt lide at lige få ro i sindet og tænkt tingene igennem...

Jeg tror dog næppe det er noget man skal gøre for tit, da det ikke er helt godt i længden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Før i tiden var det fristende bar at blæse afsted i weekenden på en gang ecstasy, sprut og amfetamin..

Hvilket selvfølgelig godt kan være ret så dumt..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
sjovt nok omkring dette emne, har jeg tænkt den del.

enhver herinde, ville fraråde en person der står psykisk dårligt til at tage psychedelika, svampe lsd mskalin. right?

men på den anden side, ved vi godt at det kan bruges til at få ordnet den slags problemer, vi ved godt at det kan hjælpe en til at åbne op, gå gennemtænkt(på en anden, ikke sløvende og ligeglad måde en tjald(sådan er det ihvertfald for mig) - men, jeg ville stadig ikke råde eller turde tage psychedelika hvis jeg stod virkelig psykisk dårligt i situationen... men det kunne måske være i den situation, hvor det ku hjælpe, hvis det endelig var?

Hvad er jeres mening om at folk der er nede, tog psychedelika i håbet om at få det ordnet?.. skal nok forslås at have en ædru person ved sig i sådan en situation, eventuelt en der er inde i ens problemer, der ville kunne snakke og fokusere en hen imod en åbning og genfødsel i forhold til at komme videre... men har nogen af jer prøvet?

*note to dumb people; lad vær med at prøve mens i er alene... i kan blive ved med at sige at folk ikke hopper ud fra bygninger på psychedelika, normalt, men de fleste af jer ved jo godt inderst inde, hvor betydningsfulde ting kan føles på psychedelika, og man er jo ikke 100% sig selv. et er at tage et trip alene i en sund situation. her snakker jeg om den usunde situation hvor det tilgengæld 'ville kunne'(/eller det modsatte) ordne problemet, ikke kun forbedre ens spirituelle liv.

en anden lidt syrlig tanke, i forhold til et selvmord.. ville i så forstå hvis en person tog hvad der svarede til et thumbprint, i stedet for?(ekstrem mængde LSD).. på sin vis er det vel samme oplevelse..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
- flyttet til Medaljens Bagside -

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
jeg synes sku ikke rigtig narko holder hvis man har nedtur på, hvis jeg har noget der belemre mit hoved vil jeg helst have styr på det før jeg indtager noget. stoler alligevel mest på min hjerne når den upåvirket så vidt som muligt.

forstår heller ikke folk der synes at en god joint lige inden sengen hjælper dem til at sove, hvis jeg er mega baske når jeg lægger mig til køjs kan jeg som regl ikke sove for mit hoved. Alt for mange stenede tanker, der bare slet ikke vil falde til ro.

men hey sådan er vi jo alle forskellige, det var bare lige mine 4 cents

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
spiffeh skrev:
Hvad er jeres mening om at folk der er nede, tog psychedelika i håbet om at få det ordnet?.. skal nok forslås at have en ædru person ved sig i sådan en situation, eventuelt en der er inde i ens problemer, der ville kunne snakke og fokusere en hen imod en åbning og genfødsel i forhold til at komme videre... men har nogen af jer prøvet?

Ja, jeg har prøvet at spise svampe i en situation hvor jeg ikke vidste hvilken vej jeg skulle gå i mit liv. Det er sandt at psykedelika kan hjælpe en til at se sin situation fra et højere perspektiv. Samtidig kan den psykedeliske tilstand åbne ens øjne for de skjulte spil man ubevidst udfører i hverdagen gennem sine relationer (projiceringer), og derigennem stimulerer erkendelsen af projiceringens sande årsag. I det hele taget bliver man mere istand til at gennemskue sig selv...
MEN at bruge psykedelika på den måde kræver at man er parat til at se ting i øjnene og ikke bare have ondt af sig selv. Jeg vil bestemt ikke råde alle til at tage psykedelika i en krisesituation, da det godt kan føre til en endnu større nedtur, hvis personen ikke er parat til at ændre sig.

En tripsitter kan i dette tilfælde være en god ide, hvis man alligevel beslutter sig for at gøre rejsen.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Det var sådan mit "tidligere" misbrug startede. Da man fandt ud af at nedturen blev større bagefter måtte man holde rusen ved lige. Det var svært og dyrt, men jeg bliver heldigvis indlagt til afvænning efter nytår.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Mit problem ligger i, at når jeg bliver såret, så tænker jeg: "Fuck dem mand!" og så begynder jeg mere eller mindre ubevidst at fucke mig selv op på diverse ting. Jeg har det med at holde følelser på afstand, og når jeg gør det, begynder jeg automatisk at tænke "fuck det pis, who cares?"

Jeg har det bare så hårdt :cry: Det her er bare et desperat råb om hjælp men ingen lytter til mig :cry: :cry:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neurotika
the-red-pill skrev:
Mit problem ligger i, at når jeg bliver såret, så tænker jeg: "Fuck dem mand!" og så begynder jeg mere eller mindre ubevidst at fucke mig selv op på diverse ting. Jeg har det med at holde følelser på afstand, og når jeg gør det, begynder jeg automatisk at tænke "fuck det pis, who cares?"

Jeg har det bare så hårdt :cry: Det her er bare et desperat råb om hjælp men ingen lytter til mig :cry: :cry:

Har det sgu lidt på samme måde til tider. Man distancerer bare problemerne og menneskerne og tænker fuck det.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
the-red-pill skrev:

Nu ved jeg ikke om den sidste bemærkning var selvironisk (det håber jeg), men ellers så se dig selv i et spejl: En selvdestruktiv person er meget svær at hjælpe, fordi et hvert forsøg på at vise, at man vil være der for personen vil blive afvist som hyklerisk eller ikke eksisterende. Han tænker: fuck jer, i vil jo ikke hjælpe.. og så ender det faktisk med at hans profeti holder stik. Folk skal være parat til at ville den rigtige vej, før de kan tage imod hjælp. At sætte sig ned i et hjørne og spinde sig ind i en selvdestruktiv tragedie hvor man bare har ondt af sig selv, fører kun nedad. Og det væreste er, at personen har iscenesat det hele selv. Der er ingen som kan hjælpe en fra sig selv.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har prøvet at drikke mig fuld fordi min kæreste lige havde slået op med mig, så det eneste jeg kunne finde trøst i var øllene på en onsdag eftermiddag

- Dog er det også den eneste gang.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Har prøvet at drikke mig fuld fordi min kæreste lige havde slået op med mig, så det eneste jeg kunne finde trøst i var øllene på en onsdag eftermiddag

Sprut er altid godt at finde trøst i, medmindre man lider af en depression så er det nok mindre godt.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Waffen skrev:
Puny_pete skrev:

Sprut er altid godt at finde trøst i, medmindre man lider af en depression så er det nok mindre godt.

Det var da et utroligt dårligt råd. Rusmidler er ikke til trøst som jeg ser det. Har man problemer må man se dem i øjnene og få orden på sit liv.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Fanny skrev:
the-red-pill skrev:

Nu ved jeg ikke om den sidste bemærkning var selvironisk (det håber jeg), men ellers så se dig selv i et spejl: En selvdestruktiv person er meget svær at hjælpe, fordi et hvert forsøg på at vise, at man vil være der for personen vil blive afvist som hyklerisk eller ikke eksisterende. Han tænker: fuck jer, i vil jo ikke hjælpe.. og så ender det faktisk med at hans profeti holder stik. Folk skal være parat til at ville den rigtige vej, før de kan tage imod hjælp. At sætte sig ned i et hjørne og spinde sig ind i en selvdestruktiv tragedie hvor man bare har ondt af sig selv, fører kun nedad. Og det væreste er, at personen har iscenesat det hele selv. Der er ingen som kan hjælpe en fra sig selv.

Hilsen Fanny

Den var yderst ironisk.
Jeg kan kun give dig ret, og jeg er skam heller ikke ude i nogle problemer med hensyn til det her, da jeg er fuldt bevidst om det. Det er bare en tendens der opstår hos mig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Det var da et utroligt dårligt råd. Rusmidler er ikke til trøst som jeg ser det. Har man problemer må man se dem i øjnene og få orden på sit liv.

Det var egentlig ikke et råd men bare min erfaring når det kommer til problemer der skal heles med tiden, såsom xkærester.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]