Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Jeg siger også mange tak , for de gode råd : ) ...

havde faktisk ikke rigtig nogen problemer med a drikke igår 8) :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Minimal skrev:
Hvis du drikker øl, så prøv at gå over til sprut. Det er en helt anden verden, når man kun er vant til bajsere. Og man bliver nemmere fuld.

Nemmere fuld=Struh rom!(89% alk.)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stroh er på 80%, ihvertfald hvis det er den typiske Stroh 80.

Men som de andre siger, drik sprut. Jeg kan ikke drikke mig fuld i øl, medmindre jeg har en ølbong. I starten får jeg et buzz, men så bliver min mave fuld og så kommer jeg aldrig længere, buzzet forsvinder måske endda. Men når man begynder at bunde vodka+cult drinks eller lignende, så sker der noget. Evt. kan du prøve fisk+æblejuice komboen. Det skal ikke blandes, men fremgangsmåden er således: Du tager en lille sjat(meget lille) æblejuice i munden. Så tager du så meget fisk du kan have i kæften, og sluger det på en gang, hvorefter det gælder om så hurtigt som muligt at skylle ned med æblejuice. Tro det eller ej, men det fjerner fuldstændig den der mentholagtige-eftersmag der er ved Fisherman, som er ond ved en hvis man drikker meget af det, og/eller ofte. Rinse repeat :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fanny skrev:
Når i snakker om at få ondt i maven af alkohol må jeg spørge: hvor meget drikker i egentlig når i skal være fulde?
Det lyder for mig som om I kun drikker for at få en virkning og ikke for at nyde smagen og den behagelige følelse en langsomt tiltagende rus kan give.
Hvis man drikker på tom mave kan det i øvrigt give en meget hurtig, svimlende og ubehagelig rus som også kan resulterer i kvalme og opkast. Prøv at spise noget mad til istedet.
Når jeg skal nyde alkohols virkning starter jeg som regel med en god midag med vennerne, hvortil der bliver drukket vin eller øl til. Her kommer virkningen til sin ret, og maven bliver ikke sur, fordi den har noget at fordøje samtidig. Bagefter maden kan man så fortsætte med at drikke hvis man vil blive rigtig fuld. Men husk at drikke fordi det smager godt, og ikke bare fordi i skal blive FUCKED.

Hilsen Fanny

HØRT!!

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
DeHades skrev:
Bull Lee, vi skal nok lige med hensyn til det overveje at hans kæreste fuldt ud accepterer det, men han vælger at lade være og ikke lade det gå ud over sin tid med kæresten. Det er sådan jeg har det og jeg kan ikke forestille mig jeg er den eneste.

@extanor:
Jeg vil give dig det råd at forsøge dig med Samarin, det er et supergodt produkt. Det er frugtsalte der bringer din mave i balance og kan afhjælpe den oppustede følelse rigtigt godt. Både min kæreste, mig selv og en del andre jeg kender har nydt godt af det gennem tiden.
Det kan fåes i ethvert supermarked, matas, apoteket und so weiter.

mange tak for det gode råd. det vil jeg da helt sikkert gøre når jeg skal drikke mig en kæp i øret igen ;) og ja præcis det er kun af fuld respekt jeg ikke tager noget når hun er der. ik fordi hun ikk vil ha det

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Lilleso skrev:
fremgangsmåden er således: Du tager en lille sjat(meget lille) æblejuice i munden. Så tager du så meget fisk du kan have i kæften, og sluger det på en gang, hvorefter det gælder om så hurtigt som muligt at skylle ned med æblejuice. Tro det eller ej, men det fjerner fuldstændig den der mentholagtige-eftersmag der er ved Fisherman, som er ond ved en hvis man drikker meget af det, og/eller ofte. Rinse repeat :)

Øh.. hva? Den må jeg lige ha igen: Mente du virkelig FISK? Det lyder klamt.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Fanny skrev:
Lilleso skrev:
fremgangsmåden er således: Du tager en lille sjat(meget lille) æblejuice i munden. Så tager du så meget fisk du kan have i kæften, og sluger det på en gang, hvorefter det gælder om så hurtigt som muligt at skylle ned med æblejuice. Tro det eller ej, men det fjerner fuldstændig den der mentholagtige-eftersmag der er ved Fisherman, som er ond ved en hvis man drikker meget af det, og/eller ofte. Rinse repeat :)

Øh.. hva? Den må jeg lige ha igen: Mente du virkelig FISK? Det lyder klamt.

Hilsen Fanny

Ja du ved. Fishermann, fiskefjæs.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ahh.. Jeg fik en eller anden absurd vision af at du sad og proppede dig med marinerede sild :oops:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg er ærlig talt af den holdning at hvis man ikke kan blive fuld uden at skulle drikke ren sprut, så er det nok på tide med en pause... Jeg drikker personligt sjældent mere end 5-8 genstande når jeg er til fester eller i byen. Hvis du nu lader være med at drikke alkohol så ofte og så starter aftenen med en mindre portion aftensmad end normalt, så tror jeg nok du skal få tolerancen ned og få en ordentlig effekt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Ahh.. Jeg fik en eller anden absurd vision af at du sad og proppede dig med marinerede sild :oops:

haha, ja det kan du gange med 2 :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
jim fear skrev:
Jeg er ærlig talt af den holdning at hvis man ikke kan blive fuld uden at skulle drikke ren sprut, så er det nok på tide med en pause...

I visse tilfælde, ja. Men jeg oplever også fra tid til anden at øl eller drinks simpelthen "fylder for meget" og jeg går hen og bliver oppustet efter bare en to-tre stykker, og så går jeg direkte over til shots, enten whiskey eller de kære små grå.
Jeg har dog også oplevet det omvendte, jeg har bare endnu ikke identificeret hvilke faktorer der afgør hvad jeg kan drikke.
Hvad jeg dog klart vil fraråde er at spise en solid aftensmad på MacDonoalds (så solid som den kan blive der) og så gå direkte til ren spiritus. Uden at have førstehåndserfaring vil jeg vurdere at det må være sådan det føles at blive udsat for Zyklon-B.

Titel:
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
det råd med ikke at spise før du skal drikke ville jeg ik lige lytte til for det kan godt være du bliver hurtigere stiv, men du går også hurtigere DONE det er ikke sjovt. men så hvis du brækker dig er det nasty for så kan man lige nå at se sin aftens-mad igen . men man skal jo ikke være sart . godt Råd spis chips mens du drikker og måske nogle snacks får så syntes jeg man får en bedre ballance i maven og det er sku fed nok for så er aftenen ikke ødelagt af at man har dårlig mave. og hvis du holder en lille pause med at drikke og æder en masse kan man godt blive ret ædru pænt træls nogen gange :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har det helt modsat! Jeg har efterhånden mistet styrelsen over hvornår jeg bliver fuld :S

Jeg prøver altid at spise inden, men det hjælper ikke. I min vennekreds drikker vi lidt som tosser når vi går igang, så prøver jeg at drikke øl! men det virker ikke helt og jeg bliver tit træt af dem! Ellers så drikker jeg altid rent vodka, men så ender jeg i et blackout og vågner op næste dag.. så fuld ville jeg alligevel ikke være! Synes virkelig det kan være svært at finde den grænse hvor man er tilpas fuld og kan hygge sig hele natten

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Så er det måske en idé at starte med at drikke nogle shots med ren vodka eller andet, men for det første give dem tid til at virke, for det andet skifte til forholdsvis svage drinks efter en 4-6 stykker af førstnævnte.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drik drinks, eller vodka+cult eller southern comfort+sprite sjusser, så er det nemmere at styre, forudsat man ikke går i "bund sjusser" frenzy.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Drik tunge øl. De smager godt og vare længe.

-og jeg emener naturligvis smagstunge øl, ikke alkoholtunge. Rauchbier, brune, porter/stout etc.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Psylvester skrev:
Jeg plejer aldrig at spise aftensmad for så kan jeg ikke rigtig drikke bagefter, det var måske værd at prøve

Det forstår jeg ikke.. jeg skal ha noget spiseligt, ellers går det bare helt galt.. Så det nok hvad man bedst kan li.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bull Lee skrev:
Drik tunge øl. De smager godt og vare længe.

-og jeg emener naturligvis smagstunge øl, ikke alkoholtunge. Rauchbier, brune, porter/stout etc.

Er det ikke snarere den slags øl man bliver fuld i maven af lige med det samme, eller er det kun mig der synes det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Synes nu alt øl lægger sig tungt, ret hurtigt.. dog med undtagelse af Corona eller Hoegarden eller hvordan den staves..

Titel:
Medlem

Nu drikker jeg ikke selv alkohol, men hvis jeg gjorde og jeg havde samme problem som dig - så ville jeg holde en pause og få min tolerance ned.

Bull Lee: Fucking word up, det er en plage at skulle forsvare sit dødelige-misbrug-af-dødsnarko-haaszzh bare fordi man foretrækker andre rusmidler.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]