Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 05:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Mange tak, det ser spændendendende ud!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Det lyder som et særdeles spændende forsøg, men man skal passe på med at tage alle resultaterne på forskud. Det er langt fra sikkert, at der kommer en vedvarende behandlingsform ud af forsøget - og dermed en ændret opfattelse af psykoaktive stoffer i den gængse befolkning, som jeg fornemmer at mange her inde efterlyser gennem dette eksperiment. Hold os dog endelig opdateret! :)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Odden skrev:
encephalon skrev:
Drupe skrev:
Ja, lad os håbe de kan gøre Grof kunsten efter.

Jeg er også spændt på hvordan de håndterer den strøm af data der taler imod et materialistisk verdensbillede, som der stensikkert kommer ud af det, når patienterne begynder at få gennembrudsoplevelser af spirituel karakter.

Det er jeg også spændt på.

Tak for nyheden.

Det er jeg ikke så spændt på. Jeg tror de fleste af de forskere har en ret god idé om, at det materialistiske verdensbillede ikke fungerer helt optimalt.

Det er såmænd heller ikke fordi jeg tror, at forskerne vil have noget problem med sådanne data. Det er mere hvordan sådan nogen størrelser som den etablerede psykiatri reagerer på den slags resultater, da jeg vil mene at de fleste inden for dette felt meget nødigt vil gibe slip på det materialistiske paradigme.

I det hele taget er jeg af den opfattelse, at det er dette paradigme der er den største hindring for at LSD-terapi kan opnå anderkendelse, og ikke at der ikke findes gode resultater med denne form for terapi - for det gør der! (Om end de har samlet støv lige vel længe nok).

...Det er i hvert fald fantastisk at LSD får en ny chance!

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Clinical Study Protocol skrev:
We will conduct this randomized, active-placebo controlled investigation in order to
redevelop a treatment method of LSD-assisted therapy for people confronting anxiety
relating to advanced-stage illnesses and to gather preliminary evidence on the safety and
efficacy of this treatment in this population using current scientific standards.

Yay! Det er måske lige præcis en sådan up-to-date undersøgelse af LSD vor tid mangler.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]