Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Hey,
Efter at have skåret et topstykke af min kaktus (der skal bruges som stikling) har jeg nu et 12 centimeter langt stykke kaktus liggende i fryseren. Jeg har så researchet dosis, hvor meget fresh kaktus der skal bruges til at få et ordentlig trip. Har dog ikke fundet ud af noget konkret, det varierer tilsyneladende meget med hensyn til individet og så videre. Nogen sværger endda til et helt kilo, hvoraf andre kommer alt for langt ud at skide når de indtager denne mængde.
Jeg er dog MEGET følsom med hensyn til stoffer, faktisk er 3-4 sug nok til at jeg kan lægge jointen fra mig og nyde en moderat skævert.
Er det fuldstændig spild af tid at indtage et ganske tynd kaktus-stykke på 12 cm, eller KAN det tænkes man kan få borderline effekter?
Beklageligvis har jeg ingen vægt til rådighed, så kan sgu ik sige helt hvor meget den vejer, men det er altså et lille stykke sammenlignet med hvor store sådanne labaner kan blive.
Peace

Dedikeret medlem

YLH skrev:
Hey,
Efter at have skåret et topstykke af min kaktus (der skal bruges som stikling) har jeg nu et 12 centimeter langt stykke kaktus liggende i fryseren. Jeg har så researchet dosis, hvor meget fresh kaktus der skal bruges til at få et ordentlig trip. Har dog ikke fundet ud af noget konkret, det varierer tilsyneladende meget med hensyn til individet og så videre. Nogen sværger endda til et helt kilo, hvoraf andre kommer alt for langt ud at skide når de indtager denne mængde.
Jeg er dog MEGET følsom med hensyn til stoffer, faktisk er 3-4 sug nok til at jeg kan lægge jointen fra mig og nyde en moderat skævert.
Er det fuldstændig spild af tid at indtage et ganske tynd kaktus-stykke på 12 cm, eller KAN det tænkes man kan få borderline effekter?
Beklageligvis har jeg ingen vægt til rådighed, så kan sgu ik sige helt hvor meget den vejer, men det er altså et lille stykke sammenlignet med hvor store sådanne labaner kan blive.
Peace

Tykkelsen spiller jo også en rolle.. (Det sagde hun også i går! :D )

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
@Vinkelsliber: Det gjorde hun nok, men formentligt med et overbærende smil på læben ;)

@YLH:
Du kan jo altid forsøge dig med den, men min erfaring er at meskalin enten sparker voldsomt hvis man har fået nok, eller er praktisk taget umærkeligt hvis man ikke har fået nok. De gange jeg ikke har fået en stor nok dosis har "trippet" begrænset sig til lettere forstyrrelser i mit perifære syn og stort set ingen effekt rent mentalt.
Men få fat i en vægt, vej stykket og vend tilbage med resultatet, det vil gøre det en hel del nemmere for os andre at give et nogenlunde kvalificeret bud.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
YLH skrev:
Hey,
Efter at have skåret et topstykke af min kaktus (der skal bruges som stikling)
.....

12cm er for lidt, med mindre stykket også næsten er 12 cm i diameter. Hvis jeg var dig ville jeg også bruge 12cm stykket som stikling.

Om Shanti

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det eneste som spille en rolle er VÆGTEN! Hværken længde eller tykkelse, så se nu bare at få den vejet.
-Men 12 cm tynd kaktus vejer ikke særlig meget, så jeg ville vente.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Om Shanti skrev:
YLH skrev:
Hey,
Efter at have skåret et topstykke af min kaktus (der skal bruges som stikling)
.....

12cm er for lidt, med mindre stykket også næsten er 12 cm i diameter. Hvis jeg var dig ville jeg også bruge 12cm stykket som stikling.

Hov jeg kom lige til at se at du havde lagt den i fryseren. Så ved jeg sgu ikke om den overlever som stikling - sandsynligvis ikke, men man ved aldrig, da nogle af varianterne er meget hårdføre. Du kan jo donere dit eksemplar til videnskaben og se om du kan få den til at slå rod! :-)

Bevares er det da rigtigst at veje. Men det er jo ikke så svært at give et overslag på vægten. Jeg kender ikke massefylden af San Pedro men eftersom ca. 90% vand er den nok ikke markant højere end vands (det afhænger selvfølgelig af kaktusstykkets alder m.v.) og rumfanget af en cylinder er pi * radius i anden * højden.

For kemikerne lyder det sikkert lidt primitivt - men har man ikke i hvert fald en halv liter frisk kaktus ville jeg ikke begynde at røre ved noget. Så hvis man benytter dette måske lidt konservative estimat (når man antager at massefylden er 1g/cm3), og højden er 12cm skal diameter i hvert fald være ca. 7 cm. Sandsynligheden for at det alligevel er for lidt er ret stor, jf. artiklen "San Pedro FAQ" (søg på google).

Om Shanti

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Godt nok er den helt ikke meget i bredde, så jeg tvivler nu på at der kan komme noget ud af det. Grunden til at jeg ligeså godt kunne førsøge at indtage den er at jeg har to andre stykker af selvsamme kaktus, og disse to er så ment til stiklingener.

Egentlig er den i fryseren ikke alt for sund at se på, og var meget slatten at se på...det var på grund af dette stykke at min kaktus begyndte at hænge (hvilket i sig selv jo meget nemt kunne tyde på råd). Ser dog ikke sygeligt misfarvet ud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]