Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 20:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey der

Har lige et lyn spørgsmål:

Har gået og leget lidt med tanken om at tage syre... Har nogle kammerater som gør det tit, og vil have mig med i det... Men jeg har altid været lidt skeptisk overfor lsd, da der jo har været så meget snak om hvor farligt det er osv da jeg var lille, så tror måske det bare er noget jeg skal ryste ud af hovedet? Og efter at have snust lidt rundt herinde og andre steder kan jeg ikke helt finde ud af hvad der skulle være specielt "farligt" ved det... Læste også et andet sted at der aldrig er dokumentede hjerneskader eller lignende ved brug a lsd!? Er det korrekt!?

For har haft en del tunge trips på både 2cb og svampe, og det har min psyke haft det helt fint med!

Så hvad fa'en er egentlig forskellen på lsd trippet og svampe/2cb trippet??

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Du har ret i at der aldrig er fundet noget som tyder på at LSD kan inducere hjerneskader. Risikoen for at stoffet kan inducere mentale lidelser, så som længerevarige psykoser er noget omdiskuteret, men uanset hvad tror jeg næppe at LSD er meget mere farligt i den sammenhæng end de fleste andre psykedeliske stoffer.
En af de vigtigste forskelle på 2C-B/svampe og LSD er varigheden. For de fleste varer et middelkraftigt LSD-trip næsten dobbelt så længe som 2C-B eller svampe. Hvis trippet skulle gå i en dårlig retning fra starten, er det dermed noget af en større rutchebanetur i Helvede man har meldt sig på.
Der er mange andre, meget markante forskelle på svampe, 2C-B og LSD - men det er svært at forklare. Det drejer sig mest om hvilket mindspace man havner i, og det er garanteret svært at sige særligt meget objektivt om den sag. Efter min mening er det mest en smagssag hvilken af de tre man får mest ud af.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
Hvis trippet skulle gå i en dårlig retning fra starten, er det dermed noget af en større rutchebanetur i Helvede man har meldt sig på.

Uden at vi skal diskutere det for meget her, så er jeg ret uenig i denne holdning, at hvis først trippet går galt, så er den gal resten af trippet. Jeg mener man sagtens iløbet af trippet kan arbejde sig ud af helvedet. Jeg ved godt det er lidt nedladende overfor dig Prom, men så mere til andre der er af den samme holdning, så læs Grof, han nævner mange der arbejder sig ud af helvedestrip. Hvis i altså ikke selv har erfaringen med at bearbejde hårde oplevelser under trippet...
Det er også grunden til jeg mener det er ligegyldigt at anbefale svampe overfor syre. Jeg startede selv med syre, det gik fint.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Odden skrev:
Jeg ved godt det er lidt nedladende overfor dig Prom, men så mere til andre der er af den samme holdning, så læs Grof, han nævner mange der arbejder sig ud af helvedestrip.

Du har helt ret, jeg lufter nok bare min egen frustration over de trips jeg har haft som er endt uforløst i Helvede af og til. Og med slet skjult skam må jeg indrømme at jeg stadig har det meste Grof til gode endnu.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu låner jeg lige lidt plads her hvis det er okay, jeg har selv leget lidt med tanken om at prøve et kvart frimærke eller noget i den dur. Men nu til spørgsmålet: Hvordan indtages LSD i frimærke form? Sluges det eller ligger man det på tungen eller hvordan?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Puny_pete skrev:
Nu låner jeg lige lidt plads her hvis det er okay, jeg har selv leget lidt med tanken om at prøve et kvart frimærke eller noget i den dur. Men nu til spørgsmålet: Hvordan indtages LSD i frimærke form? Sluges det eller ligger man det på tungen eller hvordan?

Du ligger det bare under tungen :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay takker, men det bliver nok først til sommer hvis jeg skulle gøre det. Er lidt halv bange for bad trip selvom jeg har haft et super dejligt liv uden noget svære tider overhovedet :)

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Puny_pete skrev:
Okay takker, men det bliver nok først til sommer hvis jeg skulle gøre det. Er lidt halv bange for bad trip selvom jeg har haft et super dejligt liv uden noget svære tider overhovedet :)

At man har haft et godt liv, uden mange problemer betyder heller ikke man kan undgå eksistentielle problematikker på et trip. Men man kan undgå en hel del andre negative tanker. Dog er det ofte de eksistentielle trips der virkelig får folk ned med nakken... For at lyde lidt skræmmende ;-)..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Præcis, men kunne rigtig godt tænke mig at prøve hallucinationer, har hverken prøvet CEV's, OEV's eller Halluer, heller ikke engang på et 20pillers dexo trip fik jeg intet af overstående dele.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Puny_pete skrev:

og så er tanken "er jeg på vej ud i et badtrip?! er jeg?! er det her et badtrip?! er det det jeg frygtede!?!!?!?!1" nok til at katalysere et badtrip, så hvis det går dig meget på, vent til du er afklaret og "ved" du ikke vil badtrippe

ved skal så tages som, du føler dig klar og ikke frygter det rigtigt. ^^

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Havde det på samme måde med første dexo trip men så da jeg havde taget det ventede jeg spændt med sommerfugle i maven på effekten. Men LSD er vel en del mere hårdfør, også det at det eneste stoffer jeg har prøvet er alkohol hash og dxm måske er LSD en for stor omgang første gang?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
LSD er ikke nødvendigvis en "stor" mundfuld, hvis du allerede har erfaring med psychedelika - det er meget forskelligt fra person til person hvad de får ud af det. Du skal ikke nødvendigvis forvente at blive slæbt igennem helvede - du ser det du vil.

Det vigtigste er at hvile i sig selv og give sig tid til at lege med tanker og billeder - hvis du hviler i dig selv, er afklaret med din situation i nuet og accepterer dine tanker for hvad de er, er det svært at ende i et badtrip. Just my 5 cents.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg har haft badtips på båbe lsd og 2cb, trips hvor jeg som Odden nævner har været i tvivl om hvorfor og hvordan jeg er. Ingen af dem har været specielt forløsende - men det kunne de goet ha været. . ingen fornermelse til de tripsitters jeg har haft - det kommer i højeste grad an på sindsstemneinegn. du kan have muntre eller kærlige omgivelser, og det er ikke det du søjer - - -
hvisdu alligevel har tænkt dig at tage lsd, så vid at DIN overbevisning vil altid veje tungere end venners førmaninger/lykønskninger

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Jeg tog 5 frimærker fra 00.40 søndag - 19 søndag (150 - 200 mics) og fik kun cev's + at loftet bølgede lidt.. min kammerat spiste 3 på 4 timer uden uden oev's og med lette cev's. en anden kammerat spiste 1 og fik kraftige oev's.

Dem vi købte dem af (2 gode venner) sagde at de var super gode (de testede dem samme aften, til en anden fest).

og i dag har vi det begge godt (os der spiste flere).

Min krop kørte på fuld tryk, mit hjerte slog meget hårdt, mine øjne var kæmpe og mit ansigt lignede lort :p - men minimalt med visuals..

(det skal lige siges at det er 3. gang jeg tog lsd, og selvom der ingen visuals var, prøver jeg selvfølgelig igen - nytårsaften) :D

Men trip du endelig - det er super lækkert og det giver den vildeste danselyst :D

Titel:
Junior medlem

Så det vil sige at den grundlæggende forskel fra svampe og 2cb er varigheden af trippet!?

Ingen større mulighed for badtrip eller psykisk pres i forhold til andre nævnte psykedelia?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]