Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa :)

Overhørte en kammerat sige det forleden. Altså hvis man spiser sine frø bliver man lidt skæv? Er det noget der kan anbefales? For så tror jeg da min middagsmad er hjemme :D Haha

Mvh Mikkel

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Du bliver ikke skæv af at spise dine frø. Plant dem, plej dem og nyd høsten når den er i hus istedet. Dét får du noget ud af og du bliver meget gladere for resultatet i sidste ende ;)

Titel:
Junior medlem

Super, 1000 tak :)

Titel:
Dedikeret medlem

Frøene skulle dog indeholde en del protein.

http://www.jackherer.com/chapter02.html

Food Oils & Protein

Hempseed was regularly used in porridge, soups, and gruels by virtually all the people of the world up until this century. Monks were required to eat hempseeed dishes three times a day, to weave their clothes with it and to print their Bibles on paper made with its fiber.

(See Rubin, Dr. Vera, "Research Institute for the Study of Man;" Eastern Orthodox Church; Cohen & Stillman, Therapeutic Potential of Marijuana, Plenum Press, 1976; Abel, Ernest, Marijuana, The First 12,000 Years, Plenum Press, NY, 1980; Encyclopedia Brittanica.)

Hempseed can be pressed for its highly nutritious vegetable oil, which contains the highest amount of essential fatty acids in trhe plant kingdom. These essential oils are responsible for our immune responses and clear the arteries of cholesterol and plaque.

The byproduct of pressing the oil from the seed is the highest quality protein seed cake. It can be sprouted (malted) or ground and baked into cakes, breads and casseroles. Marijuana seed protein is one of mankind's finest, most complete and available-to-the-body vegetable proteins. Hempseed is the most complete single food source for human nutrition.

(See discussion of edistins and essential fatty acids, Chapter 8.)

Hempseed was - until the 1937 prohibition law - the world's number-one bird seed, for both wild and domestic birds. It was their favorite* of any seed food on the planet; four million pounds of hempseed for songbirds were sold at retail in the U.S. in 1937. Birds will pick hempseeds out and eat them first from a pile of mixed seed. Birds in the world live longer and breed more with hempseed in their diet, using the oil for their feathers and their overal health. (More in Chapter 8, "Hemp as a Basic World Food.")

*Congressional testimony, 1937; "Song birds won't sing without it," the bird food companies told Congress. Result; sterilized cannabis seeds continue to be imported into the U.S. from Italy, China and other countries.

Hempseed produces no observable high for humans or birds. Only the most minute traces of THC are in the seed. Hempseed is also the favorite fish bait in Europe. Anglers buy pecks of hempseed at bait stores for chumming (casting the hempseeds on the water), causing the fish to scramble from all over to get the seeds, thereby getting caught. Hempseed is the favorite of fish, as well as most birds.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sorte skrev:
Overhørte en kammerat sige det forleden. Altså hvis man spiser sine frø bliver man lidt skæv? Er det noget der kan anbefales? For så tror jeg da min middagsmad er hjemme :D Haha

Mit gæt er at der er knapt sporbare mængder af THC, der er smittet af på frøene. Der kan givetvis være en lille bitte smule, hvis frøne er faldet ned på nogle trichomer (harpiks kirtlerne på blomsterne, som indeholder THC).

Det bliver nok aldrig rigtig populært som rusmiddel ;)

Men frøene indeholder både olie og proteiner, så det er godt sager. Det kunne sikkert smage ret godt, hvis man ristede dem svagt og smed dem i en salat (lidt som man bruger sesamkerner eller solsikkefrø).

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hørte også nogen spirede dem og spiste dem som bønnespirer. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
nogle pizzariaer kan man få hamp frø på sin pizza (sikkert ristet)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted herude
noget af det eneste der er i hampefrø er olie man kan bruge til madlavning, og proteiner, det er ingen aktive stoffer i.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Denmark
Citat:
HEMP POPCORN

SMALL BOWL OF HEMP SEEDS
BUTTER OR HEMP SEED OIL

1 COAT THE BASE OF A PAN WITH THE OIL OR BUTTER

2 POUR IN A LAYER OF SEEDS ONE SEED THICK, COVERING THE PAN.

3 COOK OVER A VERY LOW HEAT MAKING SURE THE PAN IS TIGHTLY COVERED, SHAKE
OCCASIONALLY.

THIS HEALTHY POPCORN CAN BE EATEN ON IT'S OWN OR WITH ADDED FLAVOURS, ADD HERBS FOR A SAVORY SNACK OR ADD HONEY, SUGAR, CHOCOLATE ETC FOR A SWEET TREAT. CAN ALSO BE USED IN SALADS SOUPS, YOGURTS, MUESLI OR FRUIT SALAD.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: himmerland
Så vidt jeg ved er der en del aktive stoffer i skallerne af frøene, jeg har selv gode erfaringer med smør kogt på frø.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det må du gerne forklare lidt nærmere om!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
slugaldrin skrev:
Så vidt jeg ved er der en del aktive stoffer i skallerne af frøene, jeg har selv gode erfaringer med smør kogt på frø.

Tvivler jeg nu på. Har du noget dokumentation?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Prøvede lige at lave pophampfrø, men de poppede ikke, men smagte nu udemærket. :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Denmark
BisMann skrev:
Prøvede lige at lave pophampfrø, men de poppede ikke, men smagte nu udemærket. :)

Nice!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

slugaldrin skrev:

Det siger lidt sig selv at der ingen aktive stoffer er i da de er fuldt ud lovlige at sælge/beside. og det havde de jo ikke været hvis folk kunne blive skæve at det.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Roit skrev:
slugaldrin skrev:

Det siger lidt sig selv at der ingen aktive stoffer er i da de er fuldt ud lovlige at sælge/beside. og det havde de jo ikke været hvis folk kunne blive skæve at det.

Dén holder ikke helt :P der er f.eks. små mængder alkoider i birkes, men det er stadig lovligt, Morning Glory, Hawaiian Baby Woodrose og ololiuhqui er også lovlige, skønt de er ret potente LSA frø.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Roit skrev:
slugaldrin skrev:

Dén holder ikke helt :P der er f.eks. små mængder alkoider i birkes, men det er stadig lovligt, Morning Glory, Hawaiian Baby Woodrose og ololiuhqui er også lovlige, skønt de er ret potente LSA frø.

Nu var det jo ikke lige det vi snakkede om ! men vil da gerne se noget dokumentation eller noget. vil gerne tro på det hvis de er dækket med THC krystaller. men ikke hvis de er helt rene og blanke. for de aktive stoffer sider i plantens harpiks altså THC'en, og uden den for du jo ingen virkning.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hamster skrev:
Citat:
HEMP POPCORN

SMALL BOWL OF HEMP SEEDS
BUTTER OR HEMP SEED OIL

1 COAT THE BASE OF A PAN WITH THE OIL OR BUTTER

2 POUR IN A LAYER OF SEEDS ONE SEED THICK, COVERING THE PAN.

3 COOK OVER A VERY LOW HEAT MAKING SURE THE PAN IS TIGHTLY COVERED, SHAKE
OCCASIONALLY.

THIS HEALTHY POPCORN CAN BE EATEN ON IT'S OWN OR WITH ADDED FLAVOURS, ADD HERBS FOR A SAVORY SNACK OR ADD HONEY, SUGAR, CHOCOLATE ETC FOR A SWEET TREAT. CAN ALSO BE USED IN SALADS SOUPS, YOGURTS, MUESLI OR FRUIT SALAD.

Det skal jo så lige nævnes at denne opskrift ikke gør dig skæv - Men at hampfrø og olie blot indgår i opskriften... ...Men hvis du ligger inde med en fandens masse frø, og kan lide sund mad, kan du da lige så godt bruge dine hampefrø til madlavning hvis du ikke har tænkt dig at plante dem..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Kan skrive under på at hampe-frøspirer nemt kan erstatte bønnespirer i salaten :)

Evt. med lidt hjemmelavet skunk-dressing

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Roit skrev:
BisMann skrev:
Roit skrev:
slugaldrin skrev:

Nu var det jo ikke lige det vi snakkede om ! men vil da gerne se noget dokumentation eller noget. vil gerne tro på det hvis de er dækket med THC krystaller. men ikke hvis de er helt rene og blanke. for de aktive stoffer sider i plantens harpiks altså THC'en, og uden den for du jo ingen virkning.

Jeg mener heller ikke der er THC i frøene i sig selv, men bare at logikken imellen 'at det ikke er ulovligt, og dermed ikke indeholder aktivt materiale' ikke holder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]