Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Nu er det jo sådan at vi i lille Danmark bruger en masse penge og ego på julegaver så her er nogle ideer til måske at ønske sig noget andet denne jul som kommer andre til gode.

http://www.noedhjaelp.dk/givenged/sider ... giv_en_ged

Har du mod på måske ikke at få de fede bukser du bare SKAL HAVE?

Rigtig glædelig jul.

Senest rettet af tribe79 26 nov 2007 20:59, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg syntes det er en super fed idé.

Specielt fordi jeg stort set aldrig ønsker mig noget.. Jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke er kreativ eller fordi jeg ønsker mig EKSRTREMT dyre ting :D

Jeg fik en giv en ged i fødelsdagsgave sidate år af min paps

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg forstår ikke helt.. Får man selv geden? Eller køber man den til en fattig familie i et u-land?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Entheo skrev:
Jeg forstår ikke helt.. Får man selv geden? Eller køber man den til en fattig familie i et u-land?

man køber den til en fattig unge fra uganda :wink:

hvis jeg var den fattige dreng fra uganda ville jeg da klart foretrække en tube lim eller nogle svampe fremfor en ged..

vedkommende bliver nok ikke ældre end 12 år pga. HIV så hvorfor ikke bare få en enkelt fed oplevelse mens man stadig lever 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
waggafnipsen skrev:
Entheo skrev:

hvis jeg var den fattige dreng fra uganda ville jeg da klart foretrække en tube lim eller nogle svampe fremfor en ged..

vedkommende bliver nok ikke ældre end 12 år pga. HIV så hvorfor ikke bare få en enkelt fed oplevelse mens man stadig lever 8)

Jeg ved godt det var for sjov, men det synes jeg ikke, at det er.

Rigtig fed idé, men har i nogen gode foreslag til hvordan man skriver det på en ønskeseddel eller siger det til nogen?

Dyre bukser
Danskvand
En ged til et barn i Uganda....?

"Hey hvad ønsker du dig egentlig til jul?"
"Dyre bukser, danskvand og en ged til et barn i Uganda."....?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
bare for at komme med en anden ide til julegaverne...

jeg havde lidt overvejet at give sårn et par måneders frugt med aarstiderne til folk.. kender jeg flere studerende der har mere brug for, end et par bukser eller en ged. :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Sgu ikke hvis de skal slagte og skinde den :cry:

Meningen er svjv. noget med at dem der får geden skal malke den, og så give gedekid til andre familier, og på dén måde opbygge et netværk af gede(r?).

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Så mange smukke tanker, har jeg sjældent læst udtrykt i en tråd på psy. Jeg er helt målløse, men tror at jeg vil holde mig til det sikre og ønske som jeg plejer - nemlig fred på jorden - det er så rart, at finde ud af at freden ikke er under juletræet og jeg dermed i følge julemanden stadig er en "skidt" knægt.
Bad :evil: :evil: :evil:

Jeg vil lige løfte en enkelt pegefinger vi skal ikke have lovliggjort dyresex her i DK igen - før i tiden kunne hunden ikke være sikker på gaden pga alle sexturisterne sydfra og han så sku så ynkelig ud når han kom hjem med røven smurt ind i vaseline - halen hang helt nede for at beskytte det han allerede havde miste. :cry:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Der er også den her side hvor man kan låne penge til fattige entrepenører i ulande, så de kan starte en virksomhed, evt. ansætte folk og på den måde skabe vækst i deres lokale samfund.. Se DET syntes jeg, virker som en god gave, nogen vil sikkert hygge sig ved at sidde og vælge hvem de vil støtte og efterfølgende se personens forretning blomstre.
Desuden er der renter på lånet så man vil få flere penge tilbage end man har givet hvis forretningen vel og mærke er succesfuld, hvilket langt de fleste er.

http://www.kiva.org/

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Cubensis skrev:
Der er også den her side hvor man kan låne penge til fattige entrepenører i ulande, så de kan starte en virksomhed, evt. ansætte folk og på den måde skabe vækst i deres lokale samfund.. Se DET syntes jeg, virker som en god gave, nogen vil sikkert hygge sig ved at sidde og vælge hvem de vil støtte og efterfølgende se personens forretning blomstre.
Desuden er der renter på lånet så man vil få flere penge tilbage end man har givet hvis forretningen vel og mærke er succesfuld, hvilket langt de fleste er.

:yeah: Se dét er velgørenhed! Hjælp til selvhjælp, samtidigt med at man selv får noget ud af det!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
And skrev:
Cubensis skrev:

:yeah: Se dét er velgørenhed! Hjælp til selvhjælp, samtidigt med at man selv får noget ud af det!

Ja, det er sku fjong det der. Man får sku også en god følelse af at hjælpe andre der sidder i en dårlig situation.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
http://www.kiva.org/ jeg tror at Cubensis redder os fra fuck med dette yderst interessante link - skal lige tjekkes ud. jeg takker.
Ser spændende ud - hvordan finder man de fattige sydamerikanske cocabønder?

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Mht. Kiva, så er det sku en fantastisk deal man indgår. Lånte selv 50 USD ud for knapt 9 måneder siden, og indtil videre er mellem 70 og 75 procent kommet tilbage til mig. De bliver selvfølgeligt sat tilbage i systemet når jeg får dem tilbage.
En sjælden gang får man en mail hvor der står en lille smule om hvem det er man låner pengene til, men ikke noget voldsomt. Bliver dog glad hver gang de rammer min mailboks, for så kan man virkeligt mærke at pengene nytter noget.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg forstår det ikke...

Hvorfor bliver der ikke bare sendt nogen af de 50 millioner grisebasser vi har i Danmark hvis vi virkelig vil hjælpe?

Dem der køber en ged må føle sig rigtig stolte over at forlænge en negerfamilies liv med 1 år, men hvad så til næste år?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Waffen skrev:

Dem der køber en ged må føle sig rigtig stolte over at forlænge en negerfamilies liv med 1 år, men hvad så til næste år?

Så skal man have de bukser man måtte undvære året før.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg har slettet en del indlæg, da tråden *surprise* var kørt pænt af sporet med hastig kurs mod Fuck. Men jeg synes både Folkekirkens Nødhjælp's kampagne er god og det Kiva-projekt Cubensis linker til ser rigtig spændende ud, så tråden får lov at blive i Generelt, og folk bedes venligst begrænse off-topic ævlet til et minimum. Men kom endelig på banen med gode idéer til gaver der glæder andre end vores forkælede ego'er.

- gjort til sticky, og div. indlæg slettet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bull Lee skrev:
Så skal man have de bukser man måtte undvære året før.

Jeg kan bedre lide kage?

Forstår ikke din pointe..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
http://www.lavdinegendildo.dk

Den perfekte gave til din ex.. :twisted:

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Nu vi er ved nødhjælp:
http://www.proads.dk/survey/survey_dk_n ... 1-2007.asp?

Og ja, jeg ved godt, at man tilmelder sig en masse nyhedsbreve, men du har vel en spammail-account?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Cubensis skrev:
http://www.lavdinegendildo.dk

Den perfekte gave til din ex.. :twisted:

Ha ha! Fik mig lige et godt grin! Fantastisk ide!
Man må bare håbe på at punkt 2 i opskriften føles godt for ham... ellers bliver det et sølle resultat :wink:

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]