Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Hej og goddag til alle, dette er mit første indlæg her på boardet.
Her forleden dag spiste jeg svampe for første gang, og det er uden tvivl min favoritoplevelse med euforiserende midler. Som jeg har set andre skrev på boardet gav det et herligt, og næsten religiøst klarsyn, som gav mig forløsning for mange bitre følelser og mentale problemer som jeg har båret på i længere tid. Synes lige denne ode til ville være på plads før jeg bombarderer jer med disse spørgsmål;

1: Siden disse svampe var nogle som mine bekendte havde fået foræret af en af deres bekendte, ved jeg ikke hvilke svampe jeg spiste. Jeg vil derfor prøve at forklare dem efter bedste evne så nogen kan prøve at give mig svaret; de var temmeligt mørke - næsten sorte - og lugtede surt og krydret. Jeg tror at formen var som de fleste andre psilocybine svampe - små, med stilke lidt større end en halv tændstik og med paddehatte som miniatur kantareller (måske mindre krøllede, men det var jo svært at se siden de var tørrede).

2: Da natten var endt gik jeg og en ven på wikipedia for at prøve at svare på første spørgsmål, og her læste vi at de bør blive, og jeg citerer, "holdt i munden i 20 til 60 minutter eller slugt på tom mave". Dette var imidlertidig ikke sådan vi gjorde; vi tyggede dem til de blev til en mos og slugte dem derefter. Er der nogen der kan bekræfte wikipedias påstand?

3: Dette vil måske virke lidt udsyret, men har nogle haft erfaringer med telepati under rusen? Jeg og en tæt ven er stadig meget forbavsede over nogle oplevelser under trippet. :)

4: Vi har besluttet os for kun at ønske den stærkeste og mest absolutte effekt, og derfor ikke spise dem for hyppigt så vi bliver mere habile på området. Hvor lang vil i så foreslå tiden mellem man tager dem skal være?

Mange tak! Hilsen VOLDEMORTEN

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
1. det har sikkert været hawaii eller Spids nøgenhat, men det er faktisk ikke så vigtigt, da det fortrinsvis er mængden af psilocybin der variere.

2. De virker hurtigere på den måde du beskriver. Psilocybin optages igennem mundens slimhinder, og optages hurtigere igennem tarmvægen på tom mave. At tage dem på tommave og evt efterfølgende spise lidt nur rusen starter kan også mindske kvalmen. Personligt undgår jeg altid kvalmen ved at tage dem som beskrevet ovenfor, mens slugte svampe på fuld mave godt kan blive lidt ubehageligt.

3. Nej, men jeg har set nisser under rusen! Bare nyd det :wink:

4. Min egen tolerance er dalet nok efter en uge, til at jeg kan trippe igen, mens et par dage efter er for tidligt. Dagen efter er helt omsonst.

Tillykke med dit vellykkede trip! Det er et fantastisk stof, hvis man er "gearet" til twillight zone, og det lyder det som om du er! God tur.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Velkommen til.

Det lyder som om du har haft en dejlig første oplevelse, og introduktion til svampenes pragtfulde verden. For at besvare dine spørgsmål:

1: Af de svampe jeg har spist i tidernes løb lyder det enten som hawaii - cyanescens, eller Danske - Spids Nøgenhat. Mexier plejer at være ret store i det, og mere brunlige.

2: Bull Lee besvarer spørgsmålet her fyldestgørende.

3: Telepati ved jeg nu ikke om det er, men når man tripper med en ven kan ens trip sagtens følges ad paralelt: man ser de samme ting, og ens tanker følger hinanden. Men jeg tror umiddelbart det er noget man påvirker hinanden til, fremfor at det er "telepati". I trippet kan det dog virke abnormalt, og meget overbevisende.

4: Jeg ved helt ærligt ikke hvor lang tid der skal gå imellem trips for at du ikke opbygger tolerence. Derimod føler jeg mig ikke mentalt udstyret til at trippe svampe hver uge. I perioder kan jeg klare en enkelt gang om måneden, men for det meste går der ca et halvt til et helt år imellem mine ture. Men det er selvfølgelig meget individuelt.

NAR 8)

Titel:
Dedikeret medlem

Mht. telepati kan du eventuelt læse Terence McKennas True Hallucinations, hvor han bl.a. skriver om nogle oplevelser af den art. Det er også en generelt lækker svampebog.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
NAR skrev:
4: Jeg ved helt ærligt ikke hvor lang tid der skal gå imellem trips for at du ikke opbygger tolerence. Derimod føler jeg mig ikke mentalt udstyret til at trippe svampe hver uge. I perioder kan jeg klare en enkelt gang om måneden, men for det meste går der ca et halvt til et helt år imellem mine ture. Men det er selvfølgelig meget individuelt.

Helt enig, en ting er den fysiske tolerance som ligger på ca. en uge og begynder omkring 2-3 timer efter første dosering.
Men at trippe tit vil uden tvivl normalisere jeres oplevelse en del da i er mere vant til tilstandene, som svampe sender jer ud i. Det er derfor yderst anbefalelsesværdigt rent kvalitativt at vente ihvertfald 2 måneder til i tripper igen, men skulle i beslutte jer at trippe før har det ikke nogen direkte negative indvirkninger.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Helt enig, en ting er den fysiske tolerance som ligger på ca. en uge og begynder omkring 2-3 timer efter første dosering.
Men at trippe tit vil uden tvivl normalisere jeres oplevelse en del da i er mere vant til tilstandene, som svampe sender jer ud i. Det er derfor yderst anbefalelsesværdigt rent kvalitativt at vente ihvertfald 2 måneder til i tripper igen, men skulle i beslutte jer at trippe før har det ikke nogen direkte negative indvirkninger.

Jeg er voldemortens ven, og ham der var med ham på omtalte trip.
Det er præcis ovennævnte vi mener - vi ønsker udelukkende den absolutte effekt, og halve trips skal gerne undgås, da det dermed også er en halv oplevelse. Et meget brugbart svar, tak!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

voldemorten skrev:
2: Da natten var endt gik jeg og en ven på wikipedia for at prøve at svare på første spørgsmål, og her læste vi at de bør blive, og jeg citerer, "holdt i munden i 20 til 60 minutter eller slugt på tom mave". Dette var imidlertidig ikke sådan vi gjorde; vi tyggede dem til de blev til en mos og slugte dem derefter. Er der nogen der kan bekræfte wikipedias påstand?

3: Dette vil måske virke lidt udsyret, men har nogle haft erfaringer med telepati under rusen? Jeg og en tæt ven er stadig meget forbavsede over nogle oplevelser under trippet. :)

4: Vi har besluttet os for kun at ønske den stærkeste og mest absolutte effekt, og derfor ikke spise dem for hyppigt så vi bliver mere habile på området. Hvor lang vil i så foreslå tiden mellem man tager dem skal være?

(Jeg har intet bud på dit 1. spørgsmål)

Ad 2: jeg plejer bare at tygge svampene til de er mos og sluge dem. Det virker. :)

Ad 3: Jeg har læst mange rapporter om telepati under trip (også på LSD). Jeg er ret overbvist om, at det skyldes timing-problemer inde i hovedet og så føles hændelser som telepati. Alle der mener noget andet, og som kan reproducere deres telepati, kan hæve en million dollars hos James Randi ;)

Ad 4: der skal minimum gå en uge - men da du går efter det "vildeste" ville jeg sige 3-4 uger. Tolerans er én ting, men det at hjernen bliver vant til bestemte ting, kan også betyder noget. Jeg drikker f.eks. regelmæssigt rødvin, men jeg har oplevet at rødvin smager HELT VILDT hvis jeg af forskellige grunde har haft 2-3-4 ugers pause uden så meget som ét glas. Og det har jo ikke noget med tolerans i ordets normale forstand at gøre. Nogle ting er måske bare mere overvældende, hvis oplevelsen er falmet lidt fra hukommelsen.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
mange tak for de gode svar! ang. det med pauserne tror jeg heller ikke et trip hver uge er ønskeværdigt, da jeg synes det tærer rigtig meget på kræfterne rent mentalt. Og selvfølgelig, jo længere pause, jo større effekt - ønsker bare ingen habilitet omkring svampene. Men tror det kommer ret naturligt efter jeg har set jeres svar.

telepati spørgsmålet kræver selvf. at man tror på den slags, og det gør jeg.

men endnu en gang tak! så er jeg rustet op til næste gang. nu ved jeg i hvert fald psykosen ikke rammer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]