Nå OK

Citat:
- hvad vil i foreslå mig at trække med? i må meget gerne skrive mere end bare "iso", dvs gerne et mærke også, da jeg har hørt at nogle mærker har flere affaldsstoffer end andre.
Isopropylalkohol fra Matas, det er lidt dyrt, men er nok det bedste til større mængder.
Citat:
- skal skal jeg fjerne al mug og visne blade først?
Mug skal helst helt væk, visne blade uden trichomes ligeså imo
Citat:
- med sådan en mængde plantemateriale, hvor meget udtrækningsmateriale vil i mene jeg skal bruge?
For det første skal det tørres ekstra fint hvorefter du kan knuse det til noget nær pulver. Det gør at du ikke behøver voldsomt store mængder opløsningsmiddel.
Du kan evt. teste 10g for at se hvor meget iso der skal bruges, jeg plasker altid bare i så det lige dækker. Når du har for 10g pulver-sjov ganger du bare op
Citat:
- jeg kender til "honey bee extractor" men er der et bedre alternativ til så store mængder plantemateriale?
Den er kun til små mængder. Jeg ville tage en stor 10L beholder med låg og fylde op med tørret knust materiale. Du kan evt. lave 1. og 2. sortering
Der hælder du en del iso ned over. Hvor meget kan jeg ikke sige da jeg aldrig har trukket på så store mængder
Fordelen med iso er at det ikke skal være under tryk for at være flydende, så du kan vaske en ny portion pot med iso som du har ladet trække i en blanding. Ryst som en i helvede når du har noget væske der kan bevæge sig indeni beholderen så du kommer ud i alle hjørner
Når du synes det har trukket nok, (5-10 sekunders fysisk kontakt er mere end nok) hælder du det over i en skål og lader det fordampe, evt. med vandbad