Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hey psy

Her er en historie jeg har fået fortalt af en bekendt

Han stod og hang sammen med nogle venner + nogle Bandidos supportere udenfor deres klubhus/opholdsted eller what ever. Politiet dukker så op (ved ikke hvorfor). De skriver så deres navne op. Om de gennemsøgte stedet eller lign ved jeg ikke. Nå men de bliver iværtfald skrevet op og nu påstår han så at politiet tjekker hans sms´er men IKKE hans tlf opkald, da de ifølge ham skal have fat i hans tlf for dette mens de frit kan tjekke hans SMS

Nu er mine spørgsmål så, kan dette passe?

Må politiet godt tjekke ens SMS´er "bare" fordi han stod og hang med sådan typer udenfor klubhuset? Kan de overhoved det?
Andet relevant?

Dette indlæg er oprettet da det pisser mig lidt af at han nu har noia på og man derfor skal passe på hvad man skriver til ham (vil han have)
Syntes det lyder lidt overdrevet, da han ikke dealer eller noget, kender bare et par supportere gennem nogle venner det er alt

Mvh

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg vil bestemt mene det kan lade sig gøre, ISÆR med den nye terror pakke..

Dog tror jeg ikke ret mange bliver tjekket og jeg er 100% på der skal mere til, men personligt vil jeg heller ikke have sms'er med "farligt" inhold. Man kan lige så godt holde sig sikre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Winta skrev:
Jeg vil bestemt mene det kan lade sig gøre, ISÆR med den nye terror pakke..

Dog tror jeg ikke ret mange bliver tjekket og jeg er 100% på der skal mere til, men personligt vil jeg heller ikke have sms'er med "farligt" inhold. Man kan lige så godt holde sig sikre.

ja, syns godt nok det lyder lidt vildt...

men personligt vil jeg osse helst holde foretning væk fra min mobil så vidt muligt.. hentydninger er en anden sag.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
selvfølgelig tjekker de sms - de er noget nemmere end aflytninger plus en del billigere og få udleveret hvis jeg ikke tager fejl det er jo allerede nedskrevet og der skal ikke en til og skrive samtalerne ned.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Badblindboy skrev:
selvfølgelig tjekker de sms - de er noget nemmere end aflytninger plus en del billigere og få udleveret hvis jeg ikke tager fejl det er jo allerede nedskrevet og der skal ikke en til og skrive samtalerne ned.

Så du tror simpelthen at når man aflytter samtaler så sidder der en betjent med blyant og papir og skriver skidtet ned? :lol:

Og det burgte da ikke være en selvfølge at fordi politiet har ens mobil nr så tjekker de ens smser?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
De skal da forhåbentligt have en begrundet mistanke for at kunne få udleveret SMS'er, ligesom med telefonaflytninger.

Derudover så hører knark-tale af enhver art ikke hjemme over telefonen på den ene eller den anden måde. Og div. dæknavne kan i lukke op og skide i, det er komplet ligemeget om du siger for 200kr CD'er eller lign.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Xpert skrev:
Derudover så hører knark-tale af enhver art ikke hjemme over telefonen på den ene eller den anden måde. Og div. dæknavne kan i lukke op og skide i, det er komplet ligemeget om du siger for 200kr CD'er eller lign.

Enig.

Men som allerede nævnt er han ikke dealer så det er slet ikke sådan smser der evt ville blive skrevet.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Politiet kan tjekke både dine sms'er og dine telefon opkald bare de har en begrundet mistanke (de skal ikke ha' fat i din telefon for at optage dine opkald)... Og ja det er røvirriterende... :evil:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
De skal da forhåbentligt have en begrundet mistanke for at kunne få udleveret SMS'er, ligesom med telefonaflytninger.

osse derfor man siger: hey, skal vi finde ud af noget (og ikke mere)

så skal de jo ligefrem overvåge en før de kan buste

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Xpert skrev:

Det kan du have ret i, men så gælder det jo om at lade kreativiteten råde. Jeg har en som jeg gerne snakker med stoffer om over telefonen, men vi har fundet vores eget lille trick der ikke lige er til at gennemskue, medmindre man kender os...hehe...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Policen skal have en dommerkendelse på, at der er begrundet mistanke om (grove)kriminelle handlinger, før de må aflytte telefoner og læse personers SMS-beskeder. Og er ret sikker på at disse love endnu bliver overholdt af politiet såvel som retssystemet. Så sandsynligheden for at din ven bliver overvåget af politiet er IMO lig nul. De har sgu bedre ting at foretage sig, end at undersøge en ven af en prospect i hoved og røv :P

Relativistisk båthorn

Farmand skrev:
Dette indlæg er oprettet da det pisser mig lidt af at han nu har noia på og man derfor skal passe på hvad man skriver til ham (vil han have)
Syntes det lyder lidt overdrevet, da han ikke dealer eller noget, kender bare et par supportere gennem nogle venner det er alt

Skriv et takke-brev til regeringen, og sig de har scoret mål igen iform af endnu et offer for deres stress-politik, så bli'r de glade.

Regeringen's taktik har i mange været at forsøge at stresse miljøet (betjentene på CA er feks en del af denne taktik), hvilket de også har sagt åbent (men trods deres kynisme stemmer folk på dem alligevel.)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
til retsager er det normalt med en tekst som beskriver A og B ord fra tlf. samtalen og en eller anden skriver den ned ja -.. men
blow me

Titel:
Medlem

Hey.

Politiet har alle mulighed for at læse dine beskeder så let som ingenting. Der er set sager hvor politiet ikke helt har kunne afklare fra hvornår de har læst med og hvornår - hvis overhovedet - de har fået en tilladelse, f.eks. i den aflytnings-sag hvor 5 hooligans fra Brøndby blev dømt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
damn det her land er på vej mod afgrunden...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

shinsou skrev:
Policen skal have en dommerkendelse på, at der er begrundet mistanke om (grove)kriminelle handlinger, før de må aflytte telefoner og læse personers SMS-beskeder. Og er ret sikker på at disse love endnu bliver overholdt af politiet såvel som retssystemet. Så sandsynligheden for at din ven bliver overvåget af politiet er IMO lig nul. De har sgu bedre ting at foretage sig, end at undersøge en ven af en prospect i hoved og røv :P

det ved jeg nu ikke helt, har oplevet et par gange efterhånden at politiet har ransaget uden kendelse... men nu er hjørring politikreds heller ikke den bedste i landet...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Du kan sagtens aflytte en telefon uden at ha fat i den først. Det politiet gør er at de opretter en 3parts samtale hos den mistænktes telefonselskab, og slår mikrofonen fra. Såre simpelt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
i følge hva jeg har hørt så har shinsou ret,
politiet de kan gøre det, mener oven i købet at hvis de har din mobil kan de finde slettet beskeder frem igen, men de må ikke uden enten en underskrift fra dig af eller en dommerkendelse, men de gør det dog ofte uden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Har arbejdet i et større teleselskab i nogle år, og har i den forbindelse været til en del træning i den afdeling som b.la. hjælper Poilitiet i aflytningshenseender (FRAUD), og de får ikke adgang til ting som at kigge i folks beskeder uden en dommerkendelse. Det er ihvertfald firmapolitikken der hvor jeg har siddet. Men det kan selvfølgelig variere fra selskab til selskab.

Titel: aa
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Vi må indse det drengene de tjekker os i hoved og røv alle muligheder de har bliver brugt så kør med lav profil og hentydninger! :twisted:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]