Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 19:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hejsa, jeg er ny her.
Og i lyder som nogen kloge hoveder så jeg føler at dette er det rigtig sted at spørge et eller 2 par spørgsmål om DXM.

Jeg skal til fest på lørdag og vil egentlig gerne prøve noget andet end alkohol, så tænkte at jeg ville prøve et 1. platuea trip på DXM.

Men her er så spørgsmålene:

1. Må DXM kombineres med alkohol?
2. Jeg kommer ikke til at spise dem på tom mave, så vil DXM virke dårligere hvis jeg har mad i maven imens jeg tager dem?
3. Hvor hurtig bliver det opbygget tolerance til DXM fordi har aldrig prøvet det før og har hørt
at 7% har en svækket udgave af et enzym som nedbryder DXM, så tænkte på om jeg skulle prøve en testdose imorgen? Hvis tolerane ikke bliver så hurtig opbygget.
4. Hvad kan man gøre for Harm reduction?

Det var hvis det, Tak på forhånd!

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Tjek her=) http://psychedelia.dk/wiki/index.php/DXM

Og velkommen til!! :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for velkomsten du :)
har læst den artikel gennem 2 gange før jeg spurgte spørgsmålene, Men synes ikke rigtig det svare spørgsmålene.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Syntes bestemt du skulle teste om du skulle mangle det enzym... start med en 3-5 stk - og arbejd dig roligt opad - men sørg for, specielt ved dine første erfaringer at være i trygge omgivelser og ikke bare til en overfyldt fest hvor du måske ikke er lig etryg ved andre deltagere...!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
HopIFjordeN skrev:
Syntes bestemt du skulle teste om du skulle mangle det enzym... start med en 3-5 stk - og arbejd dig roligt opad - men sørg for, specielt ved dine første erfaringer at være i trygge omgivelser og ikke bare til en overfyldt fest hvor du måske ikke er lig etryg ved andre deltagere...!

Det skal så lige siges at du ikke skal arbejde dig opad på samme dag, som du tager testdosen.
Regner også med at det var det du mente HopIFjorden, bare for en sikkerhedsskyld. HR. :)

Tag en testdosis på 3-5 stk, som ovennævnte også siger.
Hvis du ikke oplever noget direkte ubehageligt, så skulle du gerne kunne tage et 'trip', men vent lige et par dage med det. Anbefaler 10 stk. til førstegangstrip, du kan altid prøve flere en anden gang. (OBS: 10 var rigeligt for mig)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har tænkt mig at tage 4-5 lørdag for et første platuea. Hvis jeg tager 10 kommer jeg vel ind i andet platuea?

Så jeg kan godt prøve at tage 4 imorgen og så også 4 lørdag? Uden jeg har opbygget stor tolerance?

Ang. det med tryghed, så er jeg sammen med alle mine venner den aften og tjah så kan man vel ikke føle sig helt utryghed. Tror der kommer 2-5 som jeg ikke kender.
Btw. til at vende tilbage til spørgsmålene, mener i man kan kombinere alkohol og DXM, jeg tror ikke jeg skal drikke mig total lam. Men bare sådan så det ikke vækker for meget mistænklighed at jeg har taget noget andet en alkohol.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

må de andre da ikke vide at du er påvirket?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nogen af dem ved godt at mig og min ven har tænkt os at tage det, det var lige ved at sige: den er jeg med på, men så fik de det så lavet om jeg til de hellere bare ville drikke sig fulde.

Tjah det er mere for mit ry jeg ikke gider at ha folk skal vide det.
Og fordi jeg synes ikke rigtig det er noget at prale med og jeg kan godt lide at holde de ting for mig selv.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem

Hey Pete.

10 piller til første "trip" synes jeg er udemærket - husk at lave testdosis inden, og det gælder for alle stoffer.

Har engang drukket efter at have frådet 9 piller DXM og der blev jeg virkelig blæst. En ting du skal være opmærksom på er at DXM i sig selv giver kvalme - og når man har kvalme er sprut ikke altid det første man rækker ud efter. Har så også en gang ædt 10 piller uden effekt. At dømme ud fra det virker det som om alkoholen forstærker blæseren, men om det er direkte giftigt skal jeg ikke kunne sige.

Du skal have noget kvalmestillende med fx en kæmpe pind.

Kunne umiddelbart nemt forestille mig at DXM er mere kompatibelt med hash end det er med sprut.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg bryder mig overhovedet ikke om hash rusen, synes den er direkte ubehagelig. Derfor at ryge hash bliver nok ikke lige det.

Men er der nogen der ved noget angående tolerance?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Pete,
Hvis du har lyst til at lære om DXM, så kan jeg anbefale at læse Erowid DXM Faq.

Og så vil jeg godt advare mod at kombinere DXM og alkohol, IMO er det en modbydelig blanding. På trods af at have læst advarsler om blandingen flere steder skulle jeg prøve selv og måtte selvfølgelig bøde med et opkastmarathon.

4-5 piller (1. plateau) er en fin dosis at teste evt. allergireaktioner på, og du skal nok ikke forvente den store virkning.

Anyways, hvis du spiser 10 piller og drikker lidt alkohol til festen, så skal folk nok lægge mærke til dig. DXM fremmer jo heller ikke ligefrem evnen til at snakke med andre mennesker :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dxm er ikke et feststof. Hvis du ikke kan få fat i noget Ecstasy, coke, amf eller lignende så bare hold dig til alkoholen; der er ikke andre stoffer der kan forbedre festoplevelsen en disse.

Æd 10 dxm piller og drik 10 øl og du vil fortryde det kammerat.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
på første 1. plateau kan det da sagtens fungere som et feststof.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes ecstasy er noget mere skræmmende for mig, er blevet tilbudt det mange gange. Men har været alt for nervøs og bange for at tage det.

Jeg tænkte nemlig også på at 1. plateau kunne fungere som fest stof, og well så kombinere jeg det IKKE med alkohol så.
Så kunne det vel godt fungere eller hva?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem

Puny_pete skrev:
Synes ecstasy er noget mere skræmmende for mig, er blevet tilbudt det mange gange. Men har været alt for nervøs og bange for at tage det.

Jeg tænkte nemlig også på at 1. plateau kunne fungere som fest stof, og well så kombinere jeg det IKKE med alkohol så.
Så kunne det vel godt fungere eller hva?

Ja. og hvis du har tænkt dig at tage en 4-5 stykker behøver du ikke nogen testdose først, får en testdose er typisk på 3-4-5 piller.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder helt finno. Jeg kommer nok ikke at tage det på tom mave, har du nogen ide om hvor lang tid det vil tage for at virkning vil tage til hvis man har spist 1-2 timer før man tager dem?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem

Puny_pete skrev:
Det lyder helt finno. Jeg kommer nok ikke at tage det på tom mave, har du nogen ide om hvor lang tid det vil tage for at virkning vil tage til hvis man har spist 1-2 timer før man tager dem?

En times tid vil jeg tro..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tjah det lyder udemærket så. Er der noget specielt man skal huske når man er DXM? Lige som hvis man er på E skal man huske at drikke vand?

Btw. Tusind tusind tak for alles svar ;)

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Som det er blevet sagt er DXM ikke et typisk feststof og med 4-5 piller indenbords bliver festen da røvkedelig og du ender garanteret med at drikke alkohol.

Vent i stedet med DXM til en aften hvor dig og din kammerat kan tage det alene. Så kan I tage en større dose uden at skulle bekymre jer om ikke at spasse ud foran andre mennesker.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jo men der er jo nogen der siger det stik modsatte :? , også i trip rapporterne. Det er sgu svært at vælge må jeg sige. Er et 1. plateaue da ikke sjovt eller?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]