Badblindboy skrev:
Jeg har længe vidst det og er endegyldig blevet bekræftigt i min mistanke om at der ikke eksistere nogen gud eller et lignende væsen i den bibelske betydning.
Jeg vil lade forklaring på min afklaring hvile da den vil kunne påvirke afstemningen
Dette er det mest arrogante indlæg jeg længe har set
Men fred være med det...
Jeg er ikke endegyldigt overbevist om hverken A eller B i denne sammenhæng (og bliver det aldrig), men jeg hælder dog mest til at tro på der findes noget mere end tilfældige omstændigheder for liv, og lignende som vi lærer indenfor naturvidenskaben.
Derudover mener jeg at spørgsmålet sådan set er uinteressant, da vi aldrig vil komme tættere på sandheden - Vi er nødt til at tage det som det kommer, for hvis vi opbygger en klar overbevisning, som badblindboy, er det udelukkende en overbevisning som er begrænset af det menneskelige sinds tankeevner. At være overbevist om det ene eller det andet, bevidner, i mine øjne, ikke andet end at man i virkeligheden er ignorant for andre virkeligheder end den man har skabt i sit eget hoved - Et produkt af vores bevidsthed og vores tanker, og vil altså aldrig blive en objektiv afspejling af "virkeligheden".
2c-bart er, i mine øjne, inde på noget af det rigtige: At vi selv skaber vores lykke, og selv er ansvarlige for alt i vores liv, og ikke mindst den måde vi vælger at reagere på disse ting - Gappet mellem stimulus og reaktion er fuldstændig vores egen at fylde ud, det er denne evne der adskiller os fra dyrene.
Dette er, i mine øjne naturligvis, det der er interessant og ikke mindst vigtigt - ikke om der findes en gud der holder øje med os!
Love,
Karma //