Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 17:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
Hej alle,

Har hørt et nummer der hedder:
Paul Oakenfold - Brainbug - Nightmare (sinister strings remix)
(Jeg tror det kan downloades på LimeWire)

Fik et rigtig godt trip på da jeg hørte den. Jeg vil meget gerne høre jer andres meninger om den... Så kom igang med at downloade...

på forhånd tak.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Kunne ikke lige finde det pågældende nummer.

Men det eneste jeg lige kender med den fætter er Energy 52 - café del mar (paul oakenfold remix)
Den kan jeg derimod anbefale dig at hente :)

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
har aldrig hørt ham, men er vild med original nummeret, så mon ikke også det er godt, kan dog ikke finde den :(

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Winta skrev:
har aldrig hørt ham, men er vild med original nummeret, så mon ikke også det er godt, kan dog ikke finde den :(

Hvis du kan lide originalen og syntes at den er tripperen, så bare vent til du hører den her. Den er virkelig fed og ret anderledes i forhold til originalen...

Er der forresten nogen der kender den præcise genre-betegnelse for det her nummer?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
VIBE TRIBE!!!!!!!!!!!!!!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :D :D :D :D http://www.youtube.com/watch?v=66D-a8Oi2dU

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Uden at have hørt det så vil jeg alligevel påpege min tvivl om at Paul Oakenfold nogensinde skulle have lavet decideret psytrance :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I din lokale skov
Lige downloadet det, ikke lige min smag, men det er vel ok, skal helts havde noget med lidt mere smæk på..

Insane psychedelia user!

balleh skrev:
Hej alle,

Fik et rigtig godt trip på da jeg hørte den. Jeg vil meget gerne høre jer andres meninger om den... Så kom igang med at downloade...

på forhånd tak.

Man skal ikke tro på alt man finder på p2p. Er det den her? Jeg ved ikke lige hvor Oakenfold kommer ind i billedet. Misvisende filnavne skal skides i munden.

Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
balleh skrev:
Hej alle,

på forhånd tak.

Man skal ikke tro på alt man finder på p2p. Er det den her? Jeg ved ikke lige hvor Oakenfold kommer ind i billedet. Misvisende filnavne skal skides i munden.

Ja det er den, ved heller ikk rigtig hvor Paul Oakenfold kommer ind i billedet men det var ved den titel jeg fandt nummeret under.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Damn, et gammelt track! Den var fed dengang i 6. klasse, da den var på Absolute Dance Something, men meget sjovt at høre den igen...

Medlem
Brugeravatar

balleh skrev:
Har hørt et nummer der hedder: ......
Jeg vil meget gerne høre jer andres meninger om den... Så kom igang med at downloade...

Ultimativt dårlig stil - at opfordre andre til at downloade på Limewire.
:hm: :badidea:

Ville du selv arbejde gratis?
Hvis du vil ha´ ny musik må du sgu da gi´musikerne løn for deres arbejde.
Er der egentlig ikke regler her på boardet om opfordring til ulovligheder????
Ikke for at lege polis, (jo det gider jeg sgu egentlig godt når det kommer til Limewire...) - for fa´en hvor er jeg træt af folk, der ikke vil betale for musik!
Støt dog kunsten - gør ikke som kulturministeriet, der gør hvad de kan for at kvæle kunsten.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Enig med banisteriopsis, desuden har Paul Oakenfold INTET med det nummer at gøre. Det er garanteret fra et af hans dj sets, ellers er det bare noget folk skriver, for at få flere downloads.

Titel:
Medlem

darkpsy compilations og et par albums med dem her:

Kindzadza
Paranoize
1rgum 3urgum
Already Maged
Drury Nevil
Ocelot
Parus
Phobos Azazel
psychoz
claw
Phobium
nihasa
Kryptum
noisy pipes
paper squad
horror place
derango
dronebixie (Dansker)
Ananda Shake
demonizz
dark elf
Para Halu
Blisargon Demogorgon
necropsycho
Cujorius One (Dansker)

Andre albums:

1200 mics
opium of the masses
bamboo forest
shiva chandra
Audiosex

En lille list over noget af det musik jeg har .. gider ikke skrive allesammen ind :p

Darkpsy er det fedeste psychedelic musik der er imo.. dog er full on også noget jeg er vild med :)

Prøv evt at hente nogle med dem jeg har skrevet ned og skriv hvad i synes :)

Titel:
Junior medlem

godz skrev:

Kindzadza
Paranoize
1rgum 3urgum
Already Maged
Drury Nevil
Ocelot
Parus
Phobos Azazel
psychoz
claw
Phobium
nihasa
Kryptum
noisy pipes
paper squad
horror place
derango
dronebixie (Dansker)
Ananda Shake
demonizz
dark elf
Para Halu
Blisargon Demogorgon
necropsycho
Cujorius One (Dansker)

Andre albums:

1200 mics
opium of the masses
bamboo forest
shiva chandra
Audiosex

En lille list over noget af det musik jeg har .. gider ikke skrive allesammen ind :p

Darkpsy er det fedeste psychedelic musik der er imo.. dog er full on også noget jeg er vild med :)

Har du læst posten?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
banisteriopsis skrev:
balleh skrev:
Har hørt et nummer der hedder: ......
Jeg vil meget gerne høre jer andres meninger om den... Så kom igang med at downloade...

Ultimativt dårlig stil - at opfordre andre til at downloade på Limewire.
:hm: :badidea:

Ville du selv arbejde gratis?
Hvis du vil ha´ ny musik må du sgu da gi´musikerne løn for deres arbejde.
Er der egentlig ikke regler her på boardet om opfordring til ulovligheder????
Ikke for at lege polis, (jo det gider jeg sgu egentlig godt når det kommer til Limewire...) - for fa´en hvor er jeg træt af folk, der ikke vil betale for musik!
Støt dog kunsten - gør ikke som kulturministeriet, der gør hvad de kan for at kvæle kunsten.

Fildeling kan diskuteres til uendelighed. Ville du nogensinde købe et par bukser uden at have prøvet dem først?? Ligeledes skal man da have lov til at høre sin musik før man køber dem. At der så er flere måder at høre sin musik før man køber det kan vi helt sikkert blive enige om. P2P er en af dem. Personligt har jeg ikke dårlig samvittighed over at hente min musik gratis, høre det igennem, hvis jeg så bryder mig om det køber jeg det naturligvis. Derudover er fildeling en genial måde at få sit produkt ud for mindre kendte kunstnere. Hvor ville basshunter være uden?? ok dårligt eksempel :lol: Men du kan helt sikkert se meningen.

Desværre er loven på din side i denne sag. Men leg du endelig ost, dem er vi mange der er vilde med i forvejen 8)

Bare lige et surt opstød.

NAR 8)

Psychedelia Sponsor

NAR skrev:
...
Desværre er loven på din side i denne sag. Men leg du endelig ost, dem er vi mange der er vilde med i forvejen 8)

Bare lige et surt opstød.

:yeah:
Jeg er 100% enig med NAR. Har haft en længere pause hvor jeg ikke har downloadet musik, men siden at jeg begyndte med det igen for ~1½ år siden har jeg købt 5-6 gange mere musik end jeg ellers har gjort.
Jeg har kunnet sidde hjemme, hente musikken, lytte til den, og blive så glad for den at jeg må eje den.
Uden fildeling havde jeg (formentlig) aldrig lært musikken at kende. Selv hvis jeg havde, havde jeg sikkert kun kendt et par enkelte numre, og med priserne på CDer i dag ville det ikke have været nok til at jeg havde købt musikken.
Jeg går fuldt ind for at støtte kunstnerne, men de får sku' flere penge fra mig når jeg frit (ikke legalt, desværre) kan hente deres musik og høre det først.

På samme måde henter jeg også regelmæssigt DVD-film, men betaler for dem jeg godt kan lide (og dem der er det værd!) efterfølgende.

Efter at OiNK.cd er blevet taget ned, IFPI + andre har spredt ondsindede rygter omkring siden, og bagmanden først er blevet anholdt og dernæst løsladt igen, vil jeg ikke have noget med de store pladeselskaber at gøre. Den måde de opererer på er simpelthen for meget.
Fra nu af er jeg ligeglad med om de får penge for deres musik. Så hellere give pengene til små labels.

Hvis du ikke har hørt noget om OiNK, så er der en masse spændende artikler på nettet:

Wikipedia om OiNK - http://en.wikipedia.org/wiki/OiNK
Interview med bl.a. Trent Reznor fra NIN (han var også OiNK-bruger!) - http://nymag.com/daily/entertainment/20 ... liams.html
Fantastisk artikel, dog ret lang - http://www.demonbaby.com/blog/2007/10/w ... th-of.html
Indslag fra BBC omkring anholdelsen - http://www.youtube.com/watch?v=I4bNIF7k_eM

Undskyld hvis dette måske er lidt OT i forhold til tråden...

Titel:
Medlem

Shious skrev:
godz skrev:

Kindzadza
Paranoize
1rgum 3urgum
Already Maged
Drury Nevil
Ocelot
Parus
Phobos Azazel
psychoz
claw
Phobium
nihasa
Kryptum
noisy pipes
paper squad
horror place
derango
dronebixie (Dansker)
Ananda Shake
demonizz
dark elf
Para Halu
Blisargon Demogorgon
necropsycho
Cujorius One (Dansker)

Andre albums:

1200 mics
opium of the masses
bamboo forest
shiva chandra
Audiosex

Har du læst posten?

Ja jeg har læst posten.. jeg bidrager bare med noget mere musik :wink:

Og til trådstarteren har hørt sangen og den er sgu fed nok :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Tak for uddybningen Runek.

Du rammer lige præcis hovedet på sømmet. Der findes så mange andre ulovlige ting vi som mennesker beskæftiger os med, selvom lovgivningen siger det modsatte. Nogle ting helt klart uberettigede; mord/tyveri/vold etc. det er vi alle enige om (eller næsten alle). Men på en del andre punkter er lovgivningen helt fra den IMO (her tænker jeg eksempelvis på narkotika lovgivningen, og forbudene mod fildeling), og lad lynet ramme mig den dag jeg lader nogen, staten, ostene eller andre bestemme om jeg må ryge mig en joint eller høre min musik før jeg køber den.

banisteriopsis, husk du sidder på et forum som hovedsageligt omdiskuterer ulovlige ting, inden du siger at man "ikke må opfordre til ulovligheder". Det er jo en ENORMT bred definition.

Frihed under ansvar tak.

NAR 8)

Titel:
Junior medlem

Problemet er jo når folk downloader, ikke for at "prøve", men for at tage, og aldrig køber noget. De fleste sider på nettet kan man da også få smagsprøver på den musik man køber. Jeg synes noget af det sjoveste ved musik er, når man egentlig ikke rigtig ved hvad man har at forvente. Det er ikke på grund af at det er ulovligt jeg ikke downloader, men fordi jeg gerne vil støtte kunstneren, have bedre kvalitet, og så kan jeg godt lide at have en cd eller vinyl i hånden, og passe på dem.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Shious skrev:
Problemet er jo når folk downloader, ikke for at "prøve", men for at tage, og aldrig køber noget.

Jeg kan godt se hvad du mener, men stadigvæk køber "tyvene" jo biletter til koncerter, køber merchandise og fortæller deres venner om musikken. Koncertbilletter og merchandise er faktisk en glimrende måde at støtte kunstnerne mere direkte på -- de får deres publikum at se og de penge de tjener på merchandise går ofte uden om pladeselskaberne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]