Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 19:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ja, meget simpelt, er LSA forbudt eller ej? Jeg er under den forståelse at både Hawaiian Baby Woodrose og Morning Glory er lovlige, men er usikker på om udskillelsen af LSA og benyttelsen af dette er.

Jeg var inde og kigge på bekendtgørelsen og det eneste jeg kunne finde var "Lysergid INN" hvilket jeg går ud fra er Lysergsyre Diethylamid (LSD), men går det så ind under LSA også eller hvordan?

Håber i kan svare på det :)

~ W.O.I.P.

Titel:
Dedikeret medlem

Der er ingen restriktioner på lsa af nogen former.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ayers Rock skrev:
Der er ingen restriktioner på lsa af nogen former.

Er du sikker? Troede ellers at ektraktion var ulovligt, frøene lovlige... Men det kan godt bare være mig...

Titel:
Dedikeret medlem

Det skulle undre mig. Hvis du har en kilde på at jeg tager fejl så ret mig da endelig. Selv har jeg dog aldrig hørt noget om det.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hmm det ser ud til at der er noget uenighed her, nogle links eller andre ting må gerne komme på banen så jeg er sikker på at jeg ikke gør noget ulovligt, da dette ikke ville være optimalt :wink:

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Har prøvet at finde lidt ud af det grundet denne tråd, og nogle søgninger i http://retsinfo.dk har ikke hjulpet mig.
Det man kan finde ud af vha. Retsinfo er at LSD er ulovligt og at nogle prækursorer til stof-fremstilling, fx lysergsyre, ligeledes er ulovlige.
De relevante lovbekendtgørelser:

Bekendtgørelse om dokumentation og udstedelse af licens ved fremstilling og handel med visse varer, der benyttes ved ulovlig fremstilling og handel med narkotika og psykotrope stoffer (prækursorer) m.v. - https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=61474
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer - https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=46422
Bekendtgørelse af FN-konventionen af 20. december 1988 imod ulovlig handel med narkotika og psykotrope stoffer - https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=71027

I de lovbekendtgørelser og deres senere ændringer er der ikke noget der tyder på at LSA skulle være ulovligt i Danmark.
IANAL (I Am Not A Lawyer) så ret mig gerne hvis jeg tager fejl :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hmmm ja var også det jeg selv er kommet frem til, men ved ikke om LSA relatere nok til LSD så det går ind under det samme?

Titel:
Psychedelia Sponsor

W.O.I.P. skrev:
Hmmm ja var også det jeg selv er kommet frem til, men ved ikke om LSA relatere nok til LSD så det går ind under det samme?

Jeg er ikke 100 procent sikker på det, og kan ikke lige finde ud af hvordan det hænger sammen (har prøvet, vil gerne selv vide det), men som jeg forstår det så skal det være skrevet på listen helt specifikt.
LSA = lysergsyreamid og LSD = lysergsyrediætylamid
Håber at der er en der kan finde ud af det bedre end jeg og komme med et endegyldigt svar.

Titel: humm..
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
ved sku ikk om lsa er lovligt eller ej.. men mener da at have læst en syntese på hvordan man kunne lave LSA om til
LSD..

skal nok prøve og finde den igen hvis det kan hjælpe til noget..

og hvis jeg forstår det ret så er ting man kan lave om til lsd heller ikk lovlige eller har jeg fattet forkert ?

Titel: Re: humm..
Psychedelia Sponsor

keta-smølfen skrev:
og hvis jeg forstår det ret så er ting man kan lave om til lsd heller ikk lovlige eller har jeg fattet forkert ?

Kun de ting der står på listen over prækursorer. Det er rigtigt at man kan lave LSA om til LSD, men det er vist ikke noget der er specielt praktisk eller nemt. Kan ikke lige finde et link, men er sikker på at jeg læste lidt om det igår. :)
Hvis det er til produktion af stoffer, så gælder fx svovlsyre også ind under prækursorer, hvilket betyder at politiet også kan beslaglægge det.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Yikes, det sgu da utroligt at ingen ved det, og at det heller ikke er til at finde ud af.

Hvordan vil staten have at man skal vide hvad der er lovligt og hvad der ikke er :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
På en måde er det faktisk fornuftigt at man ikke "bare" kan spise mors blå pragtsnerlefrø (morning glory) længere. Så er der færre tilfælde af LaSAgne-klaskere på skadestuen.

Hvis man ved hvad LSA drejer sig om, skal man nok kunne skaffe det - eller dyrke det selv.
Derfor ser politiet vel ingen grund til at fare videre frem overfor LSA, da problemet ikke eksisterer i nattelivet, måske bortset fra dem der ved hvad det er - og da er det ikke et problem.

En stærk dose LSA kan måske se sådan ud: http://youtube.com/watch?v=1liTPa8jIS8
Det gir vel sig selv - ikke et kønt syn på dansegulet. Misbrug er en umulighed :D Men uheldig brug er mulig.

Godnat - jeg har fri i morgen :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Nu ved jeg godt man ikke kan bruge "jeg tror" til så meget..
men jeg har altså også læst at der INTET ulovligt er ved frøene, eller udtrækket af dem.. det har regeringen ikke lavet som ULOVLIGT , endnu.....

men endelig bring nogle links på banen , hvis nogen finder noget for at bekræfte eller afkræfte det ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]