Djohn Djohnson skrev:
Jeg tror ikke på hende, og jeg synes, det er misforstået tolerance at undskylde hende. Hun er for mig at se helt åbenlyst muslimsk fundamentalist. Prøv at spørge hende, om hun er tilhænger af sharialovgivning.
Og lad nu være med at kalde mig islamofob, racist eller sådan noget. Jeg er kold i røven over folks tro, etnicitet osv. og er tilhænger af fri invandring. Jeg siger bare fra overfor folk, der ønsker fascisme, undertrykkelse osv. Derfor stemmer jeg selvfølgelig heller ikke.
dankdawg skrev:
Religiøs fundamentalisme, køndiskriminering og omgang med religiøse fascister plejer ikke at være noget man accepterer på venstrefløjen. Der mangler et konsistent argument for hvorfor man pludselig skal acceptere det fordi det er en indvandrer der er tale om.
jerres vinkel er fejlagtig. Det er udtryk for et forstenet syn på religionen, automatisk a formode at tørklædet er udtryk for et fundamentalistisk verdenssyn. Hvorfor ikke anerkende, at muslimske kvinder er i stand til at træffe en beslutning om at bære tørklæde, uafhængigt af et eventuelt fremherskende konservativt og manschauvanisisk menneskesyn i religonen.
I underkender disse kvinder bevidsthed omkring valget, og ikke mindst deres selstændighed og intelligens. Jeg er helt med på, at tørklædet i visse tilfælde repræsenterer en chauvanistisk anskuelse, men det er generelliserende at påstå det altid er tilfældet.
Man bliver ogsø nød til at tænke på, at Enhedslisten trods alt er et ret seriøst og relativt erfarent parti - naturligvis opstilles en kvinde med et konsevativt, muslimsk syn på homoseksualitet og ikke for partiet.
Naturligvis er der stor modstrid mellem det konservative religiøse verdenssyn tørklædet kan symboliserre, men den kamp asmaas andidatur repræsenterer er meget større. Hende som repræsentant for et mindretal i befolkningen ermeget mere betydningsfuldt end en eventuel tvetydughed, i forhold tl hendes mening om div. emner - og husk nu, at vælges hun til folketnget for Ebheslisten, kommer hun jo ikke til at repræsentere et sådant menneskesyn.
Zarathustra skrev:
Hun udtaler sig godtnok meget tåget omkring omkring blandingen af stat og religion (og dermed også omkring homoseksuelles rettigheder, dødsstraf osv.), og har næsten ingen politisk erfaring. Men jeg går ud fra, at hun er sikret din stemme, pga. sin progressive minoritets-status?
kom med nogle links til hvor Asmaa udtaler sig tvetydigt omkring de emner, og så kan v snakke om hendes plads i Enhedslistn. i de her tilfælde hvor hun efter sigende skulle udtrykke sig tvetdigt om hendes forhold til homoseksualitet, dødsstraf eller sharialogivning er der tale om endtenfejlciteringer eller redigeringer hvor meningen er forsundet.