Jeg stemmer Enhedslisten. Jeg er fuldstændig enig i langt størstedelen af deres politik.
Mht. hvem der bliver den næste statsminister, håber jeg stærkt på Helle T.. Hun er kvinde, og det ville være fedt endelig at se en sådan pa Danmarks politiske trone. Desuden finder jeg hende overall sympatisk, jeg er sikker på, at hun vil gøre et godt job ... og så hun jo også ret fræk
waggafnipsen skrev:
ikke noget racistisk overhovedet, men jeg melder mig ud af samfundet for good hvis asmaa ryger ind... sådan er det bare...
Ha! Det må da siges at være åndssvagt, at ville melde sig ud af samfundet, i tilfælde af, at en kvinde, der repræsenterer et parti med måske 2-3% af stemmerne, kommer i folketinget.
Vil du virkelig føle dig så fremmedgjort i dit nationale/fucked up/whatever hjerte, hvis 2 % af den danske befolkning får opfyldt deres ret til en demokratisk valgt repræsentant - som du af en eller anden grund ikke kan stå inde for?
Jeg bakker Asmaa Abdol-Hamids kandidatur for Enhedslisten op 100%. Alene det, at signalværdien af at stille en muslimsk kvinde med tørklæde op til folketinget er så progressiv som den er, sikrer min opbakning.
Debatten har set sig totalt blind på hvorvidt tørklædet i sig selv er en undertrykkende beklædning. Hvordan helvede kan en beklædning, som bæreren fortæller hun frivilligt har valgt at bære være undertrykkende?!
Det er udtryk for en total misforståelse når folk vrøvler en masse lort af sig med det her påståede ubrydelige bånd mellem tørklæde og undertrykkelse. Hvorfor ikke bare respektere denne kvindens religiøst/kulturelt funderede valg?
Mht. uheldige udtalelser, og ikke mindst div. mediers sensationshungrende fordrejninger, er det naturligvis uheldigt. Dog er det i mine øjne kun udtryk for manglende erfaring mht. pressehåndtering - det vil altså sige en ting, der let kan laves om på.
Zarathustra skrev:
En uerfaren politiker de vil bruge som maskot for deres politiske korrekthed
Haha, "politisk korrekthed"? Hvornår er man begyndt at definere "politisk korrekthed", som noget samtlige andre partier end Enhedslisten i folketinget har erklæret værende af det onde? Som det absolut mest progressive parti i DK, er det i mine øjne i den grad Enhedslisten opgave at være bannerfører for absolut ligestilling kønnene og religionerne imellem.
Kvinder er underreppræsenterede i Folketinget, muslimer er i den grad underreppræsenterede. Blandingen af disse to grupper, dvs. den muslimske kvinde, må jo altså følgeligt være totalt underreppræsenteret.
Hvorfor ikke bare anerkende, at en
muslimsk kvinde i folketinget vil være et kæmpe skridt for det danske repræsentative demokrati, og desuden et slag i fjæset på enhver konservativ og mandschauvanistisk muslim?
Når alt det er sagt, vil jeg gerne lige påpege, at jeg mener, at man fra folketingsgruppens side kunne have grebet mange af mediestormene væsentligt bedre an. I stedet for bare at stå sammen og præsentere en fælles front, ville det absolut ha' været passende at påpege de tilfælde, der har været hvor Asmaa Abdol-Hamid har udtalt sig i strid med Enhedslistens vedtagen program/på egne vejne.