Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 07:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jeg går lidt og leger med tanken om at prøve N[sub]2[/sub]O, og til det skal man jo bruge tre ting: Patron, cracker/siphon og ballon. Så kom jeg til at tænke på, at man hos de fleste cykelhandlere kan købe noget der hedder en CO[sub]2[/sub] pumpe, der virker på samme måde, vil jeg mene. Altså man sætter nænsomt en patron op i numsen på pumpen, trykker lidt på den, og så bliver dækket/ballonnen langsom fyldt.
Men passer standart lattergaspatronen, ISI eller dem fra bestwhip, til disse pumper? Jeg har bl.a. set en pumpe til 38kr.

Der burde da ikke være nogen ricisi ved at bruge en CO[sub]2[/sub] pumpe til N[sub]2[/sub]O, eller er jeg gal på den?

EDIT: På billedet nedenfor er det anført, at det er 16g. patroner, men fylder en 16g. CO2 patron det samme som en 16g. N2O patron?
[img][img]http://img156.imageshack.us/img156/1127/189006patronerairgunbu6.th.jpg[/img][/list]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Hvis pumpen ikke koster mere end 38,- er det så ikke bare at købe den og se om det virker ? Og hvis den så ikke gør ja så har du fået dig en ny cykelpumpe :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Hvis du vil sniffe CO2 så er det no go.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Psycheholic: Han spørger om der er en mulighed for at N2O patronerne passer i CO2-pumpen, da han højst sansynligt vil tjekke om der er billigere alternativer til en siphon

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Så vidt jeg kan se har dine co2 patroner akkurat samme dimensioner som n2o patronerne (16g)..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Så vidt jeg kan se har dine co2 patroner akkurat samme dimensioner som n2o patronerne (16g)..

Jeg tænkte bare, at seksten gram jo er en vægtangivelse?
Nå, men jeg vil prøve at købe en sådan pumpe og se om det passer til. Jeg vil opdatere tråden når/hvis jeg får det gjort.

Gad vide hvordan det er at pumpe cyklen med lattergas? Det er da lettere end luft, er det ikke?

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Du må lige skrive tilbage om den passer så :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
And skrev:
Gad vide hvordan det er at pumpe cyklen med lattergas? Det er da lettere end luft, er det ikke?

Nej, da 2*14,01+16,00 vejer mere end 0,79*2*14,01+0,21*2*16,00.
Med andre ord; atmosfærisk luft er lettere end lattergas :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Øgler skrev:
And skrev:

Nej, da 2*14,01+16,00 vejer mere end 0,79*2*14,01+0,21*2*16,00.
Med andre ord; atmosfærisk luft er lettere end lattergas :wink:

:roll: :oops:

Jeg kommer forresten til at tænke på, at jeg ikke aner hvordan det skal indtages? Igennem næsen, eller munden?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det skal jo ned i lungerne, så om det bliver via næse eller mund er jo i og for sig ligemeget. Men jeg tror det kunne blive svært at indtage dem gennem næsen :)

De CO2-patroner jeg er støt ind i, har i øvrigt været væsentligt større end N2O-patroner...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Homo Superior skrev:
Det skal jo ned i lungerne, så om det bliver via næse eller mund er jo i og for sig ligemeget. Men jeg tror det kunne blive svært at indtage dem gennem næsen :)

De CO2-patroner jeg er støt ind i, har i øvrigt været væsentligt større end N2O-patroner...

Tænkte bare på næsens slimhinder kunne have et protentiale, men synes selv munden var mest sandsynlig.
Og jeg er dybt taknemmelig over din erfaring vedr. co2 patroner, det sparede mig lige for meget bøvl og en slat penge.

Derudover havde jeg ikke til hensigt at linke til nogen forhandler, ved at lægge billedet i min post, og da forhandleren skal findes i billedet med et lille trick kan det vel ikke være af betydning?

Er jeg forresten den eneste der har problemer med bestwhips hjemmeside?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Offtopic og bitchen slettet.

4) Personlige angreb er ikke accepteret.

@And, jeg har smidt billedet op på imageshack og redigeret din post. Det var såmænd ganske harmløst, men vi har en regel om ikke at linke til kommercielle interesser, både lovlige og ulovlige, og den bør selvfølgelig overholdes.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
Offtopic og bitchen slettet.

4) Personlige angreb er ikke accepteret.

@And, jeg har smidt billedet op på imageshack og redigeret din post. Det var såmænd ganske harmløst, men vi har en regel om ikke at linke til kommercielle interesser, både lovlige og ulovlige, og den bør selvfølgelig overholdes.

Sure, sure mate! Havde nu ikke til formål at reklamere, men den tager jeg på min frakke. Stadig: Er jeg den eneste der har problemer med be.whi. hjemmesiden?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
hmm det ser ud til at CO2 patroner både kommer med og uden gevind, hvilket nok vil sige at man kan få pumper beregnet til begge dele!? Nu er jeg ikke helt klar over om det er samme princip, der gør sig gældende for N2O patroner, men hvis man holder sig det for øje, kan man nok undgå de mest banale fejl og så er der vel ikke noget i vejen med at prøve det af.
Takker forrest for at have gjort opmærksom på denne opfindelse! Det skal uden tvivl afprøves!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyklon-b skrev:
hmm det ser ud til at CO2 patroner både kommer med og uden gevind, hvilket nok vil sige at man kan få pumper beregnet til begge dele!? Nu er jeg ikke helt klar over om det er samme princip, der gør sig gældende for N2O patroner, men hvis man holder sig det for øje, kan man nok undgå de mest banale fejl og så er der vel ikke noget i vejen med at prøve det af.
Takker forrest for at have gjort opmærksom på denne opfindelse! Det skal uden tvivl afprøves!

Kan du så ikke lige opdatere tråden - eller sende mig en PM - når du har gjort dig erfaringer?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Så har jeg været ved, at se lidt på det. Købte en co2 pumpe hos cykelhandleren. Problemet er at den passer til 16 grams patroner (med gevind), og de n2o patroner man køber, hos isenkrammeren er 8 grams patroner (uden gevind). Har været ved at kigge lidt på nettet, men det ser ikke umiddelbart ud til at der findes/laves 16 grams n2o patroner med gevind (hvis der er nogen, der støder på dem så sig lige til, eller hvis der er nogen som skulle være interesserede i en billig co2 pumpe :lol: )

Det er dog muligt at der laves co2 pumper uden gevind, men tror dog ikke de laves til 8 grams patroner. Det er helt klart mit indtryk at man ikke har lyst til at fucke rundt med udstyr og patroner, som ikke passer 100 % sammen!

Desuden har jeg bemærket at der visse steder, på nette, sælges n2o crackere, som er designet direkte til at åbne 8 grams patroner med henblik på at indtage gassen. Jeg har dog ikke lige fundet ud af, hvor og om de sælges i europe eller om de kan bestilles hjem til DK.

Hvis der er andre som har inputs til dette emne, vil jeg gerne høre om det!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Ebay har crackere der passer til både 16 og 8 grams N2O til lidt over en hund, en 16 grams cracker har bare en møtrik eller lignende i bunden så afstanden bliver mindre så passer den til 8 grams patroner også. De bliver brugt til at "tune" mini moto.

Ebay.de har billige N2O patroner

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]