Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er nu i gang med at tilberede nogle frø efter denne opskrift:

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=21110

Jeg har lige udført 6'eren og skal altså nu vente i 7 dage efter opskriften, men...

Jeg vil meget meget gerne have det klar til næste uge hvor jeg er alene. Helst inden fredag. Så jeg vil gerne høre om følgende:

1) Er der nogen der ved eller har et meget kvalificeret bud på hvor lang tid frøene behøver at ligge i ethanol for at få nogenlunde fuld virkning ud af det. Trådstarter siger 7 dage, men det synes jeg lyder som lang tid; er der ikke nogle fysikeksperter der kan give et mere præcist bud?

2) Hvad sker der hvis man ikke lader ethanolen fordampe ordentligt; er det farligt i de mængder?

3) Jeg har ikke malet frøene til pulver, men mast dem og skåret dem ud i stykker og stumper. Hvilken forskel giver det; kan ethanolen godt hive lsa'en ud af stykkerne alligevel?

Og er der ellers noget man kan gøre for at speede processen op ?

Jeg kan sagtens vente hvis det er det, men spørgsmålet er om jeg behøver.

Der er 13 frø på spil så hjælp mig for pokker! :(

Håber at nogen vil hjælpe; vi kan sige at det gælder som dagens gode gerning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
(2) Hvad sker der hvis man ikke lader ethanolen fordampe ordentligt; er det farligt i de mængder?

Nej ethanolen er ikke farligt med mindre du har leverskade

3) Jeg har ikke malet frøene til pulver, men mast dem og skåret dem ud i stykker og stumper. Hvilken forskel giver det; kan ethanolen godt hive lsa'en ud af stykkerne alligevel?

Jeg har oplevet stor forskel i tripstyrken alt efter hvor fint frøene er malet, så jeg vil råde dig til at knuse dem helt til pulver hvis det kan lade sig gøre stadigvæk.

Og er der ellers noget man kan gøre for at speede processen op ?

Ryge et par joints om dagen til tiden er gået, så føles det ikke så langt

Om du kan lave et kortere ethanol-ekstrakt skal jeg ikke kunne sige, men flere steder mener folk at vand-ekstrakt i 2-3 dage er nok til at trække størstedelen ud. Ethanol-ekstrakt skulle gå endnu hurtigere, men hvor stor en procentdel man får ud på fx. 3 dage kan jeg desværre ikke oplyse om

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Først og fremmest tak for svaret!

"Jeg har oplevet stor forskel i tripstyrken alt efter hvor fint frøene er malet, så jeg vil råde dig til at knuse dem helt til pulver hvis det kan lade sig gøre stadigvæk. "

Lagde dem i ethanol for et par timer så jeg kan vel stadig nå at fiske de store stykker op med ske og crushe dem bedre skulle man tro (?)

"Om du kan lave et kortere ethanol-ekstrakt skal jeg ikke kunne sige, men flere steder mener folk at vand-ekstrakt i 2-3 dage er nok til at trække størstedelen ud. Ethanol-ekstrakt skulle gå endnu hurtigere, men hvor stor en procentdel man får ud på fx. 3 dage kan jeg desværre ikke oplyse om"

Jeg har selv prøvet med vand ekstrakt i 2 dage og det virkede fint (ud over at giftstofferne i vandet var ved at tage livet af mig) og hvis ethanol ekstraktion går hurtigere burde 4 dage vel være nok.

Sig til hvis jeg har misforstået noget; ellers er der dømt onsdagstrip næste uge :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
"Først og fremmest tak for svaret!"

Så lidt

"Lagde dem i ethanol for et par timer så jeg kan vel stadig nå at fiske de store stykker op med ske og crushe dem bedre skulle man tro (?)

Jo det kan jeg ikke se at du ikke skulle kunne. Evt. hæld ethanolen fra, knus delene til pulver, og hæld det tilbage igen

"Jeg har selv prøvet med vand ekstrakt i 2 dage og det virkede fint (ud over at giftstofferne i vandet var ved at tage livet af mig) og hvis ethanol ekstraktion går hurtigere burde 4 dage vel være nok."

Jeg tror ikke det betyder det store hvis du korter et par dage af, men jeg er ikke helt sikker da jeg ikke har afprøvet om det betyder noget. En kemi-kyndig vil måske kunne give et bedre svar

"Sig til hvis jeg har misforstået noget; ellers er der dømt onsdagstrip næste uge :D"

Det lyder ret OK, men hvis du om et par dage finder ud af at de skal trække længere, kan du jo bare gøre det :)
Hvis der i mellemtiden er en anden der er kommet med et mere kvalificeret bud på hvorfor det skal trække kortere tid, kan du jo bare gøre det :)

Men godt trip når du kommer så langt

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
nu harjeg aldrig prøvet din ekstraktion selv, men tror ikke at man skal værekemikyndig:)

LSA er åbenbart alkoholopløseligt, så jo finere dine frø er most jo hurtigere går ekstraktionen.

Hvis du tager frøene op af væsken førtid er de stadig aktive. Klem eventuelt lidt på dem/snasket.

See U:)

Titel:
Så er jeg også startet med at lave ekstraktion af 14 frø. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fandt lige det her :!:

"Also keep in mind that there is such thing as denatured ethanol, which is ethanol which has been intentionally poisoned so that it is undrinkable. The reason for doing this is that drinkable ethanol is taxable under the Tobacco Alcohol and Firearms people, and denatured ethanol has uses in chemistry and cleaning. The point is that you should under no circumstances use denatured ethanol because it will make you sick or kill you or cause cancer or all three."

kilde: http://64.233.183.104/search?q=cache:W4 ... cd=1&gl=dk

Bestemt ikke betryggende; er der nogen der kan be eller afkræfte dette?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psylvester skrev:
Så er jeg også startet med at lave ekstraktion af 14 frø. :D

Nice, lad os lige sammenligne forberedelse og trip senere for at se hvem, der har gjort det bedst :D

Jeg har endnu et spørgsmål (c'mon xpert og andre, hjælp mig igen). Jeg har hørt at man kan lade ethanolen fordampe i en varmluftsovn, men hvor meget varme (ca.) skal der til før at lsa'en tager skade, og kan man godt bruge en alm ovn for jeg jar ikke andet?

og hvor lang tid tager det eventuelt at fordampe ethanol i en ovn.

Til alle jer gays derude, i får lov at humpe mig så meget i har lov til hvis bare i svarer på mine spørgsmål. :D

Titel:
Dedikeret medlem

Moonage daydreamer skrev:
Fandt lige det her :!:

"Also keep in mind that there is such thing as denatured ethanol, which is ethanol which has been intentionally poisoned so that it is undrinkable. The reason for doing this is that drinkable ethanol is taxable under the Tobacco Alcohol and Firearms people, and denatured ethanol has uses in chemistry and cleaning. The point is that you should under no circumstances use denatured ethanol because it will make you sick or kill you or cause cancer or all three."

kilde: http://64.233.183.104/search?q=cache:W4 ... cd=1&gl=dk

Bestemt ikke betryggende; er der nogen der kan be eller afkræfte dette?

Denatureret alkohol er f.eks. husholdningssprit. Der er tilsat stoffer der får dig til at kaste op, da det er meget attraktivt for alkoholikere at drikke noget sprit der er så billigt. Det kan de så ikke da der er tilsat sådan noget. Derfor skal der heller ikke betales spritafgift.

Nå! nu til det der.. humpen.. :D

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Vinkelsliber skrev:
Der er tilsat stoffer der får dig til at kaste op, da det er meget attraktivt for alkoholikere at drikke noget sprit der er så billigt.

Det er da også attraktivt for os andre :D
Ej, spøg til side, synes at have hørt fra min kemilærer i 3.g at denatureringsmidlet er isopropanol. Det er giftigt, har et kogepunkt på 82 grader C (modsat 78 grader C for ethanol), jf. http://da.wikipedia.org/wiki/Isopropanol.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
moonage, put væsken i en dyb tallerken og sæt den over en gryde med kogene vand( ekstrationen må ikke begynde at koge :!: ) og lad det afdampe langsomt.. til sidst får du en gullig masse/pulversnask som du skraber sammen med en ske eller et barberblad og putter det i en kapsel eller som i mit tilfælde en chokoladekiks :twisted:

held og lykke :wink:

og husk at lade være med at tænde lyset på emhætten for en sikkerheds skyld :wink:

rettet:

det tager ca. 15-20 min at gøre det på denne måde, men jeg er stensikker på at den virker ud fra min egen erfaring..

Titel:
runek skrev:
Vinkelsliber skrev:
Der er tilsat stoffer der får dig til at kaste op, da det er meget attraktivt for alkoholikere at drikke noget sprit der er så billigt.

Det er da også attraktivt for os andre :D
Ej, spøg til side, synes at have hørt fra min kemilærer i 3.g at denatureringsmidlet er isopropanol. Det er giftigt, har et kogepunkt på 82 grader C (modsat 78 grader C for ethanol), jf. http://da.wikipedia.org/wiki/Isopropanol.

Hvad satan! det er det jeg har brugt :shock: Hvem forslog det!!!! :evil:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Vinkelsliber skrev:

Okay? Det lyder spændende... Kan du fortælle mig mere?

Psylvester skrev:
Hvad satan! det er det jeg har brugt :shock: Hvem forslog det!!!! :evil:

Du lader det vel afdampe til sidst i ekstraktionprocessen?

Titel:
Ja det gør jeg da :) men forsvinder alle de der trælse stoffer også?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ethanolen har stået til afdampning i mit skur i 7 timer nu, men det er svært at se på mængden at der er noget der er forsvundet og der er så lidt grums i vandet at jeg ikke er sikker på om det er lsa eller snavs. Det er nok for koldt. Imorgen går det løs har jeg besluttet. Jeg har lidt svært ved at tænke på andet, og jeg er stresset over muligheden for at blive skuffet.

I aften ryger ethanolfadet i ovnen ved ca. 40 grader.

Hvis jeg på den ene eller anden måde ender uden trip i morgen så bliver jeg ked af det. :(

Titel:
Har det på samme måde hehe :D

men bliver køkkenet ikke fyldt med alkohol dampe hvis man bruger ovnen?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo måske ,men så må jeg jo åbne vinduet.

Vejrudsigten lægger op til trip i haven med en lille sodavand og joint ved hånden:

Vejrudsigt gældende til tirsdag morgen:
I aften og i nat ret klart vejr, men i de nordvestlige egne mest skyet. Temp. ned mellem 3 og 8 grader, koldest mod syd og øst. Sidst på natten mulighed for tågebanker. Vinden bliver svag til jævn fra syd og sydvest. I morgen kommer der i de sydlige og østlige nogen eller del sol, mens det bliver noget mere skyet jo længere mod nordvest man kommer i landet. Dagtemp. mellem 10 og 13 grader. Natten til tirsdag mest tørt, men gradvist mere skyet vestfra. temp. ned mellem 7 og 10 grader og let til frisk vind fra sydvest.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Man plejer jo at sige at strøm og elektricitet ikke umiddelbart er det bedste miks. Hvis jeg var dig ville jeg bruge et vandbad istedet. Evt. vand ~30-40 grader i en skål, en dyb tallerken i skålen med ethanolen i, evt. et håndklæde om skålen og så ud i skuret med det - så stinker det heller ikke hytten til. Man kan også bruge varmere vand, men så vil jeg evt anbefale at man fylder skålen knapt så meget med det varme vand, så det kun er dampen der rammer undersiden af fadet med ethanolen og afgiver varmen sådan.
Hvis man ikke har et skur kan man gøre som jeg har beskrevet ovenfor og sætte det på en ølkasse eller sådan ovenpå komfuret, så ethanolen kommer helt op under emhætten. Det kan hurtigt komme til at lugte i hele lejligheden.

Og nej, de stoffer der er tilsat ethanolen vil ikke blive tilbage. Pointen med dem er netop at de opfører sig ligesom ethanol. Hvis man kunne lade ethanolen fordampe og denatureringsmidlerne så blev tilbage ville det da være den nemmeste måde at få billig alkohol på (Men det kan altså ikke lade sig gøre).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

I'm fucking sky high now nigga

Titel:
Dedikeret medlem

Moonage daydreamer skrev:
I'm fucking sky high now nigga
...

:?: :!: :?: :!: :!:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste