Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 16:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Bruger du af og til andres wifi uden at ha fået lov?
ja det sker 66%  66%  [ 40 ]
Nej det kunne jeg aldrig finde på 34%  34%  [ 21 ]
Afgivne stemmer : 61
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Citat:
mange sætter bevidst ikke kode på deres forbindelse, så andre osse kan få glæde af deres forbindelse. disse mennesker vil så bare typisk lukke for de porte man bruger til fx bittorrent traffik.

^^ ja men der er sku også mange inde i kbh området , hvor de sætter en forbindelse op, hvor folk "frit" kan benytte den, også keylogger ejeren hvis nogle går ind på netbank , teleselvskab-login , osv osv <-- så det er bestemt ikke helt sikkert at færdes på netværk man ikke kender til .

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
yeti skrev:
Det er jo sygt. Hvordan kan man vide at et trådløst netværk ikke er åbent med vilje, fordi ejeren gerne deler sit netværk med andre? Det kunne jeg da selv godt finde på.

Hvad nu hvis jeg glemte at låse min cykel eller hoveddør? Er den første tanke, man må tænke så: hallo, flinker fyr. Jeg napper lige en tur. Eller jeg stener sgu lige lidt fjernsyn og smider de 25-øre det koster i forbrug+slitage?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

shinsou skrev:
Jeg har ikke råd til internet for tiden, så jeg nasser på naboernes netværk uden sikkerhedsaktivering. Jeg ligger ikke vågen om natten pga. moralske tømmermænd. Forbindelsen er så elendig, at jeg kun bruger nettet til at tjekke få udvalgte fora og hjemmesider i få minutter om dagen. Downloader ingenting.

Jamen, så er det da i orden. Jeg brugte også kun en baggård til at pisse i forleden weekend. Jeg sov der ikke eller noget.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

FlæmMing skrev:
Dr. Phibes skrev:
FlæmMing skrev:
Så kan folk bare lære at bruge kode på deres netværk. Ellers er folk sku selv uden om det.

Er det også okay at begå indbrud hvis folk har et vindue stående på klem? I don't get it.

Som der selv står i teksten. "Ejeren" af det trådløse netværk mister jo ikke noget på det?

Det står der da ikke noget om. Steen Pedersen siger, at det ikke koster ejeren noget. Det er jeg så ikke enig i, men det er da rigtigt, at ejeren næppe pålægges en mærkbar ekstraudgift pga. andres nasseri.
Men han mister båndbredde. Det kan ikke undgåes.
Undskyldninger er der masser af, men ingen fornuftige af slagsen.

FlæmMing skrev:
Desuden tror jeg det er de færreste som vil opdage at deres net bliver brugt.

Så skide svært er det jo heller ikke, at låse sit trådløsenetværk.

Det er heller ikke svært at låse sin cykel, sit hjem eller sin bil. Ligesom det heller ikke er svært at passe på, at ens Visakort, kreditkort eller kontanter ryger ud af pengepungen. Men det sker altså alligevel.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Djohn Djohnson: Når du sammenligner det med at man glemmer at låse sin cykel, så er kæden hoppet af for dig. En cykel låser man som regel hver gang man går fra den, ofte flere gange dagligt, og det ville være mærkeligt om ikke nogle glemte det en gang i mellem, og naturligvis skal det ikke tages som en tilladelse til lige at låne cyklen. Et trådløst netværk skal man låse en enkelt gang, og så bliver det ved med at være låst indtil man låser det op igen. Der er altså omtrent ingen chance for at det bare er en forglemmelse, det er enten dovenskab eller med vilje, og dermed kan det meget vel være at det er åbent fordi ejeren gerne vil dele sin forbindelse med andre.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: hjemme
Peakeye skrev:

^^ ja men der er sku også mange inde i kbh området , hvor de sætter en forbindelse op, hvor folk "frit" kan benytte den, også keylogger ejeren hvis nogle går ind på netbank , teleselvskab-login , osv osv <-- så det er bestemt ikke helt sikkert at færdes på netværk man ikke kender til .

det troede jeg alle var klar over.

selvfølgelig bruger man ikke netbank gennem en andens net.

men at tjekke fora og downloade ting kan der jo ik ske noget ved

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Nej bruger ikke naboens.. Jeg har min egen forbindelse, men havde jeg ikke det ville jeg da ikke holde mig tilbage fra at bruge en andens netværk...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Yeti

Det kan sagtens sammenlignes. Uanset om netværket er låst eller ej, så er det stadig ikke alle mulige andres ret at bruge det. Med mindre man VED at ejeren er med på dem.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
odyssey skrev:
Peakeye skrev:

det troede jeg alle var klar over.

selvfølgelig bruger man ikke netbank gennem en andens net.

men at tjekke fora og downloade ting kan der jo ik ske noget ved

Why tror du der er nogle sager med at de er blevet keylogget med deres netbank?
- jeg kan sige dig , det hænder at folk er så "dumme" at bruge sådanne ting på unsecured netværk :wink:

Titel:
Relativistisk båthorn

Djohn Djohnson skrev:
@Yeti

Det kan sagtens sammenlignes. Uanset om netværket er låst eller ej, så er det stadig ikke alle mulige andres ret at bruge det. Med mindre man VED at ejeren er med på dem.

Men forskellen er jo at cyklen befinder sig i det offentlige rum, men's radio-signalet fra nabo-wifi'en befinder sig i det private rum (din stue), og hvis nogen stiller en cykel i din stue, må du så ikke røre den?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]