Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 20:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Fed
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
Når jeg sidder og fyrer op for et par joints om dagen så syntes jeg ikke at det påvirker min skole eller mit arbejde, er det fordi det påvirker hverdagen så langsomt eller påvirker det den overhovedet??

Jeg skal lige hilse og sige at da jeg begyndte at suge, (det var nok engang i 8. klasse) er mine karakterer kun blevet bedre indtil nu.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
nu bliver alle jo påvirket forskelligt, og jeg siger ikke det påvirker dig dårligt, men kunne det være du bare har vænnet dig så meget til det at du ikke ligger mærke til det?

Titel:
Medlem

I starten hos mig påvirkede det lidt mig.. jeg havde lidt svært ved at lave de ting jeg skulle osv.. Men efterhånden som man bliver mere erfaren så synes jeg det forsvandt og har ikke rigtig de store problemer med de ting mere :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Man lærer at tænke under rusen efterhånden, men det er vel også logisk nok, hjernen er vældig god til at optimere sig selv, bare se på en der har fået blæst noget af hjernen ud. I visse tilfælde kan andre hjerneceller tage over for det mistede.

Hvis du går med specielle briller der vender op og ned på billedet man ser, vender hjernen selv billedet om igen efter noget tid så man ser normalt igen (eller faktisk omvendt)
Hvis man fjerner brillerne vil man se alt på hovedet, gulv er loft osv.
Efter lidt tid vender hjernen billedet igen.

Men det er godt det er sådan, ellers ville man jo ikke kunne ryge hver dag.

Personligt bliver jeg ikke særligt påvirket af thc dagen efter med mindre jeg virkelig har gået til den, mens jeg kender nogen der går helt i brædderne 2 dage efter en enkelt joint. Men de ryger meget sjældent, så der er sku nok noget om det

Hvis jeg ryger fra jeg står op til jeg går i seng bliver jeg efter et par uger virkelig sløv. Min grænse ligger på at jeg skal holde rygefri fra 01 om natten til 15 eftermiddag. Hvis jeg ryger tiere går det ned af bakke, mens jeg kan holde det på et fornuftigt niveau ved at ryge om aftenen efter arbejde.
Denne form for hverdagsrygning er til at overkomme ved siden af job og uddannelse, folk på mit arbejde skulle bare vide hvad jeg har af sjove interesser. Derude er jeg i fint tøj/sko, når det er fyraften tænder jeg tit den første joint og lægger den professionelle facade fra mig.

Jeg kender da også mange par der bruger cannabis som andre drikker vin om aftenen efter børnene er lagt i seng, hvad er der galt i det? Man kan sagtens ryge hver dag uden at være afhængig af andet end hyggen omkring det

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ryger også stort set vær dag, og folk siger at jeg er afhængelig. Men jeg vil nu ikke sige at jeg er afhængelig! Det er jo ikke noget jeg decideret har brug for, det er jo heller ikke verdens undergang hvis jeg ikke har mere tjald, kan sagtens finde på noget andet at lave.. Lige nu er jeg f.eks ikke skæv, og det har jeg det helt fint med :)

Jeg vil faktisk påstå at hash har flere fordele end ulemper, på mig!

Jeg tænker mig bedre om når jeg er skæv, jeg falder nemmere i søvn om aftenen, hvilket gør at jeg har lettere ved at vågne om morgenen! Jeg kommer ikke lige så let til at træde folk over tærene og vigtigst af alt, jeg hygger mig mere når jeg er skæv, nyder vært sekund! :D

I arbejdssituationer vil jeg dog ikke anbefale at man er skæv, for der er man nød til at styre sine tanker, og det går bare ikke når jeg har røget tjald. Så skal tankerne observeres!! Så den der med at snuppe et hoved inden jeg smutter på arbejde om morgenen er jeg holdt op med..

Hvis jeg har holdt en pause på over 4-7 dage kan jeg dog godt mærke at jeg ikke er lige så meget oppe på mærkene når jeg ryger, som jeg ville have været hvis jeg havde røget de sidste mange dage..

Senest rettet af visias 12 okt 2007 13:42, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Der skal bruges noget at sammeligne med for at komme med disse konklusioner.

Kritisk tænkning ryger ud af vinduet efter 3-5 års misbrug(3+ ugeligt imo). Derfor kan det være svært at besvare spørgsmålet selv

For at finde noget at sammenligne med.. Hold en pause. Du bliver forhåbligvis skærpet. Men som sagt individuelt. Jeg er på 15' dag af hashpausen, og sidder og sluger bøger som slik :D. Spørg mig om jeg gad det i hashkogeren, og om det ville give samme resultat af indsigt/følelser etc

Senest rettet af agjoey 11 okt 2007 22:54, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Godt gået agjoey :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Som andre brugere også skrev lærer man at tænke og få udført arbejde efterhånden som man lærer rusen at kende.

Glemmer aldrig hvor meget jeg engang fik ryddet op i mit meget rodet kollegieværelse efter ½ skunkjoint. Havearbejde er også skønt i en mild rus.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Du har jo ikke rigtig noget at sammenligne med hvis du har røget konstant siden du startede. Prøv at stoppe i et par månede. Det kunne jo være du så ville få 13-taller på en snor.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har holdt mange pauser, og ja, ens teoretiske indlæring kommer igen og man er mere motiveret, men det kommer sku også an på hvad man ryger.

Personligt kan jeg ryge store mængder sativa dom. skunk uden at det påvirker mig særligt efter rusen, mens et par dage med tung indica-hash kan paralysere mig totalt dagene efter.

Undervurder ej heller sativaens tendens til at frembringe rengøringsflip

Vi er sku så forskellige, personligt bliver jeg bare mere interesseret i det jeg godt kan lide og kedelige ting bliver lidt sjovere. Motivationen kan dog være et problem når man udskyder opvasken og ryger et par joints til en god film i stedet, men det er småting i forhold til at man indtager stoffer hver dag.

Kan godt være at der er nogle bagsider ved cannabis, men prøv at se det på denne måde: Hvis du drak 30 genstande om dagen ville du efter relativt kort tid have det "mindre godt".
Det er både det gode og dårlige ved cannabis, du kan have et dagligt forbrug og stadigvæk fungere normalt, hvilket der er mange andre stoffer du ikke kan med

Jeg elsker og hader cannabis, jeg har brændt nallerne en del, men jeg ville ikke undvære det.

Titel:
Medlem

Har det på samme måde som Xpert..

Godt sagt :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Cannabis er noian. Først smadre den din evne til at mærke om noget er galt. og derefter gør den dig langsomt dummere over årene. Alene at læse i denne tråd styrker denne teori.

Med hårde stoffer kommer der i det mindste advarsler om nu er det nok...

Undervurder ikke ved at høre på en bunke hærdede rygere/ sørg for at fixe de pauser. Altid godt at sige hej til virkeligheden en gang i mellem. Gerne 4+ pauser årligt. Du er nu igang med at bygge et sommehus på din lille hygge Ø. Flyt ikke derud for når solen stopper med at skinde og regnbyerne kommer, bliver de ved.

Det fucker også permanent. En hippie er god nok men en skarp ordfører er også brugbart

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er rigtigt at problemerne først går op for en sent hvis man har et stort forbrug/misbrug, men derfor behøver alle ikke at have det sådan

Rusmidler påvirker folk forskelligt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
agjoey skrev:
Der skal bruges noget at sammeligne med for at komme med disse konklusioner.

Kritisk tænkning ryger ud af vinduet efter 3-5 års misbrug(3+ ugeligt imo). Derfor kan det være svært at besvare spørgsmålet selv

For at finde noget at sammenligne med.. Hold en pause. Du bliver forhåbligvis skærpet. Men som sagt individuelt. Jeg er på 15' dag af hashpausen, og sidder og sluger bøger som slik :D. Spørg mig om jeg gad det i hashkogeren, og om det ville give samme resultat af indsigt/følelser etc

Jeg har den aftale med mig selv at jeg kun ryger hver anden uge(I de uger jeg ryger bliver der også virkelig røget til den) men sys ikk rigtig jeg kan mærke forskel... såå tror ikk det påvirker mig så meget

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Respekt for den stil hvis du holder af den. For mit vedkommende så ryges der når der bliver røget. Forstået sådan at jeg måske kører no rules i 2 måneder og holder 1 måned pause.

På den måde føles hjernen nulstillet og i perioden bliver der sørget for nice selvrealisering (i den cleane måned). Du muliggør muligvis ikke dette for jeg tror ikke kroppen bliver renset/back to baseline på 1 uge?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
som sagt det virker forskelligt fra person til person... jeg startede med at ryge engang imellem ( 4 år siden) så blev det self til mere og mere og endte ud i et såkaldt misbrug.. man kan stadig godt ordne de daglige ting som sådan, men motivationen og glæden ved at udføre de daglige pligter bliver væsenligt mindre.. så valgte jeg så at holde en pause på ca. 3 måneder hvor jeg blev meget mere klar oven i hovedet og i mellem tiden fandt jeg mere spændende ting at foretage sig.. arbejde, uddannelse og banke penge ind..

førsøgte så at holde det til en aften-ryger her og der men det påvirkede mig imo for meget til at jeg kunne udføre mit arbejde med et godt smil over læben..

og hvis det ikke virker, hva så?

nu holder jeg den så kun til weekend basis, altså fredag og lørdag kun ! men efterhånden er jeg blevet vældig tilfreds med denne stil og bliver hverken irriteret eller sur hvis jeg ikke får røget i disse 2 dage.. jeg tager det bare som det kommer :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja jeg har det på samme måde. Man kan mærke en energi i sig, en mild lykke. I stedet for at den skal ryges. Og man kan mærke forskellen i grineflip. Føles mere godtgørende i straight tilstand. Men som de fleste nok ved.. At rulle en god fætter i sofaen med vennerne, eller alene til et nyt fedt musiknummer. Damn det skal man heller ikke gå glip af :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]