Jeg spillede mit første rollespil da jeg var 8 og gør det stadig fra tid til anden, så jeg er efterhånden på mit tyvende år i den verden. Jeg har aldrig syntes det har været et problem at få spillerne til at tage det tilpas alvorligt, men der skal også være plads til skæg og ballade.
Det er dog ved at være noget tid siden jeg har haft fingrene i D&D, men jeg er dog med på 3.5-bølgen. Jeg venter dog med 4th til jeg har ser om ændringerne er markante og gode nok til at det er værd at investere i. De bøger er jo ikke helt billige og desuden synes jeg at 3.5 virker fint, omend det er en kende for omfattende på nogle punkter. Lidt af det selvstændige og innovative spil er blevet forhindret af for mange regler om feats og skills og den slags.
For tiden er det dog live-rollespil der fylder mest, da jeg er med-forfatter på et nyt fantasy-live og selv er igang med at skrive et Cyberpunk-scenarie ved siden af.
Ville dog gerne igang med noget Call of Cthulhu snart, da det er ret længe siden jeg sidst har spillet det, hvis man ser bort fra diverse boardversioner der er lavet.
Necromunda vil jeg også gerne tilbage til, selvom det ikke ligefrem er et rollsepil, men jeg tror det kunne være hylende skægt at spille under indflydelse af et psykedelika eller to

Det samme gælder jo selvfølgelig Blood Bowl...hehe...