Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Godaften...

Har opdaget at jeg har 3 han planter, pænt store, men desværre træls at de ikke var hun planter også :S

Mit spørgsmål er: Hvornår skal man høste sine hanplanter, for at få lidt ud af dem.

Vil ikke bare smide dem ud, da de har kostet en lille del efterhånden i strøm, har også 3 hun planter, som jeg ikke ønsker at få bestøvet.

Så skal han planterne have slået blomst, eller hvad man nu kalder det, eller skal man bare høste dem lige inden man sætter hunnerne i blomst?

Har kun et growrum, så har ikke mulighed for at sætte dem andre steder hen...

Håber at i kan hjælpe.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hvordan har du set at det er han planter hvis ikke de er sat i blomst?

Hvis du vil undgå at du får frø i hunplanterne, bør du fjerne hanplanterne så snart du kan se at det er han planter, dvs. ved preflower.

Han planter er gennerelt ikke så potente, og endnu mindre når de ikke er blomstret færdige, men hvis du ikke vil have frø i hunplanterne kan du lige så godt høste han planterne, og få noget erfarring i ordentlig tørring af planterne, evt. eksperimentere med forskellige metoder. Jeg har hørt flere der har fået en rus ud af 1-2 joints han plante, men de var vidst i blomst noget tid. Ellers er dér jo muligheden på at lave Thai på store mængder han plante :)

Junior medlem

BisMann skrev:

Vil gætte stærkt på at det er han plante, da de har fået en masse små (frø lignede poser) Pollen sække.

Nogle af dem har åbnet sig lidt, som om de har skudt lidt af.
Men håber ikke at de har gjornt nogen skade endnu.

De andre har de fine små hår, så tror 99.99% på at de er hunner :D

Det vil sige at man godt kan få lidt ud af hannerne selvom de ikke er gået i blomst endnu? Lidt er bedre end ingenting...

De er 1 MD og 11 dage inde i forløbet, så vil skyde på at hunnerne skal sættes i blomst om ca. 20 dage?

Titel:
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
lyder lækkert men så ville jeg lige høre hvad der er bedst at gøre ved en han plante skal man bare skære den i smadder også ryget det eller noget udtræk eller noget, jeg har nemlig en flot han plante som bare har stået i lang tid med blomst og det hele og ville ikke starte en ny tråd. :D håber på nogen uddybende gode råd tak på forhånd :D

Moderator
Brugeravatar

supermand999 skrev:
BisMann skrev:

Vil gætte stærkt på at det er han plante, da de har fået en masse små (frø lignede poser) Pollen sække.

Nogle af dem har åbnet sig lidt, som om de har skudt lidt af.
Men håber ikke at de har gjornt nogen skade endnu.

De andre har de fine små hår, så tror 99.99% på at de er hunner :D

Det vil sige at man godt kan få lidt ud af hannerne selvom de ikke er gået i blomst endnu? Lidt er bedre end ingenting...

De er 1 MD og 11 dage inde i forløbet, så vil skyde på at hunnerne skal sættes i blomst om ca. 20 dage?

De er som sådan i blomst, der er nok spredt noget polm, hvis du vil undgå at der kommer betydeligt mere, så bør du forsigtigt løfte hannerne ud af dit skab og flytte dem et andet sted hen.

Skade og skade, du vil opleve nogle frø i dine buds, og det er bestemt stadig rygbar materiale. Dét er bare ikke sensimilla (ikke bestøvet) skunk.

Jeg tror godt du ville mærke en effekt ved større mængder.

Dét er sådan set dit eget valg, men som sagt lyder det som om de allerede er i blomst.

Junior medlem

Tror at jeg vil fjerne han planterne i weekende så, men et aller sidste spørgsmål...

Hvis jeg ikke fjerner dem, og lader det hele gro sammen:

Vil hun planterne ikke lave betydelig mindre buds, end hvis han planterne ikke var der?

Mest derfor jeg tænker på at fjerne dem...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jo, hun planten bruger så også energi på at producere frø i stedet for at producere større buds og mere THC, men du vil til gengæld have en masse frø.
Hvis du vælger at fjerne hannerne, ville jeg gøre det hurtigst muligt, jeg nåede at fjerne mine hanner i år, dog lidt senere end ellers, så jeg har fundet en 3 frø indtil videre, men antal frø vil stige sammen med mængde pollen, og mængde pollen der spreder sig, stiger sammen med mængde tid sammen med hun planterne.

@Heaven Man kan trække nol på han planter, men det er lidt besværligt, man bør overveje om man synes det er tiden og de penge det koster værd, det er nok ikke den store mængde nol man får ud af det.

Junior medlem

Så må jeg hellere få dem høstet :P
Øve mig i lidt tørring, og så håbe at hunnerne ikke har fået for meget.
Vil gerne have frø, bare ikke på dem her, da det er udeskunk mix.

Og så må jeg prøve at lave noget smør eller andet af han planterne.

Har nogle:
Joint Doctor 2 der skal plantes efter denne høst, dem er planen at lave frø på, så det bliver ren race :D

Tusinde tak for de hurtige og vejledende svar.
Du må have en rigtig god aften :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Lyder som en god ide med smøren :)

Dét var så lidt, og tak i lige måde :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]