Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 19:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Meliets stumfilms psy-fi klassiker fra 1902 i den håndkolorerede version. Inspireret af bl.a. Jules Verne og H.G. Wells instruerede og producerede Meliet dette fabelagtige eventyr om en gruppe forskere/tryllemænd/trippere, der opfinder et rumskib og tager turen til månen. Med store flot malede backdrops og trickfotografering (bl.a. i slutningen da rumskibet styrter i havet) revolutionerede han filmen og lagde grundstenen til science fiction på lærredet.

Jeg håber I vil nyde den lige så meget som jeg:

http://www.youtube.com/watch?v=7Kpnbl3tn58

Ænjoy! :)

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Dejlig musik!

og faktisk rigtigt sjov film, der da han for bogen i hovedet, det ser sjovt ud :D:D

Fed slutning, det er lige sådan det sker, så falder man lige ud over kanten på månen og ryger helt ned på jorden :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Underholdning i topklasse! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Det kan da umuligt være det originale lydspor... Eller hvad?? Nogen der kan svare på det?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Højdepunktet er da der hvor månen får en raket i øjet. Man sidder med sådan en fornemmelse af at det da må være fake. Noget en humoristisk person har lavet som en karikatur af datiden.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Nar

Det er ikke et originalt lydspor nej. Man skal helt op til 1928 før der begynder at komme lyd og underlægningsmusik på filmmediet. Indtil da er filmene overvejende blevet vist som det de er - stumfilm. I større produktioner og i visse biografer bliver der på et tidspunkt ansat musikere til at akkompagnere de levende billeder og hen mod tyverne begynder grammofonen at kunne levere hørbar underholdning i verdens biografsale.

Jeg er ikke sikker på hvem der står for musikken i denne version, men der findes mange forskellige lydspor. Nu er Meliet en af de sjoveste fra den helt tidlige film, men hvis I får blod på tanden så kan vi jo lave en lille stumfilmsfølgeton her. Jeg skal gerne komme med lidt kommentarer - Brødrene Lumiere, som opfandt filmmediet har noget fantastisk historie og hvis man når lidt længere frem i tiden så er D.W. Griffith jo også super. Buster Keaton og Charlie Chaplin kender de fleste sikkert, men især førstnævnte har noget fantastisk slap-stick mellem 1910-1920. Jeg kan godt prøve at se om jeg ikke kan finde en downloadcentral. Mange af disse film er jo ikke dækket af ophavsretsloven længere.

Jeg er glad for at I kan lide den. Meliet er nu engang stumfilmsfavoritten!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Andreas/Saiko-Pod skrev:
Buster Keaton

Jeg købte en kinesisk boks på ebay med 30 udvalgte film for 10$. transporten var det dyreste ved den handel. Men der er virkelig nogle fantastiske film imellem. Der er en hvor han bygger sit eget hus, men da det så begynder at blæse begynder huset at rotere og derfra bliver det kun mere underligt. De primitive virkemidler bliver virkelig udnyttet godt i mange af filmene, og iderigdommen er nogle gange utrolig. Sad de og bongede den da de fandt på det der? har jeg grebet mig selv i tænke flere gange.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]