Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 20:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
De sidste 4 gange jeg har indtaget svampe har jeg under trippet fået en solid hovedpine som forsvandt igen efter trippet.
Jeg har ladet mig fortælle at psilocybin går ind og rammer nogle bestemte receptorer som er forbundet både for og imod migræne.

Jeg var så i byen her i fredags, en tur der var præget af hensynsløs dødsdruk med guldbajere, gin og snaps.. Jeg var rigtig rigtig stiv, mistede min mobil og min pibe og lavede en kæmpe scene på burgerking.. Altså en rigtig stodderbrændert hvor jeg senere endte med nogle heavyhoveder på heimdals på nørrebro hvor jeg i min brændert valgte at spise lidt svampe (0,7 - 1g) hvilket gik fint, havde nogle sjove samtaler og følt mig godt tilpas både fysisk og socialt..

Da jeg vågner lørdag morgen har en ubeskrivelig intens hovedpine, det skal siges at jeg normalt aldrig får det så slemt efter druk.. Slet ikke i den grad. Hovedpinen fortsatte hele lørdagen som foregik i min seng.
Idag, søndag har jeg stadig hovedpine, dog ikke så vild som igår men jeg har også spist panodiler hvilket jeg normalt aldrig bruger.

Mine spørgsmål er så.. Kan jeg have erhvervet mig en permanent migræneagtig reaktion overfor psilocybin (hovedpine 4 gange i træk?)
Er der andre der har prøvet lignende?
Kan jeg i fremtiden undgå det?
Og hvorfor to dage i træk????

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mærkeligt. Jeg har netop læst det modsatte, i nogle artikler på Erowid. Artikler omhandlende migræneforebyggende (fremfor rekreationsmæssig) brug af psilocybin.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg mærkede det som en snurren eller en knugende fornemmelse under trippet, men som ikke rigtig generer. Næste dag, intet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

R. Girk skrev:
Mærkeligt. Jeg har netop læst det modsatte, i nogle artikler på Erowid. Artikler omhandlende migræneforebyggende (fremfor rekreationsmæssig) brug af psilocybin.

Præcis. Har selv søgt en del på emnet og jeg kan kun finde info om at det skulle have en positiv indvirkning på folk der lider af migræne og ikke omvendt.
Derfor syntes jeg det virker ydert mærkværdigt at jeg skulle få det sådan.

Fra mIRC:
Levose skrev:
Psilocybin er 5-HT3-agonister. Den receptor er impliceret i migræne.
Samtidig er det dog også 5-HT1-agonister, hvilket modvirker migræne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Med hvilket interval er de sidste 4 doser blevet indtaget? Måske har du været lige lovlig gavmild mod dig selv.

Det kan måske også være fordi at du har blandet med rimeligt ubarmhjertige primære rusmidler. Du siger selv at du var på dødsdruk før din sidste omgang. Det var måske heller ikke særligt gennemtænkt...

Hvad med de forrige gange? Har det været rent psilocybin, eller blandings(mis)brug?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Helt enig.. Den sidste gang her ville aldrig have sket hvis ikke jeg
1. Var så ubeskrivelig stiv
2. fordi jeg havde svampene på mig

Men de forrige gange har kun været med psilocybin.. Det værende af 2 milde doser (0.5 - 1.0) plus et mellemstort 2.5
Det mellemstore var af en hel anden høst end de efterfølgende og det har foregået med mindst 3 ugers mellemrum..
Altså har jeg spist svampe oftere end sædvanligt men stadig ikke så ofte at det skulle have en indvirkning i form af tolerance/dosis eller lignende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg får altid fuldstændig vanvittig hovedpine dagen efter et trip. uanset hvor mange jeg har spist.

Titel:
Dedikeret medlem

På de fleste psykedeliske ture har jeg når jeg har været på comedown eller helt nede fået hovedpine - ret meget faktisk. Det har jeg også gerne dagen efter.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men jeg har altså oplevet det PÅ trippet..!?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg skal ikke kunne sige, hvorfor du får det, men jeg har oplevet en lang række bivirkninger af psykedelia, som alle er forsvundet efter længere tids pause. Jeg er sikker på det samme vil ske for dig. Du kan jo evt. tage en slapper det næste halve/hele år, så skulle du være klar igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bergthora skrev:
Du kan jo evt. tage en slapper det næste halve/hele år, så skulle du være klar igen.

Du får det til at lyde hel vild let.. At holde mig fuldstændig fra psykadelika i op til et halvt år, virker når jeg tænker over det. Nærmest umuligt!!
Jeg kom i tanke om at jeg på det sidste også har taget LSD en del flere gange en normalt, måske er det som nævn for meget af det gode, LSD oplever jeg derimod ingen bivirkninger med.
Jeg vil ihverttfald lægge svampene på hylden et stykke tid.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg går ud fra at du ikke lider af migræne i nogen grad normalt? Migræne er ret forskelligt fra andre hovedpiner. Og det er så vidt jeg ved kun i forbindelse med deciderede migrænelidelser at nogen mener psilocybin / psilocin kan have en forebyggende eller behandlende effekt.
Psilocybin / psilocin virker blandt andet som partielle agonister på 5-HT[sub]1B[/sub] og 5-HT[sub]1D[/sub] receptorerne, ligesom triptanerne (f.eks. Sumatriptan), som anvendes meget til anfaldsbehandling af migræne. Prøv at slå strukturformlerne op og bemærk den store strukturelle lighed, det er ikke så mærkeligt at de til dels påvirker de samme receptorer.
Der er forsøg igang i USA med behandling af såkaldt cluster headache / Horton's headache / klyngehovedpine med psilocybin. Denne lidelse er så seriøs at de eventuelle fordele der vil være ved behandling med psykedeliske stoffer er vurderet at overskygge de risici og ulemper der er - selv i prohibitionismens højborg, USA. Der er en interesseorganisation for behandling af Horton's hovedpine med psykedelika her: http://www.clusterbusters.com/
...Men det var vist nok noget af et sidespring. Jeg ved ikke hvorfor svampe skulle udløse så led en hovedpine i dit tilfælde. Det kan eventuelt være fordi du spænder op i visse muskler i ansigt eller nakke på en uhensigtsmæssig måde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Der er forsøg igang i USA med behandling af såkaldt cluster headache / Horton's headache / klyngehovedpine med psilocybin. Denne lidelse er så seriøs at de eventuelle fordele der vil være ved behandling med psykedeliske stoffer er vurderet at overskygge de risici og ulemper der er - selv i prohibitionismens højborg, USA.

Mange af de artikler jeg læste virkede ret positivt stemte over denne forskning som iøvrigt er omtalt op til flere steder hvor man ellers ikke ville finde artikler om sådan noget kvaksalveri. Det må siges at blive noget af et kvantespring for psykadeliske stoffers anderkendelse hvis psilocybin først bliver alment anvendt. Det glæder mig sgu.. :)

Prometheus skrev:
...Men det var vist nok noget af et sidespring. Jeg ved ikke hvorfor svampe skulle udløse så led en hovedpine i dit tilfælde. Det kan eventuelt være fordi du spænder op i visse muskler i ansigt eller nakke på en uhensigtsmæssig måde.

Det er en mulighed, i så fald er det ikke noget jeg har den fjerneste umiddelbare kontrol over. Jeg har ikke bemærket at jeg spænder nogen steder. Hovedpinen er svingende, altså den kommer lidt i bølger og virker som om den har udgangspunkt bagerst, inde i hovedet. Hvis jeg fokuserer på den og lader mig irritere af den bliver den kraftigere men er mere tålelig hvis jeg koncentrerer mig om noget andet.
Jeg har ikke hovedpine normalt (ingen migræne) og tømmermændspinen (alkohol) er som regel også minimal. Jeg skal generelt virkelig være ude i tovene i form af stress eller dehydrering før jeg mærker noget til det.

Titel: .
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Prometheus skrev:
Det kan eventuelt være fordi du spænder op i visse muskler i ansigt eller nakke på en uhensigtsmæssig måde.

Det tror jeg faktisk også der er stor canche for det er.
det plejer man tit at komme til og det er ik altid man selv ved man gør det. da det er svampene der får en til at gøre det

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg kan osse skrive under på de mærkelige smerter man har efter et svampetrip.. mine knogler i nakken var ømme i 2 dage efter mit sidste trip :cry: :cry:

men noget for noget 8)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
waggafnipsen skrev:
mine knogler i nakken var ømme i 2 dage efter mit sidste trip :cry: :cry:

Mærkeligt.. Havde du lavet nogle mærkelige bevægelser med nakken?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

waggafnipsen skrev:

men noget for noget 8)

Præcis! Selvom jeg er fuldstændig ukampdygtig pga hovedpine dagene efter et trip, føler jeg stadig (modsat alkohol, hvor jeg altid har bandet det langt væk dagen efter) at det har været det værd.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

I går spiste jeg 70 g. friske cubensis, og er alligevel på toppen og hovedpinefri i dag. Underligt...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Fanny skrev:
waggafnipsen skrev:
mine knogler i nakken var ømme i 2 dage efter mit sidste trip :cry: :cry:

Mærkeligt.. Havde du lavet nogle mærkelige bevægelser med nakken?

ikke lige umiddelbart, det føles som om jeg havde fået et slag i nakken.. men hva, det gik jo over igen :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Mine spørgsmål er så.. Kan jeg have erhvervet mig en permanent migræneagtig reaktion overfor psilocybin (hovedpine 4 gange i træk?)
Er der andre der har prøvet lignende?
Kan jeg i fremtiden undgå det?
Og hvorfor to dage i træk????

Det har intet med migræne at gøre, såvidt jeg kan forstå. Ægte migræne er jo decideret invaliderende, og det kommer ofte lidt "ud af det blå". Men det kan jo være - hvis psilocybin normalt virker mod visse typer migræne - at din hjerne skal have tid til at svinge tilbage til normalen?

Får du også hovedpine ved andre serotonin-virksomme stoffer, som f.eks. MDMA? Hvis det er tilfældet, kan det måske skyldes serotoninens sammentrækkende virkning på blodkarrene(?), og så kunne du måske prøve at tage Gingko Biloba? Men det er et vældig løst gæt.

I et lidt andet spor, så husker jeg at Levose i en tråd om piperaziner snakkede om at visse stoffer der virker xxxx på xxxx-nervesystemet var en opskrift på hovedpine. Måske kommer han ind i kampen :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]