Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 10:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Som titlen siger det, kan jeg ikke mærke kratom. Har nu brugt det tredje gang, og kan næsten ikke mærke det. Jeg bruger 2g i en to-trins-kogning med citronsaft fra den lokale brugs. Hvad er det jeg gør galt? Det virkede rigtig godt den første gang, men nu ikke mere?

Er der forresten andre måde at få virkningen af kratom, end te?

Dedikeret medlem

And skrev:
Som titlen siger det, kan jeg ikke mærke kratom. Har nu brugt det tredje gang, og kan næsten ikke mærke det. Jeg bruger 2g i en to-trins-kogning med citronsaft fra den lokale brugs. Hvad er det jeg gør galt? Det virkede rigtig godt den første gang, men nu ikke mere?

Er der forresten andre måde at få virkningen af kratom, end te?

Hvor længe har der været mellem du har brugt det? Du kan jo have fået en tolerance..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Og et nok lige så vigtigt spørgsmål: Er det fra samme portion?
Potensen kan jo variere meget fra batch til batch, så hvis det er fra forskellige kan du have været uheldig.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg har selv erfaring med at indtage det i kapsler, hvilket virker udemærket. Man kan også bare spise de knuste blade, men så skal du bare huske at pille eventuelle grene fra, de kan godt stikke i halsen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mellem 1. og 2. gang gik der ikke så længe, hvorfor jeg ikke undrede mig over den begrænsede virkning. Mellem 2. og 3. gang gik der dog to uger? Er det for kort tid?
Det er fra samme "portion", så at sige, altså den samme sending kratom. Jeg koger hvert trin i 15 min. med en god sjat citron.

Ved at spise det, opnår man så samme rus, og er doseringen den samme?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
2g er da absolut heller ikke nok vedmindre du har et ekstrakt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DR-D skrev:

Er det ikke? Iflg. Sagewisdom.org er doseringen da
Citat:
2-6 grams = mild effects (typically the effects are stimulant-like)
7-15 grams = medium strength effects (the effects can be stimulant-like or sedative-euphoric-analgesic)
16-25 grams = strong effects (sedative-euphoric-analgesic effects; too strong for highly sensitive people)
26-50 grams = very strong effects (sedative-euphoric-analgesic effects; TOO STRONG FOR MOST PEOPLE)

Og det er den stimulante virkning jeg er "ude efter"?

Skal jeg bare dosere op?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
And skrev:
DR-D skrev:

Er det ikke? Iflg. Sagewisdom.org er doseringen da
Citat:
2-6 grams = mild effects (typically the effects are stimulant-like)
7-15 grams = medium strength effects (the effects can be stimulant-like or sedative-euphoric-analgesic)
16-25 grams = strong effects (sedative-euphoric-analgesic effects; too strong for highly sensitive people)
26-50 grams = very strong effects (sedative-euphoric-analgesic effects; TOO STRONG FOR MOST PEOPLE)

Og det er den stimulante virkning jeg er "ude efter"?

Skal jeg bare dosere op?

Folk reagerer forskelligt. Og da 2 g er det allerlaveste i den skala, kan man sagtens dosere lidt højere.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ah, ja løsningen er jo som regl lige foran næsen på én.. I og med jeg har følt blot en smule de andre gange, lyder det meget sandsynligt, og 2. gang redosede jeg måske for tidligt, så jeg lige fik lidt ekstra.

Men jeg vil gerne have nogle råd angående, at spise det.. Skal bladene knuses først, tilberedes(kan de det, for det smager jo ikke godt?) og er doseringen den samme? Der er jo en noget stærkere syre i maven, end der er i citronsaft ;)

Sidst men ikke mindst kan der føjes følgende spørgsmål til det overstående: er rusen den samme?

Tak, indtil videre!
Anders

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
De der doser passer ikke med det kratom jeg har indtaget... 5g er max dosis, 2g alt for lidt. Sammen med tjald kan 5g godt blive lidt for meget, men det virker 100% hvis du indtager nok

Der er nok forskel i styrken, det fra EP virker da fint fint...

Ellers få fat i noget ekstrakt, så er du sikker på virkning

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Ja 2 gram er alt, alt for lidt, medmindre du er ekstrem sensitiv. Og det må konklusionen jo nok være, at det er du ihvertfald ikke over for de aktive stoffer i kratom. Og når du har prøvet det 3 gange, burde du have opdaget virkningen, hvis din dose var høj nok.
Jeg fik først en ordenlig virkning ved omkring 7 g (i kogende vand, der trækker som the, men i længere tid og omrøres jævnligt.)
(Kan godt være du kan nøjes med 5 med din metode, tilgengæld plejer jeg gerne tage kratom 2 dage i træk, hvor jeg så koger bundfaldet i koppen dagen før, som jeg har sat i køleskabet, i ca. ½ time)
Den højeste dose jeg har taget er 15 gram, og det virkede heller ikke for sløvende eller ubehageligt for mig.
Men ja hash forstærker kratoms virkning, men personligt har jeg nu næsten kun haft gode erfaringer med den kombo. Men har også været uheldig og blivet meget stenet og svimmel og blev nød til at ligge ned for at have det godt.

Desuden tror jeg ikke du skal regne med kun at få de stimulerende efekter fra det... Lavere doser virker ikke så sløvende, men tilgengæld heller ikke voldsomt stimulerende. Min erfaring er at der kommer en rar varm sløvhed, kombineret med en voldsom lyst til at snakke, være social eller kreativ. Denne efekt bygger langsomt op over en ½ time efter indtagelsen og vare 1-2 timer.... Herefter er det min erfaring, at virkningen bevæger sig lidt i bølger, men at den sløvende efekt langsomt får overtaget, indtil det fader ud og man bliver lidt mere mobil og frisk igen, men med en rimelig god efterstener på.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Allright, tak for det, allesammen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]