Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 15:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hey psy

Her de seneste måneder har jeg i korte perioder på 1-3 dage af gangen haft søvn problemer. Det tager mig normalt kun ca 5 min at falde i søvn hvis jeg er træt. Men i disse perioder syntes jeg at se en tendens til at overgangen til søvn bliver længere og mere urolig.

Det er dog ikke det der er det engelige problem. Men derimod at jeg vågner om natten. Jeg vågner gerne 1-3 gange i løbet af natten i disse perioder, for det meste kun 1 enkelt gang. Desværre vågner jeg med en enormt svedig ryg, en næsten våd og dyne og hovedpude og ja det er altså ikke skide sjovt at skifte betræk kl lort om natten. Hvis jeg efter følgende vågner igen er det meget sjældent i svedig tilstand.

Nå, men det er nu 3 nat i træk dette sker. Vågnede kl halv 2 i nat og måtte skifte betræk og vågnede efter følgende 2 gange. Derud over er pcen blevet tændt imellen jeg vågnede 2 og 3 gang så den har jeg muligvis tændt i søvne !?

Det jeg vil vide er om der er andre der har oplevet lign problemer og om i så evt har gennemskuet hvad det skyldes?
Nogle ting man kan gøre eller skal undgå inden søvn?

Var i tvivl om hvorvidt dette indlæg burgte havde været i fuck men det er et seriøst indlæg om en små bizar ting så jeg valgte general. Håber nogle kan hjælpe.

Mvh den trætte far

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Oplevede lignende i forbinelse med ryge stop, men også imens jeg røg.
Jeg syntes det kom lidt i perioderKan ikke huske om jeg fandt den udløsene årsag - spiser du meget slik om aftene, er du begyndt og ryge mere eller mindre eller anden type?
Hvor mange år har du røget?

Senest rettet af hehēlios 04 okt 2007 11:42, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Har prøvet lignende selv, og det var over to dage, hvor jeg også vågnede op, fuldstændig gennemblødt af sved, hvilket ikke var spor fedt - lav være med at skifte betræk, bare bred et håndklæde ud, det er lidt nemmere og hurtigere.

Jeg fandt aldrig ud af, hvad det skyldtes, så kan ikke helt hjælpe dig der, men jeg har dog et spørgsmål. Hvor lang tid var der gået siden du spiste? Jeg har at gå i seng lidt tid efter et måltid, og vågnet op pga. det, også i sved. Skyldes vist noget med fordøjelsen.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det kan da muligvis godt have noget med canna at gøre med tror det ikke. Ryger kun i weekenderne hvor der dog også for det meste bliver suget en del. Men meget forskelligt

Med hensyn til slik så spiser jeg stort set aldrig slik om aftenen så dette kan jeg godt udelukke

Jeg kan ikke lige huske om jeg spiste mad inden jeg gik i seng igår men jeg mener ikke jeg spiste andet end aftensmad hvilket vil give mig en 3-4 timer fra mad til søvn

Titel:
Dedikeret medlem

Hm da jeg havde samme ture røg jeg på hverdagsbasis 3-5 g standart - så ved ikke helt om min teori holder stik lige bort set fra at ved hvert ryge stops forsøg fik jeg altid pæne svedturer - Det kunne måske tyde på din krop er ved og opbygge en afhænglighed af cannabis og den gerne vil fortælle dig det.
Kommer disse ture altid i hverdagene hvor du ikke ryger?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det ved jeg ikke, har jeg ikke lagt mærke til

Men jeg har før røget på hverdags basis og oplevet søvn problemer så har været igennem det før men syntes ikke det her er helt det samme...

Men holder snart en pause på 6 uger med start her efter efterårs ferien så kan man jo håbe det hjælper. For selvom disse perioder er sjældne så er de skide irreterende når de sker

Titel:
Dedikeret medlem

.. Hvis man vågner om natten får man for meget søvn... :P

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:

Tvivler jeg på

Går i seng 23:00-23:30 og står op kl 6:30

Titel:
Dedikeret medlem

Farmand skrev:
Vinkelsliber skrev:

Tvivler jeg på

Går i seng 23:00-23:30 og står op kl 6:30

Hmm. Så må der være noget i vejen - jeg sover samme mængde tid som du gør, og kan næsten ikke slippe puden om morgenen...

Men det var nu også mere ment som en lille joke :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor varmt er der hvor du sover?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ved jeg ikke. Men der er ofte koldt for tiden. Syntes tit jeg sidder i tilpas temperatur. Når så jeg smider alt - boxeshorts og ligger mig til at sove så hunde fryser jeg. Har der iværtfald været tendens til på det sidste. Vinteren er snart på vej

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
ophold dig mindre i sengen- hvis du ikke kan sove, så gå ud af sengen, sæt dig i stuen i 15 min, gå i seng.

det er deligt med et koldt soveværelse - sådan så du har behov for dynen, men hold det tilpas.

dyrk motion.. -

ingen kaffe efter kl. 17

ha dagen i morgen planlagt.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Problemet er jo ikke at falde i søvn men derimod ikke at vågne i løbet af natten

Jeg dyrker masser af motion i form af en cykel tur på ca 6 km om dagen + bodybuilding (hjemme træning) 3 gange om ugen af ca 1 times træning

Jeg drikker ikke kaffe

Junior medlem

Geografisk sted: Vestjylland
Mener at det du beskriver minder om abstinenserne efter benzodiazepiner (alopam, valium, stesolid)...Kan det være det?

Mon du er bruger at steoider? Kunne være bivirkninger til det også..

Ellers er der jo den bagside ved hash at det efter længere tids forbrug kan ødelægge søvnmønstret.

Jeg tænker også, gad vide om dine "svedige" nætter opstår efter en weekend med hashrygning? Så kunne det jo rime på abstinenser..

Håber du snart genfinder din nattero :)

Titel:
Dedikeret medlem

Sjovt nok trænede jeg også for alvor den gang jeg røg - måske det hænger sammen (ikke nødvendigvis steroider), men kroppen prøver måske og rense ud for at være top tunet.
Samtidig er det i søvnen man restituere sig og hård træning kræver jo mere af kroppen - også imens man sover.
Du bruge ikke vækst eller lignende?
Nej for så ville du ikke cykle har jeg ret?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nope bruger ikke steorider eller vækst hormoner og har aldrig gjort det

Og benzo abstinenser er det bestemt heller ikke da mine erfaringer med disse er ekstremt begrænsede

Den eneste fornuftige forklaring jeg kan se er THC. Men syntes bare ikke jeg ryger nok til at jeg burgte få søvn besvær af det. Men hvem ved. Vil dog ikke holde en pause nu da det ville være synd her før ferien og lidt høst netop er kommet i hus. Så venter til efter ferien så tager jeg 6 uger

Titel:
Dedikeret medlem

Fornuftigt du kan lige så godt bruge udelukkelses metoden. Og hvis det ikke forsvinder så tage en snak med din læge.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Det sker også for mig i perioder på nogle dage (op til en uge ad gangen) at jeg vågner kl lort om natten og sveder meget.

Det kan, som spiffeh også er lidt inde på, være psykisk.. At du døjer med lidt stress udover det sædvanlige eller der er noget andet 'stort' der er sket i dit liv for nyligt.

Det med at have planlagt dagen efter kan jeg godt nikke genkendende til.. Jeg vågner tit om natten hvis jeg skal noget ud over det sædvanlige dagen efter.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg planlægger altid dagen efter. Skriver gerne ting jeg skal huske og lign ned så jeg når det jeg vil.

Vil ikke mene jeg skulle være mere stresset for tiden. Har ikke været særlig meget på mit deltids arbejde på det seneste, har bare passet skolen. Så tror heller ikke det er det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]