Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 13:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ryst?
Medlem
Brugeravatar

Okay, jeg har nogle hamp planter (pot), som der er blevet høstet.
Har hældt kogende vand ud over rødderne og hængt dem med bunden i vejret.
Når de så er tørre, kan jeg så lave ryst ud af dem? I så fald, hvad gør jeg?
De lugter temmelig kraftigt, så jeg tror de er meget potente :)

Håber i kan hjælpe mig :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Er ked af at sige det. Men den med at koge rødderne er vist en myte. ;)

Med henhold til at lave ryst, synes jeg du skulle læse Xperts super hashguide.

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=17869

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Er ked af at sige det. Men den med at koge rødderne er vist en myte. ;)

Med henhold til at lave ryst, synes jeg du skulle læse Xperts super hashguide.

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=17869

Hvad fanden, man kan ligeså godt være på den sikre side. Det skader jo ikke :)
Mange tak for linket! Havde læst det før, men syntes ikke at kunne huske, at der stod noget om ryst i :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
...........

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:03, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det er klart en fordel at fryse potten først. Det står da også i en af opskrifterne så vidt jeg ved

Fordelen er at trichomes fryser ved 4°c. Når de så får en hårdhændet behandling knækker de af og kan si'es fra. Der vil under alle omstændigheder falde lidt af, men ved at fryse får man det meste med. Bagefter kan man så trække nol på resterne og blande sammen for at udnytte 100%

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
.............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:03, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
bellaDonna atropa skrev:
Som jeg kan læse det så står den metode der ikke, medmindre den er i en af linkene der er deri, dem har jeg nemmelig ikke nået at gennem læse alle endnu :wink:

Ahem det er nu det der var meningen fra start af :)
Det startede som en samling af tråde med guides, som siden er blevet udbygget. Det er i trådene at de fleste guldkorn står

Men er da i gang med en opdateret version, men det tager tid og tid har jeg ikke alt for meget af i forvejen

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay, efter hvad jeg har forstået, så skal jeg gøre følgende >
1. Når mine planter er tørre skal jeg komme skudene i fryseren i 2 timer.
2. Så tager jeg to tupperware bøtter hvor jeg skærer det midterste af plastikken i låget af, og så kommer jeg noget fint filt eller netstrøme ud over den ene bøtte, hvorefter jeg kommer den det afskårne låg på som en slags ramme der holder på filten/det hullede stof. Så limer/taper jeg det andet afskårne låg på omvendt på, således at den anden tupperware bøtte kan sættes fast.
3. Så smuldrer jeg mine skud ned i den ene tupperware bøtte, hvorefter jeg sætter dem sammen, og så begynder jeg ellers at ryste, således at alt mit ryst samles i den nederste tupperware bøtte.

Når jeg så har rystet i godt og vel et halvt minut til et minut, så skraber jeg mit ryst sammen med f.eks. et kreditkort, og så laver jeg en slags mekaniske så jeg kan "presse" det, og så har jeg en klump?

Har jeg forstået det rigtigt? Kan nogle evt. bekræfte om min fremgangsmetode er korrekt?

Hvor lang tid skal jeg evt. ryste, og kan nylonstrøme bruges?

Og når jeg har rystet længe nok, og jeg kan se at der ikke kan rystes mere godt ud af det, så putter jeg resten ned i en halvliters cola flaske, hvorefter jeg borer et hul i skruelåget, og hælder ellers lightergas ned i?
- Hvor meget lightergas skal der ned i, og hvad gør jeg efter jeg er færdig med at bruge lightergassen? Ligger nolen så nede i bunden af flasken?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

BlueDove skrev:
Okay, efter hvad jeg har forstået, så skal jeg gøre følgende >
1. Når mine planter er tørre skal jeg komme skudene i fryseren i 2 timer.
2. Så tager jeg to tupperware bøtter hvor jeg skærer det midterste af plastikken i låget af, og så kommer jeg noget fint filt eller netstrøme ud over den ene bøtte, hvorefter jeg kommer den det afskårne låg på som en slags ramme der holder på filten/det hullede stof. Så limer/taper jeg det andet afskårne låg på omvendt på, således at den anden tupperware bøtte kan sættes fast.
3. Så smuldrer jeg mine skud ned i den ene tupperware bøtte, hvorefter jeg sætter dem sammen, og så begynder jeg ellers at ryste, således at alt mit ryst samles i den nederste tupperware bøtte.

Når jeg så har rystet i godt og vel et halvt minut til et minut, så skraber jeg mit ryst sammen med f.eks. et kreditkort, og så laver jeg en slags mekaniske så jeg kan "presse" det, og så har jeg en klump?

Har jeg forstået det rigtigt? Kan nogle evt. bekræfte om min fremgangsmetode er korrekt?

Hvor lang tid skal jeg evt. ryste, og kan nylonstrøme bruges?

Og når jeg har rystet længe nok, og jeg kan se at der ikke kan rystes mere godt ud af det, så putter jeg resten ned i en halvliters cola flaske, hvorefter jeg borer et hul i skruelåget, og hælder ellers lightergas ned i?
- Hvor meget lightergas skal der ned i, og hvad gør jeg efter jeg er færdig med at bruge lightergassen? Ligger nolen så nede i bunden af flasken?

Dét har du forstået rigtigt, nylonstrømper ikke så gode her, da hullerne bliver større når det bliver spændt ud. Filterstof til hash produktion vil være at fortrække. Du ryster bar så længe du finder nødvendigt, jo mere du ryster, jo mere kommer der, men potensen vil normalt falde på et tidspunkt.

Du fylder op så der er gas ovenover dit materiale. Bagefter hælder du det ud i en beholder og inddamper dét.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Direkte efter jeg fyldt gas op over plantematerialet, så blander jeg det som er i flasken op med mit ryst? :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

BlueDove skrev:
Direkte efter jeg fyldt gas op over plantematerialet, så blander jeg det som er i flasken op med mit ryst? :)

Det ville jeg personligt ikke gøre, afdamp gassen først, derefter kan du blande det sammen med en opvarmet nål hvis du har lyst til at blande det sammen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
BlueDove skrev:

Det ville jeg personligt ikke gøre, afdamp gassen først, derefter kan du blande det sammen med en opvarmet nål hvis du har lyst til at blande det sammen.

Nogle sikkerhedsforanstaltninger mht. gassen? Jeg skal gøre det udenfor, ikke?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

BlueDove skrev:
BisMann skrev:
BlueDove skrev:

Nogle sikkerhedsforanstaltninger mht. gassen? Jeg skal gøre det udenfor, ikke?

Jo helt bestemt, og alt ild eller gnistvæsen på god afstand. Så burde du være rimeligt på den sikre side.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]