@bbb; bump holder tråden i live ved at 'bumpe' den op øverst

Den gamle lov, om at man aflagde en køre-prøve og enten bestod eller fejlede, bør være det eneste kriterie for om man er istand til at føre det, eller den, pågældende køre-tøj/far-tøj/maskine.
Hvis en køre-sagkyndig ikke dumper dig til en køre-prøve, så har du i tilstrækkelig grad påvist at du er istand til at føre emnet forsvarligt.
Ganske enkelt; ka' du køre forsvarligt, så ka' du køre forsvarligt. Din hud-farve, religion, eller spise-præferencer bør ikke vurderes eftersom de ikke har noget med noget at gøre.
Køre-prøven afslører ikke hvordan dine evner er til at køre i træt tilstand, eller i fuld tilstand, eller i ophidset tilstand, eller i seksuelt erigeret tilstand, eller mens du snakker i tlf, eller hører musik fra p3, eller enhver anden tilstand. Og det ska' den heller ikke, da man ikke sender den slags personer til test's hos policen.
Tænk hvis folk fik frataget deres kørekort alene fordi de havde meget overarbejde på deres virksomhed. Alle de trætte trafikanter der gør livet farligt for de vågne. Og jeg tror der er langt flere af den slags farlige trafikanter på vejen, end folk der kører i narko-rus tilstand.
Mobil-tlf brugere får heller ikke frataget deres kørekort, og ska' aflægge prøver på at de ka' la' vær' at snakke i tlf i 6 måneder.
Og fart-syndere får heller taget kortet og ska' aflægger prøver på at de ka' holde sig under fart-grænsen i 6 måneder.
Ville man noget seriøst omkring trafik-sikkerhed, så burde man, istedet for at single en enkel minoritet ud og kun 'køre' (pun intended) på dem, istedet indføre mandatoriske nye køre-prøver feks hver 2. 4. eller 5. år. På den måde ville alle være lige for loven mht evnen til at begå sig i trafikken.
Man ka' ikke fra-ta' en hel minoritet retten til at bevæge sig frit, på lige fod med alle andre, i samfundet hvis ikke de _beviseligt_ kører i Uforsvarlig tilstand.
Jeg synes man sku' lave en reel Uvildig og neutral undersøgelse der helt konkret viste hvad der ligger til grund for de fleste Uheld i trafikken. Jeg tror træthed fra overarbejde vil ligge som synder #1. Så overarbejde må forbydes for folk med kørekort.