Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 19:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
heY folkens... nu er tiden snart inde for mit svampe trip.. men undersøger stadig en del endnu..

jeg har læst wiki'en at man kan opnå en stærk beruset følelse på psi svampe..

er denne berusede følelse ligesom hvis man har fået for meget alkohol (altså hvor det hele bare gynger vildt ubehageligt) ?

og hvis ikke, så kunne jeg godt tænke mig en nærmere forklaring.

takker på forehånd :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes at svampene tit virker stærkt på min krop i den første times tid. Som om alle mine blodårer snurrer, det er som regelt der jeg har oplevet at evt. bad trips er opstået fordi jeg ikke rigtig finder følelsen synderligt behagelig til tider.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg synes godt, at en svampe-rus (her snakker om bodyhigh) kan sidestilles med en alkoholrus, for ofte føler jeg en ro i kroppen, som om den alt den tid uden svampe har været vibrerende, og nu endelig er i ro (meget ens med følelsen af at holde noget sindsygt vibrerende i længere tid, og så bagefter holde sin hånd helt rolig).

Det er for mig en rigtig rar følelse, men ved et for hurtigt come-up kan følelsen gå hen og blive til følelse af at blive trykket nedad, og dette gælder også på mit bryst, hvilket kan give et meget lille vejrtrækningsproblem, som normalt går væk efter come-up'et.

Håber det kunne hjælpe, men dit spørgsmål er lidt bredt - du spørger ikke til om det er mht. visuals, body-high eller mentalt high.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Jeg synes godt, at en svampe-rus (her snakker om bodyhigh) kan sidestilles med en alkoholrus, for ofte føler jeg en ro i kroppen, som om den alt den tid uden svampe har været vibrerende, og nu endelig er i ro (meget ens med følelsen af at holde noget sindsygt vibrerende i længere tid, og så bagefter holde sin hånd helt rolig).

Det er for mig en rigtig rar følelse, men ved et for hurtigt come-up kan følelsen gå hen og blive til følelse af at blive trykket nedad, og dette gælder også på mit bryst, hvilket kan give et meget lille vejrtrækningsproblem, som normalt går væk efter come-up'et.

Håber det kunne hjælpe, men dit spørgsmål er lidt bredt - du spørger ikke til om det er mht. visuals, body-high eller mentalt high.

sorry ved godt at mit spørgsmål er lidt bredt, men som du selv hentyder til mener jeg body-high..

grunden til at jeg spørger er fordi at jeg simpelthen ikke kan klare den form for beruselse man kommer i lige inden man går under på alkohol( altså hvor det hele gynger inkl. synsfeltet)

jeg tror nemmelig ikke jeg ville finde det særligt behageligt under påvirkelse af psykedelika, medmindre man bliver mentalt stimuleret som på f.eks. lsa hvor man glemmer selve kropsfølelsen eftersom det hele er så lækkert..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Det har intet med den alkohol-rus du snakker om, men snarere meget lig den LSA rus du nævner. Jeg synes kroppen ryger lidt i baggrunden, jeg ligger ikke rigtig mærke til min krop, derfor synes jeg tit, at den minder lidt om alkohol, men så alligevel ikke.

Men hvis du er bange for at ende med en gang 'fuck-jeg-er-så-skide-stiv'-blurry-vision/følelse, så har du ikke så meget at være bange for.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Det har intet med den alkohol-rus du snakker om, men snarere meget lig den LSA rus du nævner. Jeg synes kroppen ryger lidt i baggrunden, jeg ligger ikke rigtig mærke til min krop, derfor synes jeg tit, at den minder lidt om alkohol, men så alligevel ikke.

Men hvis du er bange for at ende med en gang 'fuck-jeg-er-så-skide-stiv'-blurry-vision/følelse, så har du ikke så meget at være bange for.

mange tak :) der lettede du lige en "byrde" fra mine skuldre :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja jeg giver også Jaspar ret i at det slet ikke kan sammenlignes med alkoholrusen. Beruselse ryger slet ikke under kategorien når vi tænker mentalt. Jeg føler mig virkelig klar og ekstremt opfangende, deraf ordet bevidsthedsudvidende. Alkohol kan stille som den diemetralt modsatte effekt, indsnævrende, sløret.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Alle får det vidt forskelligt efter svampe. Jeg får det ofte meget koldt, sådan at jeg ryster, selv om der 25 grader i luften. Min næse bliver også ofte fuldstændig blokeret. Jeg kan ikke trække luft gennem den :P. Men det er kun i begyndelsen og det går over. Psykosomatiske reaktioner. Men til sidst bliver man altid glad, da der udløses masser af serotonin. Afslutning minder derfor meget MDMAs virkning.

Begyndelsen forudsiger faktisk trippets senere udvikling. Det lærer du :).

Læs Grof hvis du vil vide mere.

Der skal også siges at de fleste endeogener kan virke lidt ubehageligt i begyndelsen, især på maven. Tørrede svampe kan også fremkalde afføring under afslutning, så vær forberedt ;).

Men alt det giver sgu så meget mening ifølge de indsigter man erfarer på psykedelika. Vær ikke bange for noget som helst, det er ren natur! Hellig natur :).

Trust it, trust yourself, trust your instincts!
Spis svampe

:P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]