Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 12:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grønthandleren
Nu læste jeg tråden om at komme sig over en kæreste.

Og jeg har hørt et eller andet sted at de psykologer der behandlede mennekser på lsd kunne nå flere års arbejde på kun få timer..

Gad vide hvis man virkelig var i den dybeste sorg over sin kæreste og tog lsd og virkelig mærkede følserne helt ud, om man så kunne komme sig over hende/ham på et enkelt trip?

ved ik om det giver mening :P

Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
likenoother skrev:

Og jeg har hørt et eller andet sted at de psykologer der behandlede mennekser på lsd kunne nå flere års arbejde på kun få timer..

Gad vide hvis man virkelig var i den dybeste sorg over sin kæreste og tog lsd og virkelig mærkede følserne helt ud, om man så kunne komme sig over hende/ham på et enkelt trip?

Jeg har faktisk prøvet lignene på svampe, og til tider har det virket, og andre gange har det virket lige modsat :S

Men jeg synes faktisk oftest at det har virket, det har bare på en eller anden måde ikke virket lige så vigtigt bagefter :)

Titel:
Medlem

Hvis du navigerer rigtigt i trippet, kan du sagtens komme ud og være meget afklaret. Fælden her er, at den følelse gradvist kan forsvinde igen efterfølgende, så det gælder om at integrere de tanker og følelser, man blev åbenbaret med under rusen. Ellers har du spildt din tid.

Rusen kan også gøre følelserne langt værre og fremprovokere kaos og destruktion, hvis man ikke er i stand til at håndtere situationen (følelserne, tankerne, trippet, set & setting, klarsyn/indsigt, etc). Dette kan minimeres med erfaring, (op)rigtig navigation og, vigtigst af alt, på det rigtige tidspunkt - hvis din kæreste lige har slået op, skal du ikke tage LSD en time efter, eller dagen efter for den sags skyld, med mindre du har gud til at vejlede dig, og det har du ikke. Bryder man denne regel, er man meget mere tilbøjelig til at ødelægge sig selv endnu mere. Sørg ud og få de mest destruktive følelser på afstand, før du overhovedet overvejer at overveje LSD.

Som jeg skrev i det topic du nævnte om at komme sig over en kæreste, så bør man ikke benytte rusmidler som en udgangsbillet af ens lidelse - kæmpe fejl! Psykedelika sætter ting i perspektiv, de løser ikke problemer - det er dig der gør det.

Nogle gange bliver nogle ting sat i perspektiv imod ens eget ønske, og det er ikke ligefrem det man har brug for i en periode, hvor man er sårbar, ensom og skrøbelig, vel? Især når man er blevet dumpet, så vil man typisk være afvisende overfor tanken om at man skal komme videre (tag eksemplet med Dr. Phibe's ven, som ikke ville hjælpes - se i førnævnte topic) - man vil så gerne have kæresten tilbage, koste hvad det vil. Spørger du mig, er det en rigtig, rigtig dårlig indgangsvinkel til et trip. Kom af med følelsen først! Du har ikke sunket din mad endnu, du er knap nok gået i gang med at tygge!

Vælger man at trippe, skal man gøre det med omtanke, ellers kan man ligeså godt skyde sig selv i foden - det vil smadre dig mindre.

Og husk, at almindelig sund fornuft, tålmodighed og indsigtsfuld analyse af sig selv og situationen i ædru tilstand kan eliminere behovet for at løse problemer vha. rusmidler. Samtaler og at tilbringe tid med venner og familie kan være ufattelig givende, og mange flere mennesker har kompetencer til at udføre netop dét rigtigt, hvorimod de fleste mennesker vil fejle med LSD, fordi de ikke har kompetencerne til at bruge det rigtigt i en given situation.

LSD er ikke et mirakelmiddel, det er et kraftfuldt værktøj til modne mennesker.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg tror, at man skal være varsom med at tro, at man kan detailstyre rusen, så den præcis virker mod dette eller hint problem. Ideen om at psykologer kan nå flere års arbejde på få timer, er vist også ganske kontroversiel og jeg vil vædde med, at det ikke er nogen universelt gældende, empirisk holdbar betragtning.

-Psyko

Senest rettet af Psyko 03 okt 2007 18:31, rettet i alt 1 gang.

Titel: øhmm
Medlem
Brugeravatar

Hash + en god druk tur så hun glemt.. :!:

Titel: Re: øhmm
Medlem

SOlbaer skrev:
Hash + en god druk tur så hun glemt.. :!:

Haha, det er åbenbart den gængse holdning blandt mange, ser det ud til :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Tror sku en god joint vil være langt bedre end et trip på LSD.

Man skal ikke lege for meget med LSD hvis man ikke er på toppen det er ihvertfald min erfaring.

Når du har det skidt, vil jeg råde dig til at holde dig langt væk fra LSD. Det kan hurtigt ende i et badtrip og du skal være "heldig" hvis du kommer ud med at have det bedre end da du startede.

Ryg dig en kæmpe phillie istedet så er det vidst glemt heh..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Winta skrev:
likenoother skrev:

Jeg har faktisk prøvet lignene på svampe, og til tider har det virket, og andre gange har det virket lige modsat :S

Men jeg synes faktisk oftest at det har virket, det har bare på en eller anden måde ikke virket lige så vigtigt bagefter :)

På højdosis svampe får jeg altid ekstremt intense tanker om mit liv samt mine medmennesker. Typisk min familie og kæreste - i en rigtig positiv retning. Så jeg tror absolut at det er muligt at opnå med psykedelika.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg tror ikke man glemmer noget som helst hvis man ryger hash. Men jeg kunne forestille mig at svampe kunne gøre noget godt. Du skal selvfølgelig ikke tage et trip lige efter I er brudt op, men efter et stykke tid, hvor du føler dig nogenlunde fattet. Jeg tror det kan give et skub til at komme videre, -at afslutte de følelser der ligger uforløst, og give sig lov til at føle sorg, samtidig med at man aksepterer situationen.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nej hash kan vække paranoia. Især hvis du føler det er din skyld forholdet bristede. En gang kom jeg til ligne en idiot foran en pige jeg var rimelig forelsket i. Som sædvanligt rullede jeg en stor joint med vennere senere den dag. Følte ikke det store for episoden før jointen var tændt men bagefter fik jeg mavepine og blev nød til at ligge ned. Så gik det da ellers over i paranoia resten af vejen. Det påvirkede mig en hel uge.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Arrgh, det lyder ikke rart! Man kan godt overreagerer lidt på hash!

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Fanny skrev:
Jeg tror ikke man glemmer noget som helst hvis man ryger hash. Men jeg kunne forestille mig at svampe kunne gøre noget godt. Du skal selvfølgelig ikke tage et trip lige efter I er brudt op, men efter et stykke tid, hvor du føler dig nogenlunde fattet. Jeg tror det kan give et skub til at komme videre, -at afslutte de følelser der ligger uforløst, og give sig lov til at føle sorg, samtidig med at man aksepterer situationen.

Måske, måske ikke. Jeg synes, det er nødvendigt at vide noget mere om personens hidtige erfaringer med psykedelika for at kunne komme med anvisninger. Jeg har aldrig nogensinde følt mig mere fattet efter at have indtaget noget som helst, men det er så igen blot udtryk for mine egne erfaringer.

-Psyko

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Psyko skrev:
Måske, måske ikke. Jeg synes, det er nødvendigt at vide noget mere om personens hidtige erfaringer med psykedelika for at kunne komme med anvisninger. Jeg har aldrig nogensinde følt mig mere fattet efter at have indtaget noget som helst, men det er så igen blot udtryk for mine egne erfaringer.

Nu var det Broccoli som spurgte, og så gik jeg ud fra at det var ham selv det handlede om. Ved en lille person søgning kan man finde, at han er erfaren i flere psykedelia (svampe, LSD, 2C-B... ) og han er 19.
Derfor synes jeg det var forsvarligt at svare som jeg gjorde. Dette betyder ikke, at svampe vil være godt for alle med kærestesorger.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]