Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Resist, dig er jeg sådan set helt enig med, så har ikke rigtig noget at tilføje.

Zarathustra skrev:
Man kan sagtens være lynende intelligent, men have nogle issues der gør at man ikke egner sig til at tage psykedeliske stoffer.

Jeg har set masser af indavlede, trekvart-retarderede Brianer vælte rundt til psytrance-fester og have det skide sjovt på LSD.
Og jeg kender en del intelligente mennesker der har fået dårlige oplevelser på psykedeliske stoffer. Oplevelser der på ingen måde har været gavnlige for deres "personlige udvikling", men bare siddet i dem som en slags traumer og skabt blokeringer og frygt.

Jeg vil stadig mene, at det kræver en vis evne til at forstå, hvis man skal kunne tage på trips. Selvom Briansne virker uintelligente, har de sikkert fattet en del nogle andre steder, som gør dem i stand til at flyde med. De har formentlig ikke problemer med at se sig selv, hvis de kan hygge sig på LSD. Hvis man spiller smart for at dække over sine indre problemer, er det nok noget andet. Men meget intelligente mennesker har lige så tit problemer med dem selv, og så kan de selvfølgelig heller ikke altid tåle at få realiteterne banket ind i hovedet.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
dif'rent strokes for dif'rent folks. It's that simple really.

Titel:
Medlem

Tenka skrev:

Tror du ikke det er fordi du for tiden har lavet et hæftigt overkill hvad angår svampe? Det er jo ikke sjovt at trippe hele tiden, med tiden vil kroppen eller hovedet nok sige fra.

Det er da ikke mere end en uges tid siden jeg læste du ville være mushroom queen? :D

Husk nu - alt med måde, så kan det ikke gå helt galt i sidste ende! :wink:

Det er et halvt år siden jeg tog svampe sidst. Der hvor du læste om "Mushroom Queen" var i forbindelse med et grow for en måned eller 2 siden, og det var desuden ment som en joke.

Resist skrev:

Og Audhumla, baseret ud fra dine fordomme og snævertsynede holdninger, vil jeg faktisk mene at du er noget så uintelligent.

Dit ignorante bullshit er virkelig til at sukke af.

Ja, man kan da tydeligt fornemme at du aldrig har haft et bad-trip. Jeg kan love dig for at de findes.
Alt det ævl og kævl med at "uuh du skal se ind i dig selv og opleve trippet, så bliver du som født på ny" NEJ GLEM DET... Når først du sidder i et bad-trip er der ingen vej tilbage. Der er intet at gøre, hvor svært kan det være at forstå ?
Ja tilsyneladende temmelig svært for dig, siden du føler at jeg skal angribes med diverse skønherlige ting.

Ignorant, fordømmende, snævertsynet og uintelligent. Er der mere du føler jeg bør vide om hvad din holdning er til mig ? :roll:

For eftertiden så lad være med at komme til mig, når du skal have råd om at dyrke svampe... I det hele taget, hold dig fra mig...

Noget helt andet er, læs nu hvad jeg skriver: " Giftig for mig" - betyder ikke nødvendigvis for min krop

Jaspar skrev:
Ikke mættet fra for mange trips i træk, men snarere mættet med alt det, som svampene sidst gav mig.

Jeg var selv ude i et ret negativt trip, hvor jeg ikke kunne finde hoved og hale i noget som helst, og verden eksisterede ikke, alt var OEV - det var ret skræmmende.

Jeg har det fuldkommen som du har.

Minimal skrev:
Der er nu ingen grund til at stille sig på bagben. Du bliver ikke kaldt uintelligent. Man kan da sagtens høre på dig, at det ikke er problemet. Der er da masser af andre årsager til ikke at kunne lide psykedeliske stoffer. Men jeg tror stadig, at uintelligens kan være en af dem. Det behøver samtidig ikke have noget som helst med det at gøre.

Tak for det, men det lød nu temmelig meget som tilfældet i de første posts, derfor stillede jeg mig på bagben.

Titel:
Medlem

Zarathustra skrev:
Audhumla skrev:
Ja, nu er jeg så af fuldkommen modsat mening som I er. Jeg mener bestemt ikke det har noget med intelligens at gøre om man er "gearet" til at kunne "magte" psykedelika.

:yeah:

Man kan sagtens være lynende intelligent, men have nogle issues der gør at man ikke egner sig til at tage psykedeliske stoffer.

Jeg har set masser af indavlede, trekvart-retarderede Brianer vælte rundt til psytrance-fester og have det skide sjovt på LSD.
Og jeg kender en del intelligente mennesker der har fået dårlige oplevelser på psykedeliske stoffer. Oplevelser der på ingen måde har været gavnlige for deres "personlige udvikling", men bare siddet i dem som en slags traumer og skabt blokeringer og frygt.

:yeah:

Tak for det, du formulerede præcis det jeg tænkte.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Audhumla skrev:
Noget helt andet er, læs nu hvad jeg skriver: " Giftig for mig" - betyder ikke nødvendigvis for min krop

Jo jeg har haft et badtrip, hvor jeg lå for mig selv i 5 timer og havde tanker om at jeg var den største taber der ikke hørte til nogen steder.

Jeg holder stadig fast i mine meninger om svampe. Og du vil have at jeg holder mig fra dig, det er fint nok. Consider it done.

Titel:
Flueknepper kongen

Resist skrev:
Audhumla skrev:

Jo jeg har haft et badtrip, hvor jeg lå for mig selv i 5 timer og havde tanker om at jeg var den største taber der ikke hørte til nogen steder.

Jeg holder stadig fast i mine meninger om svampe. Og du vil have at jeg holder mig fra dig, det er fint nok. Consider it done.

Jeg troede, du var af den overbevisning, at der ikke fandtes bad trips?

Jvf.
Resist skrev:
Imo er der ikke noget der hedder et badtrip.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Levose skrev:
Resist skrev:
Audhumla skrev:

Jeg troede, du var af den overbevisning, at der ikke fandtes bad trips?

Jvf.
Resist skrev:
Imo er der ikke noget der hedder et badtrip.

Da jeg senere hen fik fordøjet trippet og gennemtænkt alle de tanker, fik jeg det meget bedre med mig selv :)

Men måske dårligt ordvalg, din flueknepper :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
I mine øjne kan man ikke bare udtale at man skal "have fattet noget (jf. minimal)" eller have en høj intelligens for at indtage psykadeliske stoffer.

Der findes jo forskellige menneskelige intelligenser; den intrapersonelle, interpersonelle, musikalske, sproglige og kropslige (+ flere)

Hvilken intelligens SKAL så være høj før man bør indtage psyk.?

Skal man have en høj intrapersonel intelligens for at bruge psyk. til at kigge ind i sig selv? Det mener jeg ikke, man kan sagtens med "en lav" bruge psyk. og dermed bedre forstå sine følelser og motiver.

Det samme gælder med interpersonel intelligens. Har man generelt dårlige sociale færdigheder SKAL man ikke holde sig fra psyk. i sociale sammenhænge, det kan man også få en del ud af. Men de kan selvfølgelig også blive forværret hvis brugt i et uforsvarligt setting.

Man SKAL heller ikke have enorm baggrundsviden om stoffernes virkning på receptorer og nervesystem. Bare man kender dosering og er sammen med erfarne folk i trygge rammer.
Jeg vidste personligt ikke en dyt om svampe da jeg som 15/16 årig indtog dem for første gang, alligevel havde jeg the time of my life og var yderst imponeret og fascineret over hvor dybt de tog mig, selvom jeg ikke havde den fjerneste anelse om det før jeg indtog dem.

Min pointe er at det er helt hen i vejret at snakke om intelligensniveauer som målepind for om det er forsvarligt at indtage psykadeliske stoffer.. Specielt når man ikke engang gider skelne mellem de forskellige intelligenser :roll:

Edit: Og ka vi så lige tale pænt til hinanden.. Man skal ahve lov til at have sine meninger så længe man ikke træder andre over tærene.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Cubensis skrev:
I mine øjne kan man ikke bare udtale at man skal "have fattet noget (jf. minimal)" eller have en høj intelligens for at indtage psykadeliske stoffer.

Der findes jo forskellige menneskelige intelligenser; den intrapersonelle, interpersonelle, musikalske, sproglige og kropslige (+ flere)

Hvilken intelligens SKAL så være høj før man bør indtage psyk.?

Skal man have en høj intrapersonel intelligens for at bruge psyk. til at kigge ind i sig selv? Det mener jeg ikke, man kan sagtens med "en lav" bruge psyk. og dermed bedre forstå sine følelser og motiver.

Det samme gælder med interpersonel intelligens. Har man generelt dårlige sociale færdigheder SKAL man ikke holde sig fra psyk. i sociale sammenhænge, det kan man også få en del ud af. Men de kan selvfølgelig også blive forværret hvis brugt i et uforsvarligt setting.

Man SKAL heller ikke have enorm baggrundsviden om stoffernes virkning på receptorer og nervesystem. Bare man kender dosering og er sammen med erfarne folk i trygge rammer.
Jeg vidste personligt ikke en dyt om svampe da jeg som 15/16 årig indtog dem for første gang, alligevel havde jeg the time of my life og var yderst imponeret og fascineret over hvor dybt de tog mig, selvom jeg ikke havde den fjerneste anelse om det før jeg indtog dem.

Min pointe er at det er helt hen i vejret at snakke om intelligensniveauer som målepind for om det er forsvarligt at indtage psykadeliske stoffer.. Specielt når man ikke engang gider skelne mellem de forskellige intelligenser :roll:

Edit: Og ka vi så lige tale pænt til hinanden.. Man skal ahve lov til at have sine meninger så længe man ikke træder andre over tærene.

Når jeg skriver, at man skal have fattet noget et eller andet sted, så kan det være i hvilke som helst af de intelligenser, der findes. Der er ingen grund til at prøve at uddybe det, og det vil være et superstort besvær. Derfor kan man heller ikke bruge det som målepind. Du kan ikke vide, hvem der er "smart" nok til at tage psykedeliske stoffer, eller hvem der har den forkerte indstilling. Så sådan skal det ikke tolkes. Det var måske bedre at tale om det som en evne til at kunne håndtere, at ens verden bliver væltet mere eller mindre. Nogle er bare ikke i stand til det, og jeg synes specielt, at det er piger, men det skal ikke fremstilles som fakta.

Det er lidt svært at konkludere noget her, men jeg tog også svampe som 13-årig og havde det røvfedt, men mange ældre vil stadig ikke kunne gøre det samme og bryde sig om det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Minimal skrev:
at ens verden bliver væltet mere eller mindre.

Falder hele din verden sammen når du tripper? Det må du gerne uddybe!

Og ja det handler nemlig ikke om intelligens.
Jeg tror mest det handler om set og setting om man kan håndtere det.. Set og setting er et vidt begreb.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Minimal skrev:
at ens verden bliver væltet mere eller mindre.

Falder hele din verden sammen når du tripper? Det må du gerne uddybe!

Og ja det handler nemlig ikke om intelligens.
Jeg tror mest det handler om set og setting om man kan håndtere det.. Set og setting er et vidt begreb.

Øh... når bevidstheden udvides, og alting opleves fra et nyt perspektiv (samtidig med at man ser syner), kan man godt være på rimelig bar bund, og alt, hvad man troede, man vidste, kan se anderledes ud.

Titel:
Flueknepper kongen

Nu holder I kæft og svarer på det oprindelige spørgsmål.

<3
Levose.

Medlem

waggafnipsen skrev:
heY folkens, jeg undrer mig meget over hvorfor der er så mange der tager f.eks. ecstasy, amfetamin og coke osv.

men hvis jeg spørger f.eks. en god ven om lsa eller lignende ville vække deres interesse så svarer de som regelt med "det er da for sygt" og alt andet i den dur..

men hvis man tænker over hvor meget man egentlig får ud af ægte psykedelika fremfor de sædvanlige substanser og hvor falsk rusen virker til forehold til psykedelika ville jeg da umiddelbart mene at psykedelika ville være klart at foretrække..

nogen der gider at dele deres mening med mig?

og hvordan skal jeg kunne finde mig en ny tripbuddy når folk synes at det er alt for vildt?

og er det kun få der finder psykedelika spændende?

ved godt tråden er lidt rodet men håber i kan følge mig..

Well - Det kommer an på hvordan man ser på psykedelika.
Jeg ser det således: Psilocybin svampe er svampe der indeholder en ting der reelt set ikke er meningen vi skal æde. "Svampens forsvar" ligesom slangen og dens gift.
Vi har nu opdaget at vi alligevel kan æde svampen og at dens "gift" gør, at vi får vores sanser og følelser forstærket.
I et trip er det så således: Hvis jeg har ondt i maven, har jeg virkelig meget ondt i maven. Hvis jeg er glad er jeg overdrevent lykkelig. Hvis jeg bliver bange, bliver jeg skræmt fra vid og sans, og endelig: Hvis jeg ser psykedelika som det eneste, reneste, fineste, naturligste narkotika i verden, så ER det næsten mere end det.

Jeg ser jo personligt, psykedelika som værende gift, og en forgiftelse af hjernen (alt dette kom til mig i et svampetrip, kan jeg fortælle). Jeg føler ikke at jeg får noget positivt ud af at indtage svampe. Den forvrængning jeg ser af verden, når jeg er på svampe, er negativ og uhyggelig. Den medbringer alt hvad jeg frygter mest af indebrændte følelser og ting fra min barndom. Ja, jeg ved at folk vil sige at man skal hvile i sig selv for kunne tage psykedelika men der er ingen der skal bilde mig ind, at vi ikke alle har nogle lig i lasten her og dér.

De ting er IKKE sunde for mig at opleve på den måde. Det er fordi jeg er så stærkt overbevist om at svampe er rigtig dårligt for mig. Så viser det sig som virkelig, sindsygt, overdrevent negativt og dårligt når jeg er på svampe. Fordi svampe forstærker mine følelser og tanker.

Jeg kan godt forstå dem der synes at svampene er rigtig sjove, for jeg har selv haft mange morsomme timer på svampe. Jeg kan bare ikke genkalde det mere desværre. Derfor er jeg holdt.

Jeg mener stadig at det intet har med intelligens at gøre, nærmere en holdning til om man er "ligeglad" eller man ikke er.

Titel:
Medlem

Jeg har valgt ikke at tage psykedelika da jeg ikke føler mig klar til en sådan oplevelse. At jeg så tager stimulanser, "istedet" gør mig da hverken til brian eller retarderet. Derimod har jeg en ven der BÅDE er en Brian-type og med en iq på 74 er på grænsen til at være retarderet, som er god til at styre selv stærke psykedelika som f.eks. BROMO-Dragonfly.

Det beviser for mig at valget af stoffer ikke umiddelbart har noget med intelligens at gøre.

(Undskyld Levose)

Medlem

Geografisk sted: Danmark
waggafnipsen skrev:
heY folkens, jeg undrer mig meget over hvorfor der er så mange der tager f.eks. ecstasy, amfetamin og coke osv.

men hvis jeg spørger f.eks. en god ven om lsa eller lignende ville vække deres interesse så svarer de som regelt med "det er da for sygt" og alt andet i den dur..

men hvis man tænker over hvor meget man egentlig får ud af ægte psykedelika fremfor de sædvanlige substanser og hvor falsk rusen virker til forehold til psykedelika ville jeg da umiddelbart mene at psykedelika ville være klart at foretrække..

nogen der gider at dele deres mening med mig?

og hvordan skal jeg kunne finde mig en ny tripbuddy når folk synes at det er alt for vildt?

og er det kun få der finder psykedelika spændende?

ved godt tråden er lidt rodet men håber i kan følge mig..

Har selv været på den vogn der, hvor det kun var ecstasy, speed og coke i lange baner, indtil jeg prøvede psykedelika. Jeg tror det er fordi de er bange for at vælte rundt og se drager og monstre der kommer ud af væggene, når de høre ordet lsd eller svampe, men sådan er det jo slet ikke. Og det er jo faktisk meget billigere og meget sjovere og så smadre det jo ikke kroppen, på samme måde, som alle de klamme kemikalier! Skal lige siges at jeg godt kan tage en kixetur, men det er sjældent og tror også det har noget at gøre med hvad folk kan skaffe. Jeg har feks aldrig kunne skaffe mdma, det havde da været det fortrukne, så blev det kix istedet!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg synes det er direkte arrogant at sige, at det kun er intelligente menneskeer, som vælger psykedelia; hvis der er noget psykedeliaer har lært mig, så er det, at alle mennesker er lige. Nogle er snotdumme, andre er super kloge, men det er alt sammen på forskellige punkter.

At Brian på 26 med stor bimmer ikke kan lide svampe, har intet at gøre med hans intelligense. Slet intet.

Jeg tror det bunder i, hvad man har lyst til. Da jeg blev træt af kiks i sin tid, ønskede jeg, at jeg kunne få en mere komplet oplevelse, en oplevelse, hvor hele min verden blev rystet igennem, og intet ville være som det var (altså mens jeg trippede) - derfor valgte jeg svampe. Nu holder jeg dog en pause, ikke fordi jeg er dum, men fordi jeg føler mig mættet.

Jeg kender mange forholdsvis begavede mennesker, som på intet tidspunkt har overvejet svampe, eller for den sags skyld andre former for psykedelia, men som holder sig til stimulanter og downers. De er slet ikke dumme, de har bare ikke lyst til at udfordre sig selv på det plan, som psykedeliaer nu gør.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Nu er det jo også de færreste der går i byen på svampe eller lsd. Ecstasy, speed og coke er jo gå i byen stoffer. Det er nok derfor de er mere udbredte og det der blir taget mest af! Altså, ecstasy, speed og coke er fest stoffer, hvor der skal være fart over feldtet. Det er psychedelia jo ikke til. Det er 2 forskellige ting!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nordjylland
NitRoN skrev:
Nu er det jo også de færreste der går i byen på svampe eller lsd. Ecstasy, speed og coke er jo gå i byen stoffer. Det er nok derfor de er mere udbredte og det der blir taget mest af! Altså, ecstasy, speed og coke er fest stoffer, hvor der skal være fart over feldtet. Det er psychedelia jo ikke til. Det er 2 forskellige ting!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]